Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 22:03

Mijn verhaal van mijn haflinger met spat kenne jullie allemaal inclusief röntgenfoto's.. Jammer genoeg geen leuk einde.

Goudkorrels injecteren heb ik nog nooit van gehoord. Moet ik eens opzoeken.

Dat filmpje in die modder! Whaha, ik lag echt in een deuk! Dan ben ik weer eens heel blij met mijn simpel afdak en treinbilzen :)

Wat een leuke kattenbezitter komen hier voorbij. Ik denk dat ik niet 1 leuke foto heb van onze poes. Een prachtige kat maar helaas niet bepaald fotogeniek.

Martje80

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 22:17

Ja dat verhaal ken ik idd yontheke. ..hou maar op..

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 22:26

Goudkorrels injecteren doen ze niet op locatie. Maar er is altijd nog de paardentaxi, bij nood. Maar mss doen ze het weer wel bij Voest. Hij heeft een paard met kissing spines laten injecteren met goudkorrels. Die is weer als nieuw.

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 22:45

Daan_O schreef:
Ik zou wel een binnenbak willen, gebruik ik die ook gelijk als paddock :D :D
.

Check! Wij hebben een overdekte bak. Onze jongens zijn zó verwend. Al vinden wel dat we het plan voor windgaas echt moeten gaan uitvoeren.

Hier zijn onze stadse katten stalkatten geworden sinds de verhuizing. Bevalt ze wel volgens mij. Ze hadden zowaar een spitsmuisje gevangen van de week. Zulke prachtige muisjes. Er komt binnenkort een hondje bij ons wonen. Dat gaan ze ons niet in dank afnemen...

Ik wil ook wel een paar kippies, maar ben bang dat de steenmarter nog eens terugkeert. Die zit in de isolatielaag van het dak van de stallen. We hebben hem al een tijdje niet gehoord en de vangkooi blijft ook leeg. Misschien is hij vertrokken nu het weer bewoond is.

Vraagje trouwens. Als je een stuk land van de buurman wil kopen, hoe dient die dat in het algemeen op te leveren? Hij heeft een paar weken geleden zijn bollen gerooid. Het land is een grote bende. Een grote perceel zwarte blubber met dikke sleuven, zodat al het water erop blijft staan. Voordat zoiets weer een sappig weitje is...?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 23:09

Dat is volgens mij net wat je met de verkoper afspreekt.
Als je genoeg betaald zal hij het vast wel vlak willen maken en inzaaien.
Maar dat heeft nu uiteraard weinig zin.

Ook zal het nog wel even duren voordat je echt een mooie stevige mat hebt liggen.

Sommige beweren zelfs dat je 5 jaar moet wachten voordat je er paarden op zet, maar dat is een beetje overdreven.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 23:20

Afbeelding

Hij zegt dat het tijd is voor eten... :D

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 08:00

Leuke katten allemaal!

Wat vervelend met Karev, misschien wel een goed idee om te kijken of je verschil merkt bij pijnstilling.. Sterkte, niet leuk zulke dingen.

Gisteravond had Orenda het voor elkaar gekregen het voorraad hok in te gaan en waarschijnlijk een goede 10 kg muesli op te eten (en hooi). Ben voor de zekerheid er maar om half 3 uit gegaan om te kijken of ze ok was. En toen stond vriendjelief om 6.15 me wakker te maken om te vertellen dat hij per ongeluk een uur te vroeg uit bed was gegaan :+ Hij stond al helemaal klaar te wachten op de rest van de mannen om aan het werk te gaan, kwam er maar niemand hahaha. Ook vooral heel leuk dat hij mij wakker moet maken om dat te vertellen *zucht*. Dus maar weer uit bed gegaan om te kijken of alles nog steeds goed ging met dikkiedik. Wat gelukkig wel het geval is :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 08:03

Karev :(:)

Land opleveren is in overleg lijkt mij.

Moet iig geploegt en gerolt worden zodra de boel droog is...dan zaaien,maaien en schapen erop.Met een beetje mazzel kunnen ze er dan in het najaar erop :)

beatje schreef:
Mijn man wilde geen één kat.Ik heb er 6.Ik heb hem gewoon verkeerd begrepen :=

_O- :')

Daan...schrikken is dat.Gelukkig geen buikpijntjes gehad vannacht.Vriendlief stiekum bezorgt :D <3

Hier is alles wit -O-

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 08:13

Wit? Hier alles nog heul nat. Het regent nu keihard....

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 08:32

Morning!

Hier nog niet gekeken buiten.. :P Denk ook alleen maar nattigheid.

Tamara..wat naar joh.. pijnstilling is een optie. Zou ik eerder dan een reading doen. Helemaal omdat je weet dat ze spat heeft. En vervoer lukt vast wel als het echt moet.. :j

Dat land lijkt me ook in overleg. Wel fijn als een stuk van de buurman kunt kopen! Wij hebben dat ook bij onze buurman aangegeven dat we belangstelling hebben als het zover komt. :D

Ik heb zo slecht geslapen, stom! Ben ook te laat nu. :')

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 09:02

Hier ook alles kletsnat. Wit hoeft van mij ook niet. Gewoon een paar graden vriezen met een lekker zonnetje, daar stem ik op!

Oei Daan, gelukkig niets aan de hand met Orenda. Ze zouden voor minder koliek krijgen.

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:05

Daan, dat heeft de mijne ook al eens gepresteerd. En die slaagde er dan nog in om een uurtje later zijn stal af te breken omdat hij vond dat het etenstijd was, en hij niets kreeg _-:( . Gelukkig heeft Orenda er niets aan over gehouden!

Hier heeft het weer heel de nacht geregend, en is het nu aan het sneeuwen. Op het dak van de stallen en op het gras blijft het liggen, op de weg voorlopig niet. Moest normaal naar Antwerpen gaan werken vandaag (45 km rijden), maar ben gewoon teruggedraaid, volgens verkeersinfo zou ik er 2u45 over doen, dat vind ik er wat over. Nu dus maar thuis aan het werken.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:10

Hier alleen maar regen. Mijn Belg is midden in de nattigheid gaan liggen. Vreselijk. Maar na morgen wordt het droog....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:26

Afkloppen... maar hier valt de hoeveelheid regen nog erg mee eigenlijk.

Dat filmpje was hilarisch!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:31

Als ik thuis vertrok wat smeltende sneeuw, halverwege een dikke sneeuwlaag op de weg, eens ik op het werk was, alleen maar regen.
Paarden blijven nog maar eens op stal.

Hier ook al wel eens de voederemmer gestolen. Gelukkig toen ook geen gevolgen.
Haha, grappig dat je vriend je daarvoor wakker maakt. Daar zou ik echt niet mee lachen.

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:34

Paarden staan hier intussen ook al voor de derde dag op stal. Aan een hele dag in de regen en tot over hun kogels in de bagger staan hebben ze ook niets...

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:36

Heb hier nog heel veel droge stukken, maar daar gaan de paarden toch niet staan. :+
Dus dan lopen ze alleen de kapotte stukken meer kapot, dus hou ze maar lekker op stal.

Heb alleen een enorme plas vlak voor de ingang van de weide. Voor de paarden geen probleem, maar wij moeten er wel altijd door.
Is nogal ver schuppen naar de gracht, maar zal toch moeten vrees ik. Heb vanochtend al opdracht gegeven, maar denk niet dat dat goed doorgekomen is :+ :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:38

Hier valt het gelukkig allemaal mee, wat kleine buitjes. Oef Daan, dat is mazzel, Orenda zal wel genoten hebben.

Wat mij opvalt is dat mijn steeds kurkdroge bak, nu op 1 plek wat nat blijft. Dit lijkt wel te zijn ontstaan sinds ik er met de bakvlakker doorheen ga..... Mmmm mogelijk gaan de tanden van de vlakker te diep de grond in? Er ligt maar een klein laagje zand in mijn bak. Iemand een idee waar het anders aan kan liggen?

Drainage verstopt lijk mij een beetje vreemd, ligt er nog geen jaar in en de plek waar het nat blijft is geen plek waar hooi ligt of iets anders dat de grond in kan zakken.

Wil ook niet meteen de loonwerker bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:42

Ik heb ze expres wel in de zeiknatte bak gezet. Het gaat hier vanaf zondag keihard vriezen en de bak kan nu niet eens meer glad gemaakt worden, want de shovel sporen zullen dieper zijn. Dus ben er bang voor dat ze straks amper nog buiten komen. En dan nog altijd liever in de bagger als gebroken benen straks...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:47

@[***]: met drainage en tanden dieper de grond in moet je wel uitkijken anders kom je van de regen in de drup...

Hier heeft het gisteravond hard geregend, dus straks mag de pomp weer even aan en schep ik de andere helft met de hand leeg. Drogen zal het toch niet meer, maar áls het gaat vriezen worden het iig geen gevaarlijke/gladde plekken.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:01

Hier sneeuw....aaaaragh

Heb de da gebeld en ik kan metacam halen. Kijken hoe ze verbeterd op een flesje.

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:04

Ohjajoh6, daar heb ik ook al aan gedacht, het gaat hier volgende week waarschijnlijk ook vriezen. Maar ik denk dat ik ze dan wel buiten ga zetten, maar op de wei. Die is nog mooi vlak, en als de grond bevroren is lopen ze die ook niet kapot. We hebben het bij vriesweer al vaker zo gedaan, en gaat altijd goed.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:21

Wat fijn Tamaar, ben benieuwd of je verschil merkt. :j

En hier, nou ja thuis, ik zit op het werk, ook alles nat en hoop niet dat het glad wordt met vriezen. Hard en bobbelig is ook niet handig maar daar redden ze zich wel op.. glad is naar. :') De wei is wel goed maar als het vriest heb je dat fructaan weer waar je zo op moet letten... 't is ook altijd wat! :P

Wij hebben een stuk voor de ingang omgespit en dat is ook veel natter nu dan de rest..

En nu ga ik spreek examens afnemen tot 17:00, doei!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:25

[***] schreef:
De jongens spelen bij mij ook met elkaar, de merrie kijkt laagdunkend toe :') , ik had het idee dat de mannen zich een beetje verveelden, ze staan ook steeds aan de bomen naast de bak te knagen, daarom heb ik wat "speelgoed" gehaald. Skippyballen kan ik op het moment niet aankomen. Is zomerspeelgoed vertelde de mevrouwen bij Bart Smit en de Marskramer. Ga wel eens op internet kijken. Wil er in eerste instantie niet al te veel geld aan uitgeven, want voor hetzelfde geld doen ze er niks mee. Dat echte paardenspeelgoed is hartstikke duur.

Ik heb van die bootfenders in de bak liggen. Heel sterk!! Zowel de grote ronde, als de langwerpige
Afbeelding
Alleen mijn merries doen er weinig tot niets mee. Als er straks veulentjes lopen, dan wordt er weer mee gespeeld ;)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:28

Ik heb voor mijn verjaardag zo'n grote bal voor de paarden gekregen.. zijn ze er allebei doodsbang voor.. :') Dus als ik vind dat ze moeten bewegen leg ik de bal gewoon middenin de bak.. zij doen de rest. :') :x