Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelDun schreef:_Penotti schreef:Juist als het 'in de aar' staat komt er veel zetmeel in en dat wordt omgezet naar suikers (in het lichaam).... Maar ben wel benieuwd wat het met de suikers doet. Al stond het wel al in de aar.
Hier staat zelfs het onkruid momenteel te verdorren op het 'gras'.
Lynn_Nikita schreef:Hier geen regen gezien, wel aan het sproeien. Alles is kurkdroog
Ik had gisteren een teek op mij kruipen, ik had even de honden laten plassen op een strook achter het huis met onkruid en gras terwijl ik blote benen had, dat wordt vandaag dus meteen gemaaid, bah bah
[***] schreef:Lynn_Nikita schreef:Hier geen regen gezien, wel aan het sproeien. Alles is kurkdroog
Ik had gisteren een teek op mij kruipen, ik had even de honden laten plassen op een strook achter het huis met onkruid en gras terwijl ik blote benen had, dat wordt vandaag dus meteen gemaaid, bah bah
Oh ja bah, het stikt hier ook van de teken op het moment. Ik heb een hekel aan vlooienbanden, maar heb nu mijn Drent toch maar een Seresto omgedaan. Die werkt bij de katten ook super tegen vlooien en teken. Bij de pup wil ik nog geen band omdoen.
Hier vanmorgen al even ge-appt naar mijn boerenbuurman. Ik weet niet of er bij ons al gemaaid moet worden. Er staat niet heel veel, maar het groeit ook niet meer op het moment. Heb van mijn buurman begrepen dat je dan beter kan maaien, anders verdort het alleen maar.
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren.
[***] schreef:Moet wel zeggen dat dit jaar het de eerste keer is, dat er bij 1 van mijn katten toch wel teken te vinden zijn..….
Ik doe ze 2x per jaar een nieuwe band om. Bij de hond nu dus ook. Hij reageert op veel soorten pipetten (krijgt hij jeuk van) en hoop dat dat bij de Seresto beter gaat.
xXutopiaXx schreef:Wij hebben best wat ijzer in het grondwater zitten... ik zie nu dat het toch wel lijkt neer te slaan op het gras, denken jullie dat dat kwaad kan als ze het eten? Toch maar eens informeren om de pomp wat dieper te slaan, de buurman heeft hem een flink eind dieper zitten en geen last van ijzer..
Voor de teken, die hier ook vreselijk veel aanwezig zijn, hebben wij Bravecto bandjes voor de katten en een pil voor de hond... maar ik hoorde laatst dat Bravecto misschien niet het meest ideale merk is.. Eigenlijk vind ik die bandjes helemaal niets, aait niet lekker
en ben bang dat ze ergens achter blijven hangen ofzo.. een van onze katten had laatst 1 voorpootje er doorheen gewurmd... 8)7 Maar die werken wel het langst... lastige keuzes
Lekker iedereen aan het hooien