Martine: als je de boterbloemen afmaait laat je ze dan liggen? Dat zou ik niet doen, omdat ze ze gedroogd wel eten. In hooi/kuil is het pas na 3 maanden liggen, veilig om te voeren.
Ja eens, maar we hebben een bloter die het vermaalt en geen opvangbak, het weiland is een hectare groot dus harken is ook geen optie... Ik ben dus aan het zoeken wat de beste optie is, er moet namelijk wel echt gemaaid worden nu...
Geen stal met bodem bedekking, kale inloop stal. Geen aarswormen Voer niet aangepast Heb nu maar een stuk weide afgesloten want enige wat het nog kan zijn is het gras. We gaan als het goed is toch komende week hooien dus dan moesten ze er toch af
Maartje, is Cheetah ruin? Ik heb bij mijn ruin het idee dat hij soms schuurt als zijn koker vervelend vies is. Nog geen verband aangetoond, maar ik peuter dan soms even de koker schoon / schoner en hoop dat ie uitschacht om ook even bonen te verwijderen.
Serenity350
Geplaatst: 16-05-20 08:14
DubbelDun schreef:
En het zaad blijkt op de wei achter en geeft weer nieuwe planten.
Dan moet de plant wel al zaad aangemaakt hebben natuurlijk. En dat is in deze periode vaak nog niet het geval.
Karin_deB
Geplaatst: 16-05-20 08:40
Hier enorm aan het balen. Mn bijrijdster kwam gisteren eerder terug van de buitenrit omdat ze Jewel niet lekker vindt lopen. En jahoor ze heeft een klein hinkje.
Heb gisterenmiddag 2x een kruisje gesprongen en ben nu bang dat die pees weer opspeelt
Zit hier een beetje in de knoop met mezelf. Heb besloten Diva te verkopen. Financieel hebben we het niet ruim en ik kan in principe ook op een ander paard rijden natuurlijk, maar ze is echt mijn vriendinnetje. Maar een ander kan er ook prima voor zorgen natuurlijk, dus toch maar. Het is tijd.
Mocht er iemand iemand kennen die op zoek is, stuur maar door
En wat een heftige beslissing Azmay, hopelijk vind ze een mooi huisje
Maartje_M
Geplaatst: 16-05-20 18:39
Vandaag weer veel gedaan hier pfff. We gaan een nieuw terras leggen, maar dat ligt verhoogd. Dus muurtje metselen en daarvoor moet er eerst fundering komen dus vandaag geul gegraven zodat we kunnen storten. Man man man we graven wat af. Ik ontdekte ook een egeltje dat zich in onze gegraven zandbak had laten vallen. Hij had duidelijk geprobeerd eruit te komen maar dat was niet gelukt, en had nu een holletje gemaakt. We wisten niets hoe lang hij er al zat, dus heel voorzichtig eruit gehaald en even in een bak met wat water en kattenbrokjes gezet. Maar hij was super actief, dus hij zat al snel weer in de tuin
Ik ben druk geweest met de stroom rond de wei en paddock. Die deed het nl niet zo best meer dus stond er gister ineens een paard in de wei die daar niet hoorde. Ik denk dat de oude haar balans kwijt is geraakt bij het snacken door het draad en in de wei getuimeld is. 3 draden en wat isolatoren kapot en bij nameten dus gewoon te weinig stroom er op. Paar stukken draad vervangen, poortgrepen en verbindingsisolatoren gepoetst/ontroest en ook een stuk lint meteen maar schoon gemaakt. Nu werkt het weer naar behoren tot verdriet van mijn oudje die daar al snel achter kwam.
Azmay
Geplaatst: 16-05-20 19:08
Egeltje heb ik ook een in de schuur, super leuk
Nou ik had me dus helemaal voorgenomen paard weg te doen, man wist er van. Zeg ik net dat ik al wat mensen had die informatie vroegen en begint hij me toch dwars te doen. Mag Diva echt niet verkopen van hem, hij is veel te bang dat ik in een gat val. Nou maar even kijken hoe we dat precies doen want ik wil toch ook nog echt wel kunnen sparen. Het is wel een schat die vent van mij
Zijn die nog te vinden dan? Hier in de regio krijg je er niet eens gevonden die niets hoeven te doen, niets hoeven te betalen alleen maar tijd stoppen in het paard
Azmay
Geplaatst: 16-05-20 19:17
DubbelDun schreef:
Is een betalende bijrijdster een optie ?
Wellicht als de verhuizing rond is, maar ze komt in een weitje zonder rijbak dus dan is het niet makkelijk om iemand betaald te vinden. Hoewel makkelijker dan hier in de omgeving, hier stellen de verzorgers de eisen
-Namiro-
Geplaatst: 16-05-20 21:28
In ere houden die man van jou Azmay!
Fijn voor jou en helaas voor mij, want ik had echt interesse in Diva!
Hier is zaterdag voor het eerst gemaaid, doet de buurman/loonwerker. Deze snee is voor zijn koeien, volgende ronde is voor de paarden. Alles gaat met gesloten beurs, hij kan zijn mest kwijt, eerste snee (indien vroeg) gaat voor de koeien, daarna mogen wij op zijn schaapjes met lammetjes passen en dan komt het hooiwerk. Ook geen omkijken naaar, alleen even zorgen dat de grote ponies aan de kant zijn. De shet en ezel zouden kunnen blijven lopen. Vandaag is het gras opgehaald en kon ik de te goed gemaaide en minder goed opgeraapte hoeken bijeen harken, is een extratje voor de ponies. Nu de blaren op m'n handen van de hark, die was half opgegeten door de oude pony. De ruinen mogen nu een nachtje kantjes maaien, morgen weer op rantsoen. Dus laat de regen maar komen, hier mogen we nl geen grondwater gebruiken om te sproeien ivm het zout gehalte in de sloten.
Probeer bij te lezen en af en toe wat te plaatsen, maar ik blijf er slecht in.