Libera schreef:Ik wil mijn mest niet zomaar weggeven, kan de compost goed gebruiken voor de tuin en ik gebruik het ook om oneffenheden/gaten op te vullen in de wei
Voor gaten vind ik het niets want het zakt altijd weer in
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
miezelke schreef:Hello allemaal![]()
Sorry dat ik hier zomaar kom binnen vallen, maar wij gaan op korte termijn beginnen bouwen aan de schuilstal voor onze paarden, en ik ben momenteel op zoek naar een geschikte verwarmde/vorstvrije drinkbak. Ik vermoed dat hier wel heel wat mensen zitten met ervaring op dat vlak, vandaar dat ik hier even kom polsen.
Ik was deze drinkbakken al tegengekomen op Cavalo.nl:
https://www.cavalo.nl/lister-verwarmde- ... sb22h.html
https://www.cavalo.nl/suevia-verwarmde- ... w-24v.html
Zouden deze interessant zijn? Zo ja/nee, waarom? Zijn er dingen waar ik moet aan denken?
Alvast bedankt voor de tips!
joyce B schreef:Niet alleen je drinkbak moet vorstvrij zijn, ook je aanvoerleidingen.
Ik heb aanvoerleidingen vorstvrij in de grond.
dan een geïsoleerde buis en daarop zit een verwarmbare drinkbak. Die heeft een warmte element die zowel de drinkschaal als de binnenkant van de buis op temperatuur houdt. Moet wel de thermostaat correct ingesteld zijn op voldoende hoge buitentemperatuur. Anders bevriest de boel alsnog. (Zuinig ingestelde echtgenoot had eens zonder mij te vragen de grenstemperatuur naar beneden bijgesteld)
palousa_boy schreef:Hoe snel zoiets rot zal ook wel afhangen van hoe lang de mest er in ligt. Als er altijd mest in ligt zal het harder gaan dan dat je de mest er naast verzameld en de aanhanger pas vult als hij meteen weer leeg gaat en dan eventueel meteen schoonspuit.
zoefie schreef:Nee een kieper achter een auto want ik heb helaas geen tractor, ik wil het me allemaal wat makkelijker maken. Maar ik vind het ook wel zonde om een dure kieper te kopen en er vervolgens mest op te gooien volgens mij vergaat de bidem vd kieper dan heel snel
Lynn_Nikita schreef:[ [url=m/6iFJy3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze. Nooit meer mest eraf schepen, omhoog laten gaan en langzaam rijden en hoppa leeg. Idem met grote stro en hooibalen ( daarvoor in eerste instantie ook gekocht )