Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 22:03

Haha , ja , jou zie ik idd. ook steeds langskomen met allerlei geweldige plannen , in gedachten zie ik dan altijd een wanhopige man aan de keukentafel zitten die dat allemaal zo aanhoort , haha :D

Erg hè , ik ken je (en verdere thuissituatie) helemaal niet :o

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:04

dat komt aardig in de richting van de werkelijkheid :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 22:13

Haha :D

Jammer is dat hè , dat je niet gewoon een leger handige kerels kunt laten komen en in 1 zomer het hele spul lekker zo laten maken zoals je het in je hoofd hebt.....

Mijn vriend zijn vrienden zeggen al dat ik me op moet geven voor zoiets als "Help , mijn man is klusser" of een ander programma met zo'n legertje :P

Maarja dat is ook zo sneu , hij doet zijn best en we klussen ons rot :P

(behalve vandaag , zit de hele dag al achter de laptop te werken en er tussendoor te bokken :o )

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:25

hahaha... ik geloof dat ik mij hier ook heel erg in herken. Vriend blijft bezig, ik blijft met nieuwe ideeen komen. Eerst een stal van 6x6, staan de paarden nooit in. Stal afgebroken, en verkocht. Afdakje van 5x8 gebouwd. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Gelukkig vindt hij het leuk, maar voel me wel eens schuldig omdat ik zelf niet alles kan en dus zijn hulp nodig heb.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:41

joyce B schreef:
pmarena schreef:
Hier de ideeen , en ook redelijk wat ruimte....maar dat geld idd. hè :D

knip
Aan stalinrichting was er al een offerte van meer dan €10.000 euro...

:wow: :wow: :wow: Dat moet toch ook goedkoper kunnen?

Misschien iets minder mooi of luxe afgewerkt.. maar wat een geld zeg..

Hier is de inloopstal btw 6 x 5 m., daaraan zit nog een afdak van 2,5 x 5 m. Vind het prima, maar zou het zeker niet kleiner willen. Dit is wel een fijne afmeting, ook omdat ik imv voedingsbehoefte een deel van de dag 2 kuddes moet maken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:51

Ik zou never een stal van 6x6 afbreken om een afdek te bouwen, dan kun je beter de voorkant er uit halen :D

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:53

maar stal was toen gebouwd voor een haflinger en die is ingeruild voor een shire. dus was sowieso aan de lage kant ;)
afdankje loopt schuin af, en is op hoogste punt 2.40 dus ze kan nu lekker haar hoofd omhoofd doen als er eronder staat _O-

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:57

Soraya85 schreef:
hahaha... ik geloof dat ik mij hier ook heel erg in herken. Vriend blijft bezig, ik blijft met nieuwe ideeen komen. Eerst een stal van 6x6, staan de paarden nooit in. Stal afgebroken, en verkocht. Afdakje van 5x8 gebouwd. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Gelukkig vindt hij het leuk, maar voel me wel eens schuldig omdat ik zelf niet alles kan en dus zijn hulp nodig heb.

heel herkenbaar
heb de afgelopen jaren al veel veranderd hier haha
maar begint steeds meer er op te lijken dat het bevalt
en elke keer investeer je weer wat... en komt er weer wat bij

alleen ja het thuisfront is er niet altijd blij mee, elke keer andere plannen :o

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 09:48

amouroke schreef:
Wat is dei mestquota waar je het over hebt?

Als ze vee hebben, moeten ze een bepaalde oppervlakte grond hebben om hun mest op kwijt te geraken (das wettelijk zo vastgelegd). Als ze die niet hebben, zijn er waarschijnlijk wel mogelijkheden om die mest af te voeren, maar dat zal dan een kostelijke zaak zijn. Dus ook al staan de beesten het hele jaar door op stal, toch willen ze (ook de kleine stukjes) bijhouden om aan hun mestquota te geraken. Blijkbaar krijgen ze ook regelmatig controle aan huis.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 10:13

Ik had vanochtend ineens in één net 2 grote gaten. Zonder rafels, dus kapotgetrokken lijkt dan weer wat vreemd. Zou het door de vorst kunnen komen dat ze breken ??

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 10:50

Wat vreemd DD, maar denk dat vorst nog niet eens zo'n gek idee is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 10:59

Nou ja ik ga zo iig maar even een netje stoppen, weer eens iets anders als sokken stoppen :D

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:10

ik begrijp het niet. Er horen toch gaten in het hooinet ;-) (sorry ben een beetje flauw)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:16

LOL
Denk er om want ik gebruik het net om een rollade van je te maken :)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:17

tijdje ofline geweest ivm geen internet.

hadden jullie al een datum geprikt?

hier in elk geval wel bevroren hooi netten,zou me niet verbazen als er eens wat breekt.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:20

DD, welke netten heb je de grote netten van hooinet?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:22

@Delphi2 : die van mij komen niet bij Hooinet vandaan, veel te duur :)
Dit net komt uit Duitsland en is eigenlijk een bagagenet; maas 4 cm met 3 mm materiaal.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:23

Bij ons liggen de netten savonds in de voerkamer verwarmt en al.

(en dat lijkt me niet goed voor een rollade ;-) )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 11:27

Hier waren de netten buiten gisteren ook stijf bevroren , met zo'n hele laag rijp erop bevroren weet je wel :)

Ik vroeg me ook af of ze niet zouden breken bij het opentrekken :=

Maar dat viel alles mee....dus die sufkonten konden toch weer gaan lopen naar achterin }:)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:27

pmarena dat betekent dus dat jij ook lopen moet ;-)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 11:28

Hm-hm...sufkont meldt zich :j

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:30

Dinopino schreef:
Bij ons liggen de netten savonds in de voerkamer verwarmt en al.

(en dat lijkt me niet goed voor een rollade ;-) )

Die van mij ook niet ;-) maar ik bedoelde eigenlijk of die van jou van Polypropyleen zijn of Nylon. (die van hooinet/huck/etc. zijn van PP). PP kan bij vorst gaan breken, zeker als de netten wat ouder zijn.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:26

laura1986 schreef:
joyce B schreef:
knip
Aan stalinrichting was er al een offerte van meer dan €10.000 euro...

:wow: :wow: :wow: Dat moet toch ook goedkoper kunnen?

Misschien iets minder mooi of luxe afgewerkt.. maar wat een geld zeg..

Klopt, kan zeker eenvoudiger en goedkoper, maar wilde het nu netjes en mooi hebben aangezien onzevorige stallen in de kapschuur al zelf geknutseld waren. Daarnaast wilde ik een flexibele inrichting en voorwanden die open kunnen zodat je ook met iets groots naar binnen kunt (trekker om baal te plaatsen of evt. machinaal uitmesten in de toekomst, of parkeren trailer als we de stal een tijd niet nodig hebben...)

Bedrag was nog hoger :P
6 paardenboxen met deels voederhekken en deels draaibare wanden met schuifdeuren, waarbij de 4 voorwanden met schuifdeur aan de buitenzijde van gelaagd glas zijn voorzien tegen inregenen en sneeuwen, 2 dubbele paardendeuren, 6 paardenluiken waarvan 2 kiepkantel en een dubbele staldeur met gelaagd glas.

Dan heb ik nog niet het vorstbeveiligde rondpompsysteem met bijbehorende drinkbakjes, leidingwerk en het arbeidsloon voor de installatie...

Maar denk dat we het in fases zullen moeten gaan doen. Bijvoorbeeld wel een vorstbeveiligde binnenkraan, maar nog niet het vorstbeveiligde rondpomp systeem. emmers vullen is in de stal ook zo gedaan. dan hoef je geen einden te lopen/sjouwen. En dan zorgen dat we in de paddock ook een vorstvrije drinkbak hebben, zodat we niet meer met jerrycans hoeven te sjouwen. Dat is al een hele luxe denk ik. Verder kan ik evt. eerst geen verwijderbare tussenwanden doen, maar werken met lint of elastieken als ik ze op wil splitsen in elk hun eigen stal.
Maar goed, eerst maar eens de prijs afwachten, mijn man weer lekker aan het werk (anders wordt het sowieso weer uitgesteld) en besluiten voor welke variant we gaan...

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:13

Nu we het hier toch over stalindeling hebben. Ik zit met een vraagstuk/probleem. Ik heb 2 pony's die ik s'nachts apart op stal (met uitloop) wil opsluiten (ivm aparte voederbehoeften). De stallen staan er gedeeltelijk al: de buitendeuren en de buitenmuuren. De indeling langs binnen kan ikzelf nog kiezen. Ik had graag een gemakkelijk verplaatsbaar iets als tussenwand: elke avond dicht doen en s'morgens openzetten zodat ze de stal als inloopstal kunnen gebruiken. De beide pony's komen niet zo heel goed met elkaar overeen (haat lifde verhouding) dus wil niet de stallen gewoon openzetten ivm 1 pony die dan in een hoekje gedreven kan worden.

Mogelijke oplossingen:
Draaibare wand: moeilijk te realiseren als er stalbedekking (en mest) ligt.
Afzonderlijke planken: vrees ivm vast komen te zitten/liggen
Afscheidingsnet: heb eens ergens een net gezien wat ze voor de staldeur deden, maar toen ik het product in de winkel zag, stond er bij dat het niet voor dat doeleinde (zonder toezicht) mag geruikt worden

Hebben jullie nog andere ideeën? Is misschien een afscheiding van elastieken (zoals er voor weidepoorten) nog wel eens gebruikt worden een oplossing?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:19

@b485 : zoa,s ik al eerder schreef :) een balk met daarin gehangen een rubber mat. Die maak je aan één want draaibaar en aan de andere want hang je hem ergens in. Het rubber buigt mee over de bedding en mocht er eens een beentje onder komen dan kan die ook altijd weer terug komen zonder beknelling.

Overigens waren mijn netten bij nadere inspektie of de samenvoegpunten behoorlijk gesleten en dat met de vorst kan wel het 'breek'punt zijn geweest.
Netter van dunner materiaal slijten blijkbaar toch harder, want die van 5 mm zijn nog niet gesleten.
Al hoor ik sommige van jullie ook dat de netten van dikker materiaal dus nu ook blijkbaar van slewchtere kwaliteit zijn.