Hier krioel het ook van de wormen de mesthoop nu, voorbije dagen bezig geweest met het meer op 1 hoop scheppen in plaats van alles een beetje verspreid en heb genoeg wormen gezien

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rover_ schreef:Hier in de buurt wel eens gezien dat ze mest van 2 maanden oud erop rijden. Fijn om te horen dat de eitjes sterven als de mest lang genoeg ligt. Dat is nog wel een idee, heb een grote mestplaat dus kan het dan scheiden.
carika schreef:Heeft hier iemand ervaringen met het aanlegen van een mestplaat?
We zijn druk bezig met de huizenzoektoch en hebben een op het oog waar we nog een mestplaat zouden moete plaatsen maar ik kan nergens een prijs vinden.
Voor 2 kwpners, ik dacht zelf aan 3x4m of 3x6m, of raden jullie andere afmetingen aan?
Lynn_Nikita schreef:Ik breng mijn mest sinds een jaar meteen weg, elke week mest ik de stallen uit, meteen de aanhanger op en wat ik er elke dag van de paddock en wei afhaal ligt op de mesthoop en wat ik er nog bij krijg breng ik ook meteen weg
Zal nu alleen nog 1 aanhanger op liggen wat er al zeker anderhalf jaar ligt
Dat is net potgrond dus laat ik liggen voor als een hobbyboertje wat nodig heeft. Voorheen liet ik de bak 2 keer per jaar leeghalen maar dit is net zo handig
carika schreef:Lynn_Nikita schreef:Ik breng mijn mest sinds een jaar meteen weg, elke week mest ik de stallen uit, meteen de aanhanger op en wat ik er elke dag van de paddock en wei afhaal ligt op de mesthoop en wat ik er nog bij krijg breng ik ook meteen weg
Dat is net potgrond dus laat ik liggen voor als een hobbyboertje wat nodig heeft. Voorheen liet ik de bak 2 keer per jaar leeghalen maar dit is net zo handig
Dat lees ik inderdaad heel vaak, maar dat lijkt mij zo onhandig.
Hoe krijgen jullie de mest dan op de de anhanger? Erop scheppen of een soort oprij plank en dan met de hele kruiwagen erop?
carika schreef:Lynn_Nikita schreef:Ik breng mijn mest sinds een jaar meteen weg, elke week mest ik de stallen uit, meteen de aanhanger op en wat ik er elke dag van de paddock en wei afhaal ligt op de mesthoop en wat ik er nog bij krijg breng ik ook meteen weg
Dat lees ik inderdaad heel vaak, maar dat lijkt mij zo onhandig.
Hoe krijgen jullie de mest dan op de de anhanger? Erop scheppen of een soort oprij plank en dan met de hele kruiwagen erop?