Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:53

Fabster schreef:
Palousa Boy: de hoefzak past net wel, net niet. Hij past wel om zijn hoef, maar kreeg zijn hoef niet door de ingang. Dus bovenkant stukje ingeknipt. HIj zit nu wel. Hij is niet waterdicht, dus heb hem waterdicht gespoten. HIj had mijn contructie met luier en vijverfolie gesloopt, dus nu toch die hoefzak en kap van vijverfolie eroverheen gemaakt. Hopelijk werkt het zo.

Oke, bedankt voor de update.
Hoop dat het gaat werken.

Joyce, fijn dat alles er droog in zit dat is altijd maar weer afwachten. Hier zijn ze ook tot half 1 aan het persen geweest en dan de volgende dag weer om 8 uur bij de buren ;)

miezelke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:34

Goed gewerkt Joyce!

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:52

Ik ben bezig met het regelen van een fotoshoot voor mijn en Stef. Wil toch graag wat afscheidsfotos maken ;(
Heeft iemand een historisch (uitziend) hoofdstel ect dat geschikt is voor zo'n grote joekel? Hoeft niet rijwaardig te zijn, is echt alleen voor fotos. Zadel zal niet nodig zijn, ik wil een jurk die dat volledig verbergd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:52

Bij ons is de tweede snee maandag droog in het plastic gegaan!! Blij mee.

Opbrengst is door de droogte aan het begin van de zomer een stuk lager dan vorig jaar, maar ik denk dat ik wel genoeg heb.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 10:38

Wauw. Zoveel wei om te hooien is een droom. Eerst meer wei voor de dieren.

Hier vanochtend fiks onweer met regen.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 10:58

Wat raar Anke, hier geen onweer maar wel een beetje regen. Zullen wij wel het randje van jullie onweer hebben gehad. En nu schijnt het zonnetje voorzichtig weer:)

Hier weide genoeg maar het achterste veld is weer een grote onkruidramp. Al groeit er gelukkig wel goed gras onder. Van het weekend met de bosmaaier om de palen gedaan en dan kunnen we wel het lint er in hangen aan twee zijdes. De andere kant moeten nog palen ingeslagen worden. Dan nog even het weiland opnieuw laten kortwieken en dan kunnen hopelijk de paarden er hopelijk op...

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:04

Hier nu ook droog. Was wel ff goed voor het gras.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:08

Hier wel regen. Ik hoop dat de zon zich ook nig gaat laten zien. Gied voor het jonge ingezaaide gras.
Voor de paarden helaas wel een dagje niet op de wei. Met een beetje regen lopen ze alles al stuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:12

Hier al vanaf vannacht 1:00 perioden met regen. Vanmorgen vanaf 5:00 tot nu continu regen :D . In de regenmeter zit nu zo'n 43 mm *\o/* , goed voor mijn tuin en voor het land. Zoals het er nu naar uitziet wordt het hier rond een uur of 13:00 droog. Later weer regen.
Heb de paarden maar op het gemaaide en gehooide stuk gedaan, hebben ze de ruimte en hoop ik dat het met vertrappen meevalt.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:47

Hier ook een heerlijke bak regen vanmorgen *\o/*

Ik gooi alle mest gewoon op een hoop en na de mais , op het land van de boer, kost me niks.
Heb wel alleen mest dus dat scheelt enorm in hoeveelheid.
Met de voorlader schep ik zoveel mogelijk op, beetje met de schep helpen , en leeg ik het ook weer op de mesthoop.

Mooie pakken voordroog en op tijd binnen +:)+

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:58

[***], bedankt voor de info. Ik ben aan het kijken hoe groot de mestplaat moet zijn voor mijn heren. Nu heb ik een beter idee.

Joyce, lekker bezig! Hartstikke fijn dat het op tijd binnen was.

Ik kan je helaas niet helpen Abby. Ik heb wel een hoofdstel met oude gespen maar die is op maat gemaakt voor XXXL Willem die zelfs trekpaard maten niet past. Ook is het een bitloos hoofdstel.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:59

AbbyBlues schreef:
Ik ben bezig met het regelen van een fotoshoot voor mijn en Stef. Wil toch graag wat afscheidsfotos maken ;(
Heeft iemand een historisch (uitziend) hoofdstel ect dat geschikt is voor zo'n grote joekel? Hoeft niet rijwaardig te zijn, is echt alleen voor fotos. Zadel zal niet nodig zijn, ik wil een jurk die dat volledig verbergd

ik heb wel een portugees hoofdstel maar of die past??? Is mijne te groot maar Stef heeft wel een mega hoofd

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 12:03

Lynn_Nikita schreef:
ik heb wel een portugees hoofdstel maar of die past??? Is mijne te groot maar Stef heeft wel een mega hoofd

Is het proberen waard, toch?

Selka schreef:
Ik kan je helaas niet helpen Abby. Ik heb wel een hoofdstel met oude gespen maar die is op maat gemaakt voor XXXL Willem die zelfs trekpaard maten niet past. Ook is het een bitloos hoofdstel.

Heb je daar misschien een foto van? Stef heeft ook echt wel een loei van een hoofd :')
Bitloos maakt niet uit, het worden toch geen rij-fotos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 12:04

Een foto vanuit mijn slaapkamerraam. In de verte staan 3 verzopen beesten..... Ze kunnen zelfs aquatraining volgen als ze dat willen :j :j
Afbeelding

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 12:10

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 12:20

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 12:27

Beau past gewoon de full hoofdstellen, als je die dan wel op de allerlaatste gaatjes zet. Die heeft ook een megahoofd, want ik heb een XXL full halster en die past hij niet. Dus op zich valt er wel
iets te proberen, denk ik.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 13:17

[***] schreef:
Bij ons is de tweede snee maandag droog in het plastic gegaan!! Blij mee.

Opbrengst is door de droogte aan het begin van de zomer een stuk lager dan vorig jaar, maar ik denk dat ik wel genoeg heb.

Hier viel de eerste snee ook tegen. Groeide niet goed. Van ditzelfde stuk had ik de eerste snee 125 pakjes hooi. En nu dus zo'n 27 ronde balen van 1,30/1,40 doorsnede. Loonwerker
schatte ze op ongeveer 400kg p/
s. (Ik denk eerder 350. Hier ze in de winter met 5/6 pony's en paarden in een week op) denk vergelijkbaar met ongeveer 400 pakjes. Zo iets heb ik normaal juist de eerste snee.

Ik heb afgelopen week kleine hooipakjes bijgekocht voor volgende zomerperiode. Dan is mijn voersnelheid te laag voor die grote balen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 13:34

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:23

Hier zou mijn hooimens hooi moeten hebben maar nog geen mail gehad, die ging het laten weten. Hopelijk vanavond wat binnen anders moet ik er morgen achteraan bellen heb er dringend nodig.

Vanmorgen koeienmest korrel op de weide gegooid en hummus, zat vol van de wormen en echt volledig verteerd spul. Enkel moeilijk inschatten hoeveel je er zo op mag gooien of maakt het zoveel niet uit? Heeft nu overal een laagje. 1 Stuk enkel korrel gegooid omdat ik ze dat stuk nog even spaar om het nog op te eten dan.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:24

Hoefzak is nu al stuk. Geen aanrader dus. Hij heeft m niet gesloopt, maar het is echt van het lopen.

Meteen maar aan de slag met de stof van Flew.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 17:27

Balen van die hoefzak...

Hopelijk heeft je hooimens nog/al hooi voor je Lori. Vers van het land of een eerdere snee?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 17:37

Helaas net van het land, heb geen keuze verder in de buurt is alles op of vers.. alles was weggereserveerd van de eerste snee.

Dus maar erg voorzichtig voeren, kleine porties en dergelijke. Kan er morgen halen het is dat of niks, op de weide staat niks meer voor hun. Heeft hier van midden juni tot nu geduurd tot eindelijk de volgende snee er was |( . De snee zal gereserveerd zijn voor mij volledig mits in orde, morgen wat halen en als het oke is afspreken dat die er dan brengt :) . Beter dan niks al is het altijd beter als het even kan liggen eerst.

@Fabster, balen zeg!

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 17:38

Vervelend dat er geen hooi van de eerste snee is. Ik ben altijd huiverig voor te vers hooi. Welke omgeving zit je Lori?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 17:41

Tegen de Franse grens zit ik, rond Kortrijk. Staan enkele op 2dehands nog maar als ik bel is het weg en dan 1 iemand die ouder had dat ik vorige keer wat gehaald heb maar zat vol van de doornen en ook afval er in. :n Dan liever wat verser spul maar voorzichtiger voeren, wat wilgentakken er bij in gooien in te plaats. Eens kijken of er geen stro te vinden is anders wat mengen daarmee.