Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 17:51

Ach wat een leuk veulentje, volgens mij lijkt de mama wel op mijn Summertje.
Zo ook mijn 2 shetjes wel willen laten dekken :o

Een gans is een goede waakhond! Ik denk dat het vos is die komt net zolang terug dat alles dood is, balen zeg dat er al zoveel leventjes verloren zijn aan dat stomme jachtdier.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 17:53

meggiemeg schreef:
spatter kan het geen boommarter zijn geweest? dat zijn echt nare moordenaars, slachten vaak van alles af en laten de rest liggen.
Hoop dat ik dat morgenvanavond ook nog kan zeggen ohjajoh6.
Vanavond de eerste grote vracht hooi zelf van het land halen en morgen komen ze heel luxe brengen. Ben al in het voren aan het werken, klusjes die ik vanavond wilde doen vanmiddag een gedeeltelijk gedaan. Rest zien we morgen wel weer.

Ja hij komt morgen eerst bij jou de balen afleveren en daarna komt hij bij mij de 60 stuks brengen.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 17:56

Gisteren heerlijk met het paard naar het bos gegaan, onderweg nog naar de 2 ezels gekeken zien er al stukken beter uit door het gras. Het paard vond de ezels niet leuk, ze kwamen in volle galop op mij af, paard begon daardoor te stuiteren }:0 was nog geen 100 meter in het bos gelijk al een reetjes op het ruiterpad wat bleef staan, altijd mooi om te zien .

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 18:50

dynamiek schreef:
meggiemeg schreef:
spatter kan het geen boommarter zijn geweest? dat zijn echt nare moordenaars, slachten vaak van alles af en laten de rest liggen.
Hoop dat ik dat morgenvanavond ook nog kan zeggen ohjajoh6.
Vanavond de eerste grote vracht hooi zelf van het land halen en morgen komen ze heel luxe brengen. Ben al in het voren aan het werken, klusjes die ik vanavond wilde doen vanmiddag een gedeeltelijk gedaan. Rest zien we morgen wel weer.

Ja hij komt morgen eerst bij jou de balen afleveren en daarna komt hij bij mij de 60 stuks brengen.

Jij weet al meer dan ik! Tijd weet je zeker nog niet? Morgenavond een etentje dus wil het niet avondwerk gaan maken als het kan.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 18:51

spatter schreef:
Mijn dochter kwam al met een steenmarter aanzetten omdat die hier volgens haar wel voorkomen, lekker dan.

Als je weet dat in de omgeving voorkomen zou het maar zo kunnen.
Hier bij de buren was het ook een waar slachtveld met de kippen en de konijnen, zaten samen in een groot verblijf.

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 19:25

Ik heb een mooie en goede hengst ter dekking, als je van appaloosa's houdt.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 20:07

Anke schreef:

Foto? De moeder van mijn zilverbruine merrie is ook een appie.

maar moet er eigenlijk ook niet aan beginnen, 2 ponys en 1 paard is meer dan zat, ik denk ook niet dat ik ze kan verkopen :o kan niks wegdoen :D
Laatst bijgewerkt door dynamiek op 10-06-16 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 20:10

Tijd weet ik nog niet, maar het wordt niet na half smiddag ik moet om 5 uur werken en dat weet hij.

ps je hooibaaltjes al binnen?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 20:32

Anke schreef:

Wat een supermooi hengstje.
Maar volgens mij zit er in mijn nmprs merrie ook iets van de Immetjeshoeve als ik het goed heb dus dat wordt m dan niet voor mijn merrie :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 22:18

Hihi...ligt eraan welke bloedlijn. Zolang het geen nakomeling is van Two Spot, is het geen probleem.

Foto's staan wel in mijn profiel.
Two Spot is een topper. Fokt ook geweldige nakomelingen. Scoren goed op keuringen en als gebruikpony's.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 22:19

Ik heb net even in de papieren gesnuffeld maar ze is van Xandy :)
Ik zag net ook dat jij een tijd geleden al eens op een topic van mij hebt gereageerd.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 22:34

Xandy vd Immetjeshoeve is geen familie van Two Spot. Hele andere lijn. Xandy is NSPS gefokt. Hoe groot is die van jou dan?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 23:03

Ik heb werkelijk geen idee. Ik zal haar van de week eens opmeten.
Ze is trouwens nog geen 2, dus qua veulies moeten we nog even wachten
Wil haar ook eerst volgend jaar voor de keuring doen.

Edit: ongeveer 93 cm is ze.
Zal morgen eens een foto maken.
Ze is wat aan de dikke kant.wel bijna al d'r haar kwijt.dus mooi zomerjasje
Op het paspoort staat zwartbont maar ik heb zo m'n twijfels

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 23:57

@spatter, een gans! dat zijn goede en felle wakers!

Hier zijn we heel druk, we houden morgen een nakomelingendag van onze kennel (spaanse waterhonden) en we zijn dus druk in de voorbereidingen :D De ponies dus vandaag maar even op het gazon gezet, want we moesten steeds door hun weitje heen naar het trainingsveld, waar we alles opgebouwd hebben.
Odette (kwpn) en haar veulen samen met mijn 3 jarige op de grote weide en Goodie met haar veulentje van morgen een week, op de paddock. Ik durf haar nog niet bij de anderen te zetten, want ze is nog wat onzeker als de anderen te dicht bij haar veulen komen (het is haar eerste ;) ) en haar veulen gaat juist graag kijken wat er nog meer rondloopt :')
En dan is er vandaag ook nog een merrietje gebracht om gedekt te worden door Nimroos. Dat is een kleine maat appaloosahengst van een vriendin van me, die hier even logeert om 1 van mijn merries te dekken. Hij staat normaal in Lelystad en de eigenaar van het merrietje was helemaal blij dat hij bij mij stond, zij woont vlak bij me, dus dat kwam handig uit... ach ja, kan er nog wel 1 bij :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 08:53

Aaah wat sneu spatter. Heb je enig idee wat het geweest is? Vossen?

Dat veulentje! <3 .

Hier regent het nu. Het is niet veel en het is wel lekker voor het land en de tuin.

Ben erg blij dat het hooi binnen is en dat we nu in principe voor het hele jaar genoeg hebben. Geen ritjes meer met de trailer om hooibaaltjes te zeulen. Ben wel bang dat vogels en katten in het plastic van de baaltjes gaan prikken en hangen dus ga nu even op zoek naar wat kuilkleden om er nog overheen te doen.

Iemand hier nog andere tips? De balen staan vol in de wind dus het moet voor de winter wel windvast zijn.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 09:11

Fijn gevoel hé [***], we hebben gisteren de kleine baaltjes direct van het land af gehaald, vandaag komen ze de midibalen in folie brengen. Wij kopen ook altijd voor het hele jaar in bij vaste adresjes, ik weet dan wat ik koop en dat het mooi spul is.

Hier vanacht rond 03.15 ook een heel klein beetje regen, nu al even een mooie zachte regen, goed voor het land en de tuin.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 09:12

Kuilkleden zijn echt hun geld waard hoor,ik zou voor nood even een afdekzeil er over heen gooien,wat extra bescherming totdat je kuilkleden hebt.

Ik heb de mijne bij http://www.visscherholland.com/ vandaan.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 09:32

Bij mij worden de balen extra gewikkeld (tenminste vorig jaar wel) omdat ik ze ook buiten heb staan, geen problemen met gaatjes of wat dan ook gehad. Even gekeken op de site, maar je kunt ze niet los bestellen die kuilkleden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 09:54

Ik denk dat wij ook voor kuilkleden gaan. Ik ben al wat aan het zoeken geweest en bij deze
https://www.fvr-trading.nl/kuil-afdekma ... AhI68P8HAQ
kun je ze los en in verschillende maten bestellen.

Ik vind het echt een heel fijn gevoel meggiemeg, vorig jaar was er ook genoeg, maar moest ik toch steeds in de gaten houden of ik weer naar de huisboer moest om weer een nieuw klein voorraadje te halen.
Ik ga ook nog even op de site van Tinky kijken. Ik heb 30 mtr lengte en 6 mtr breedte nodig. Denk dat ik voor 3 kleden ga. Als er dan een deel van de balen op is, kan ik een kleed opruimen. Als ik het goed heb begrepen zijn deze baaltjes ook extra gewikkeld, maar om te voorkomen dat ze stuk gaan wil ik er graag nog wat extra's overheen leggen. Ik denk dat mijn katten het nl ook geweldig leuk vinden om er in te klimmen of hun nagels aan te scherpen......

edit: heb even bij visser gekeken, maar het is mij niet helemaal duidelijk of ik ook 3 kleden van 6x10 kan bestellen of dat ik een hele pallet moet kopen :')

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 10:19

Ook hier hebben de vogels aan mijn plasticbalen grzeten zag ik van de week, dus gelijk maar op de dam gezet onder de carpot ivm regen, en ik moest ruimte maken voor de doorgang van vandaag, als de nieuwe balen zo komen. Dat is fijn om te horen Meggiemeg dat ze extra gewikkeld zijn. Had namelijk ook het idee om het zeil te gaan kopen.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 10:20

Ik schrik best wel van de prijzen van de kuilkleden.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 10:24

dat was vorig jaar Dynamiek, of dat dit jaar weer is weet ik niet of hij er aan gedacht heeft.
ik schrok er ook van maar als je daar je hooi goed mee houdt en geen balen weg hoeft te gooien en ze gaan lang mee is het wel weer de moeite waard.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 10:25

Allebei de paarden zijn gisteren naar de tandarts geweest, maar ze werden standaard gesedeerd.....Ik vond dit wel apart en schrok er een beetje van eerlijk gezegd. Ik kan me voorstellen dat je veel fijner kunt werken dan, en misschien nauwkeuriger. Maar ik vind het van de andere kant ook wel weer vrij heftig om te zien. Het was overigens een dierenarts en ik vroeg hem waarom hij dit deed. Hij vertelde dat dit veel fijner werken is en voor de paarden minder stress oplevert. Hij gebruikte inderdaad ook apparaten met aparte geluiden dus ik kan me voorstellen dat zonder sedatie dit niet zo succesvol is. Maar van de andere kant, misschien hebben de paarden dan wel nog stress maar kunnen ze het niet meer uiten....Hoe doet jullie tandarts dat? Hij heeft het wel heel nauwkeurig bekeken, veel nauwkeuriger dan mijn dierenarts die het doet zonder sedatie.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 10:29

zoefie schreef:
Allebei de paarden zijn gisteren naar de tandarts geweest, maar ze werden standaard gesedeerd.....Ik vond dit wel apart en schrok er een beetje van eerlijk gezegd. Ik kan me voorstellen dat je veel fijner kunt werken dan, en misschien nauwkeuriger. Maar ik vind het van de andere kant ook wel weer vrij heftig om te zien. Het was overigens een dierenarts en ik vroeg hem waarom hij dit deed. Hij vertelde dat dit veel fijner werken is en voor de paarden minder stress oplevert. Hij gebruikte inderdaad ook apparaten met aparte geluiden dus ik kan me voorstellen dat zonder sedatie dit niet zo succesvol is. Maar van de andere kant, misschien hebben de paarden dan wel nog stress maar kunnen ze het niet meer uiten....Hoe doet jullie tandarts dat? Hij heeft het wel heel nauwkeurig bekeken, veel nauwkeuriger dan mijn dierenarts die het doet zonder sedatie.

Ik heb er een tandarts bij gehad die handmatig werkte, zonder verdoving. Paard stond er heerlijk bij te slapen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 10:33

De ruin hier gaat een verdoving in anders maakt hij zich te druk en met zijn 1.84 kom je er niet meer bij als hij zijn hoofd in de lucht steekt. De oude merrie gaat zonder, die vindt het prima.