Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:43

Ik ben ook allergisch en niet zon beetje ook trouwens. Op de vorige stal, waar ik ook woonde, was wel een rooie stal poes, een oudje al. Geweldig beest! Bere sterk, maar ik ging haar dan voeren in de winter op stal en stond zo ongeveer al mijn hang kussens aan der af, omdat ik haar zo sielugh vond...
Ik werd gewoon bespeeld waar ik bij stond.... :+
Want ze ging nergens op liggen, maar greep wel elke kans aan om bij mij binnen te komen, maar dat ging toch echt niet gebeuren, beledigd dat ze dan was joh! }>

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:35

Hier ook 2 katten.. zijn nu een half jaar oud en we vonden gisteren de eerste 2 muizen.. dus ze doen hun werk hihi
t zijn echt twee schatten van beesten en grote knuffelkonten..
Onze hond was aan katten gewend dus dat was geen probleem.. de katten moesten wel even aan haar wennen maar nu zijn het echt vriendjes samen :)

Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:51

Wat een leuke poezen allemaal <3 wij hebben er ook eentje, een rooie binnekat-kater, Hugo. Echt een lieverd :)

fabster: wat zeg je dat mooi over fretjes. Inderdaad geen beestje dat vrolijker is. Wij hebben ook een fretje, Mormel, heel toepasselijke naam hoor :P

Drama al die natgeregende weilanden en paddocks -O-

Spijtig van je kipje Kristelhans :(:) natuurlijk hecht je je wel aan zo'n diertje.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:57

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:58

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 20:03

Oooooh, dan valt het bij ons nog best mee :j

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 20:23

Haha...ja dat filmpje doet me aan vroeger denken!

Hier ook twee katten. Nieuw...in huis.
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 20:32

Die zijn ook allebei erg leuk.
Ik zou er ook nog wel eentje bij willen, maar ik vrees dat de huidige dan haar knapzakje pakt :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 20:38

Hier 3 katten van ons zelf en de katten van de buren komen ook nog weleens door de tuin gewandeld om een hapje te eten.
Maar het is niet zo erg met alle ratten en muizen hier.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:07

Franse bull horsies?

Hier ook 2 katten. Een jonge rooie...is echt een furieuse rooie...man oh man. En een bejaarde grijs gestreepte. Nou ja...Hij is 12.

Arm kippie. ...Zo kom je wel naar aan je einde..

Ik vind de laatste tijd iets raars...
Karev is heel afstandelijk. Nou is het nog nooit de dikste knuffellaar geweest hoor. Maar wel nieuwschierig als ik Door de bak loop.

De laatste weken valt me op dat ze zich afzonderd. Ze loopt van me weg. Gaat het liefst achter in de bak staan treuren. Komt niet even neuzen. Eerder als ik aan het mesten was kwam ze er bij staan want daarna kregen ze brokjes. Nu loopt ze weg of komt niet eens.

Als ik dr roep voor brokjes komt ze aan gesjokt. Vroeger in keiharde galop.

Nu heeft ze spat en ik vraag me af in hoeverre dit er mee te maken heeft.

Ze sluit zich af voor mijn gevoel en daar wordt ik wel verdrietig van..sorry even ego..jullie zijn ook niet bij te houden als je 3 dagen achter elkaar werkt haha..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:12

Misschien eens een tijdje op de pijnstillers zetten Karev? Want pijn kan dat gedrag natuurlijk wel veroorzaken...
Sterkte ermee mop! :(:)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:16

Oh niet fijn om zoiets op te merken Karev, zeker omdat je dat zo moeilijk kan inschatten.
Pijnstillers zijn misschien wel een goed plan.

Grappig filmpje hierboven!

Allemaal mooie poezen hierboven. Heerlijk!

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:19

Wat naar karev! Hoop dat je de oorzaak vind..

Onze hond is idd een Franse buldog, goed gezien.. een beetje een raar hyper hondje en niet echt de knapste.. maar het is zo'n schat! Onze rode kater is haar beste vriend hihi

Hier weinig gedaan met de paarden.. het is echt heel nat en t blijft maar regenen.. gelukkig houdt de paddock het wel redelijk
Was de band van de kruiwagen lek.. en ik druk met werk dus duurde ff voor k een nieuwe had.. mest heeft zich wat opgestapeld.. pff.. morgen maar flink aan de slag

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:20

Dat is mischien een idee idd. Had ik zo nog niet aan gedacht.
Zal morgen eens overleggen met de arts!

Vraag me dan altijd af waar zoiets eindigt hè. ..

Spat hoeft niet einde verhaal te betekenen maar kan idd wel de verkeerde kant op gaan..bah als ik er aan denk kan ik wel huilen..

ik herkende je bull. Heb er zelf ook 1. Ook die heeft een rode kater als vriend haha

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:28

Mijn man wilde geen één kat.Ik heb er 6.Ik heb hem gewoon verkeerd begrepen :=

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:31

Sterkte karev. Paar dagen pijnstillers is een goed idee. Helpt dat niet en het gedrag blijft anders eens op ppid testen. Je hoort wel vaker dat paarden enorm in gedrag kunnen veranderen als ze dat krijgen.

Alle poezen <3
Heb er hier 3. Plan was ooit 1 maar dat is mislukt O:)
Vriendlief beweerd ook allergisch te zijn maar toen we hier net 2 maanden zaten en de muizen overdag over mijn tenen begonnen te rennen (oké was maar 1 muis maar toch) was ik er wel klaar mee. En kat in huis was voor mij een voorwaarde voor samenwonen ik kan niet zonder. Vriend ook niet meer er slapen er inmiddels 2 op bed.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:36

beatje schreef:

_O- mss was dat t!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:40

karev schreef:
Dat is mischien een idee idd. Had ik zo nog niet aan gedacht.
Zal morgen eens overleggen met de arts!

Vraag me dan altijd af waar zoiets eindigt hè. ..

Spat hoeft niet einde verhaal te betekenen maar kan idd wel de verkeerde kant op gaan..bah als ik er aan denk kan ik wel huilen..

ik herkende je bull. Heb er zelf ook 1. Ook die heeft een rode kater als vriend haha

Karev, als het echt de spat is, zoek dan eens op goudkorrels injecteren. Werkt echt zó goed bij artrose! Ik heb mijn Belg bijna in laten slapen vanwege zijn gesloopte knie. De afspraak stond al voor de middag en 's morgens toch nog die goudkorrels laten doen als laatsye redmiddel. Wat ben ik dáár blij om! Als een wonder doet hij het weer. Just saying... :D

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:40

Karev, echt niet fijn :( . Pijnstilling proberen lijkt me idd geen slechte optie. Een vriendin van ons heeft ook een paard met spat, en die wisselt goede en slechte periodes af. Er zijn momenten dat hij echt lusteloos is, en ook veel afstandelijker dan normaal. Maar er zijn evengoed periodes dat hij hinnikt als hij haar ziet, en vrolijk aan gegaloppeerd komt.

Wij hebben ook een kat, een kater van 6 maanden. Hij moest eigenlijk een stalkat worden, maar de laatste maand is het al een garagekat :o, en mag hij ook geregeld binnen.
Hij assisteert me dan ook als ik thuis aan het werken ben :+

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:42

beatje schreef:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:46

Oei karev, dat is vervelend. Mijn Lolly heeft ook spat, maar als ik die door de bak of het land zie rennen en springen twijfel ik wel eens of ik niet opnieuw foto's moet laten maken. Die loopt echt "spat"zuiver.

DD, dat is inderdaad standje hopeloos..... Je vraagt je soms werkelijk af, hoe ze het zo voor elkaar krijgen en dan ook nog een paar uur zo blijven liggen.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:48

Goudkorrels injecteren? Nooit van gehoord. Ga ff Googlen.

Dat doet karev dus ook idd. Ze kan soms dagen afwezig zijn en soms ook zo ineens weer lief hinniken naar me..

Ze kan ook soms nog eens gek doen idd. Met alles er op en er aan. Loopt verder niet kreupel. Maar qua karakter veranderd ze...
Heb zelfs al aan een readimg gedacht terwijl ik echt niet zweverig ben hahaa

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:50

Karev: Goudkorrels implanteren doen ze bij Den Hoek, in De Bilt.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:56

Hmm ok dat is dan weer lastiger..geen vervoer en niet om Den hoek hihi

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:58

:') Ik weet dat Annika regelmatig bij Emiel Voest (Ruinerwold) consulten doet. Das al dichter bij. Ze doen wel meer op locatie, vaak kun je dan ergens aansluiten, of rijden ze naar je toe als het niet heel erg extra om is.