Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
DubbelDun schreef:Hier ook eerst met de bladhark en dan met de bezem door de stal.
@spatter: als het voor de stallen vanwege het ontbreken van een dakgoot erg nat is dan kun je op die plek misschien een regengoot ingraven
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... 7xM-wKL2ZZ
Die heb je in diverse breedtes en geschikt om zwaar gewicht te dragen.
Ik heb er ook wat van liggen en die lopen naar een waterverzamel/zinkput. Werkt perfect.
Alleen af en toe even het zand er uit scheppen
Wendy schreef:Mag inderdaad niet in het riool, dus moet je een kelder o.i.d. voor hebben.Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben: degenen met een afvoer in de stallen voor bijvoorbeeld urine, waar wordt dat naar afgevoerd? Hebben jullie er een mestkelder/septic tank onder zitten?
Op de een of andere manier kan ik me niet voorstellen dat het zomaar op het riool kan.
Zaterdag komt er trouwens iemand meekijken naar het bemestingsadvies voor de wei
Wendy schreef:Interessant! Wat gaan jullie nu gebruiken?Ja, het was een goed gesprek! Geeft weer flink meer aanknopingspunten, ook over hoe het organische stof gehalte omhoog kangeen kunstmest of drijfmest hierbij. En dat begreep ik dus ook niet goed bij het advies wat ik gekregen had van het blcc, ze constateerden het een, maar adviseerden het ander. En boden daarmee geen structurele oplossing. Hier word ik blij van, dit gesprek vond ik wel logisch. Zo komen we er wel!
DubbelDun schreef:In het kader van de recente paardenmishandeling van 2 paarden die aan een doorgaande weg gewoon bij een huis op stal stonden....hebben jullie nog goede ideeën om een buitenstal veilig te maken zonder de bovendeur dicht en op slot te doen ??