Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gimme_Spurs schreef:F_inley schreef:Volgend jaar ga ik het weer bijhouden. Dit jaar niet gedaan en maar goed ook met een operatie en maandenlang traject daarna denk niet dat ik het wil weten
Wat voor operatie was dat? Was je ertegen verzekerd?
ikke schreef:Ik zat te bedenken, wellicht is het ook wel zinvol om eens bij te gaan houden wat de vrachtwagen kost. Gewoon om iedereen daar eens wat zicht op te geven.
Het gaat om een wagen die op kenteken 11990kg mag wegen, leeg ongeveer 8000kg weegt (ik moet 'm nog eens nawegen) en met wat proppen en persen zouden er wel 7 paarden op kunnen passen, maar dat ga ik maar niet proberen![]()
Ik heb uit voorzorg de tacho opnieuw laten ijken omdat ik niet duidelijk krijg dat dat wel of niet moet: 250 euro, gecombineerd met wat kleine werkzaamheden.
500 euro voor wat onderdelen, preventief vervangen.
Wegenbelasting 76 per drie maanden, de ontheffing voor 1/4 tarief moet ik nog even regelen.
Verzekering 495 euro per jaar.
Volgens de computer zou ie rond 1:12 verbruiken; ik heb er nog te weinig mee gereden om dat te onderbouwen.
Ik heb er wel voor 120 euro Diesel in gegooid en daarmee vastgesteld dat er een tank van ongeveer 150ltr onder hangt.
Ijken: 250 euro
Onderdelen 500 euro
Wegenbelasting 76
Verzekering 495
Brandstof 120 euro
Standkachel 100 euro
Tot nu dus 1541 euro
We hebben de wagen nu 3 maanden, dus zou dat 515 euro per maand zijnwaarbij de verzekering de boel een beetje scheef trekt. Reken je dat netjes om, kom je op zo'n 380 euro.
xJurdyWonanx schreef:Ik heb alleen van december en eigenlijk zelfs maar van 10 dagen haha.
Aanschaf paard: 2000
Huur trailer om paard te halen: 50
Stalling resterende dagen: 80
Aanschaf poetsgerei/hooinetten: 120
Aanschaf tweedehands zadel: 450
10 dagen december: 2700.
Hoofdstellen, halsters, dekjes, dekens e.d. had ik allemaal nog liggen gelukkig.
Begroting komend jaar;
Stalling 220 per maand
Hoefsmid 6 keer per jaar à 30 euro
Lessen 1 keer in de maand à 30 euro
Enten 1 keer per jaar ongeveer 30 euro
Tandarts 1 keer per jaar à 70 euro
Gemiddelde per maand 270 aan vaste lasten.
VanHuisUit schreef:Ja erg he. En ik me maar afvragen waar mijn geld blijftvooral de afgelopen maanden
![]()
valt niet tegenop te verdienen
VanHuisUit schreef:@ Ikke, dat zou gelden als Paard 1 en paard 2 dezelfde maten hebben en dat is helaas niet zo...
Maar goed, wil er niet meer over nadenken![]()
heb echt nog nooit zoveel kosten gehad per paard per maand. Ja met een paard waar ik heel veel wedstrijden mee reed daar was het af en toe ook wel rond de 600 per maand maar goed, dan had je ook wat zeg maar
![]()
Nieuw jaar nieuwe kansen