Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:29

Tinky12 schreef:
Als opa nu eens een kleine container koopt...kan hij daar alles mooi inproppen :D

Fijn dat er een caravan is aangeboden...wellicht voor neef,heeft hij zijn eigen optrekje :j
Wij hebben ook een caravan staan...is ons gastenverblijf :)

Neef heeft twee apart wonende ouders waar hij heen kan maar daar is het minder gezellig en daar mag hij niet uitslapen dus wil hij niet :')

We hebben al meerdere malen gepraat over dat stomme ijzer maar men wil absoluut geen opties geven, ik word er helemaal simpel van :o Halve container ging niet, alvast gewoon met de aanhanger wegbrengen ging niet, alles moet op de oude manier want verandering is eng ofzo en niemand die daarmee wil helpen op mijn vriend na maar die heeft natuurlijk niet zoveel invloed wat dat betreft |o

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:34

Volgens mij brengt oud ijzer net zoveel op of je nu 2x 50 kilo wegbrengt of 1x 100 kilo :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:35

DubbelDun schreef:
Volgens mij brengt oud ijzer net zoveel op of je nu 2x 50 kilo wegbrengt of 1x 100 kilo :D

Volgens mij ook maar vertel dat maar eens tegen een redelijk autistische dove oude man die al tig jaar zijn manier heeft -O-

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:36

Azmay lees nu ens je eigen berichten!
Opa en oma hebben helemaal niks meer te wensen, de boel is verkocht en ze mogen per gratie nog blijven zitten.
Of zijn daar bij de koop bepaalde regels opgesteld daar over?

Zo niet, dan bepalen jullie(of nouja, je vriend) wat er op het erf gebeurd!
Hij moet dus zijn poot gaan stijf houden en de baas gaan spelen en gewoonb een container laten komen, troep opruimen.

Verder moeten opa en oma samen met de familie gaan huishouden in de spullen van hun want ze kunnen vast niet alles meenemen bij de verhuizing.

Wat betreft neef en bezoek van opa en oma, ook daar kan je vriend paal en perk aan stellen .
Hoe strenger hij is, des te meer vaart wordt er ook gezet in de verhuizing.
Nu wonen ze kosteloos op voorhungevoel eigen stekkie en doen waar ze zin in hebben.

Wel heel veel sterkte :(:) dit is echt verschrikkelijk zo :(:)

anke gefeliciteerd, prachtig veulentje! *\o/*

[***] heerlijk, hooi binnen! *\o/*

abby succes met je studie en je nieuwe werk, flinke uitdaging!

Hier helaas minder nieuws.
Datgene wat gisteren de kalkoenkuikens heeft gejat is vandaag terug gekomen en heeft een slachting onder de kippen gehouden.
Is dus niet 1 dier , kan haast niet.
Zou bijna weer een varken aanschaffen of een flinke geit ~~}>

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:37

Azmay schreef:
DubbelDun schreef:

Volgens mij ook maar vertel dat maar eens tegen een redelijk autistische dove oude man die al tig jaar zijn manier heeft -O-

|o :x ...adem in...adem uit...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:40

Je hebt helemaal gelijk spatter, maar omdat we nog zo lang samen moeten zitten wilde we ze niet teveel laten veranderen. Het was afgesproken dat we een paar maanden samen zouden zitten, maar dat het zo zwaar zou zijn had ik niet durven dromen.

Regels zijn er niet opgesteld, maar mondeling is overeen gekomen dat wij er zouden zitten tegen boodschappengeld tot opa en oma weg konden. Het is gewoon een heel vervelende situatie, we willen ook geen ruzie maken natuurlijk..

Ezels schijnen ook goed te waken ~~}>

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:41

@spatter: jemig, wat balen zeg ;( Vossen maken er wel altijd een zootje van, maar of die met meerdere komen ?? Volgens mij niet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:42

@azmay: is dan al zeker dat O&O per september weg zijn/kunnen??
En neef zou ik voor de keus stellen; caravan of opzouten.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:46

DubbelDun schreef:
@azmay: is dan al zeker dat O&O per september weg zijn/kunnen??
En neef zou ik voor de keus stellen; caravan of opzouten.

Nope, niets is zeker -O-
De aanbouw waar ze in moeten word wel al klaar gemaakt voor de de komende maand, maar schoonzus moet nog een huurhuis vinden want die zit nu waar schoonouders heen moeten(opa en oma gaan waar die nu zitten) en dat gaat bijzonder moeizaam.
Neef staat onder zware bescherming van oma, maar met zijn moeder valt wel te praten dus dat gaat denk ik dit weekend gebeuren. Hij wilde fulltime bij ons blijven maar nu zijn moeder er lucht van heeft hoe het zit moet hij zowieso vaker naar hun toe gelukkig.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:47

Azmay die afspraak is leuk maar als zij zich vervolgens zo star opstellen, is het gewoon heel verstandig om daar op in te grijpen.
Bedenk dat als ze straks verhuizen(waarheen?) ze zich ook zullen moeten aanpassen.
Neem aan dat ze niet naar een huurhuisje gaan maar eerder een aanleunwoning of bejaardenflat/huis.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:50

spatter schreef:
Azmay die afspraak is leuk maar als zij zich vervolgens zo star opstellen, is het gewoon heel verstandig om daar op in te grijpen.
Bedenk dat als ze straks verhuizen(waarheen?) ze zich ook zullen moeten aanpassen.
Neem aan dat ze niet naar een huurhuisje gaan maar eerder een aanleunwoning of bejaardenflat/huis.

Ze gaan bij hun dochter wonen, dus ze worden onze buren :')
Kleindochter moet dan alleen eerst weg..

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:53

Ze gaan dus kleiner wonen en kunnen hun oud ijzer echt niet meenemen.
Ik ga er vanuit dat opa geen oudijzerboer is dus er zal echt in een paar maand een hoop oud ijzer bijkomen.

Opa en oma zullen nu eenmaal moeten gaan opruimen en daar kan de familie beter nu mee beginnen , want als ik het zo lees is dat nog een enorme berg werk, zeker als ze moeite hebben met afscheid van het oud ijzer , zal de inboedel wel helemaal een drama worden.

Ojee, dus eigenlijk raak je ze niet kwijt!
Dan wil hij het oud ijzer gewoon bij jullie blijven beheren en gedeeltelijk zijn troep bij jullie laten liggen en nog iedere dag over jullie erf heen banjeren.

Meid, laat je vriend echt paal en perk stellen anders is dit een blijvende nachtmerrie!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:57

En anders oma op straat zetten. Hihi.

Lijkt me wel spannend als jouw 'ziekte' een naam krijgt.
Is vaak toch ff slikken ala het definitief wordt.

Eerst veulen. Mama ging liggen dus melkbar ging niet open. Daarbij de holpen. Nog in de gaten gehouden op de camera. Caya een zware nacht. 5 keer gehuild/gekrijst. Dus nu ben ik bekaf. Nog ff een weitje uitmaaien en dan Caya ophalen. Ze is naar de peuterspeelzaal. Daarna dutjestijd. Ik doe ook ff mee. Dan Dunya en haar speelvriendje ophalen.
kids...ze vullen je leveb tot de nok!

Joyride:
Afbeelding

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:06

Gefeliciteerd met je veulen Anke! Wat een leukerd!

Azmay, ik ga mee met Spatter, echt tijd voor jullie eigen grenzen zo te horen...
Spannend als je ziekte een naam gaat krijgen...

Abby, succes met je studie! Zo ging dat toen ik ging studeren ook nog niet, maar mijn zusje heeft (3 jaar na mij met de studie begonnen) wel vanalles moeten invullen en studiekeuze tests moeten doen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:09

spatter schreef:
Ze gaan dus kleiner wonen en kunnen hun oud ijzer echt niet meenemen.
Ik ga er vanuit dat opa geen oudijzerboer is dus er zal echt in een paar maand een hoop oud ijzer bijkomen.

Opa en oma zullen nu eenmaal moeten gaan opruimen en daar kan de familie beter nu mee beginnen , want als ik het zo lees is dat nog een enorme berg werk, zeker als ze moeite hebben met afscheid van het oud ijzer , zal de inboedel wel helemaal een drama worden.

Ojee, dus eigenlijk raak je ze niet kwijt!
Dan wil hij het oud ijzer gewoon bij jullie blijven beheren en gedeeltelijk zijn troep bij jullie laten liggen en nog iedere dag over jullie erf heen banjeren.

Meid, laat je vriend echt paal en perk stellen anders is dit een blijvende nachtmerrie!

Ze kunnen het ijzer wel meenemen, dat is gezegd maar daar ligt nu dus nog troep van schoonfamilie. We staan al op het punt om het ijzer in een kruiwagen te laaien en daarheen te doen. Zal veel lopen zijn maar wel opruimen. :o

Een deel van de inboedel willen wij wel over nemen, maar er staat bijvoorbeeld wel een ongebruikte grote keukentafel midden in de kamer. Er zullen nog wel harde woorden vallen vrees ik de komende tijd.
Dit helpt nu overigens wel om de realiteit een beetje te zien hoor, ik zit fysiek niet goed en mentaal gaat het ook slechter natuurlijk waar ik toch al wat vatbaarder voor ben.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:33

Klinkt inderdaad dramatisch, Azmay. Bevestigd mijn stelling nog eens; niet met familie of vrienden in 1 huis. Wordt niemand vrolijker van. Maar daar heb jij nu niks aan. Ik wens je sterkte. Ook met de uitslag van je ziekte.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:59

Hahaha, net even wat taaltoetsen gedaan voor de opleiding. Ik scoor bar slecht in spellen en d/t, maar scoor dan weer de volle 100% bij stijl en correct taalgebruik ect.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:12

Azmay schreef:
DubbelDun schreef:

Dat dacht ik dus ook, wil er geen oud ijzer boer langs komen?
Hebben wij gedaan toen we hier kwamen wonen, iemand gevraagd kwam langs en weg was alles, nog wat aan over gehouden en weinig voor hoeven doen

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:14

Fabster schreef:
Klinkt inderdaad dramatisch, Azmay. Bevestigd mijn stelling nog eens; niet met familie of vrienden in 1 huis. Wordt niemand vrolijker van. Maar daar heb jij nu niks aan. Ik wens je sterkte. Ook met de uitslag van je ziekte.

Heb mijn zwager bijna 4 maand in huis gehad, ging in het begin super, totdat de afspraken niet meer worden nagekomen en dat gaf geen fijn gevoel meer op het laatst, was ook blij dat hij uit zich zelf is vertrokken en dat wij dat niet hebben moeten vragen.
Maar of ik het nog een keer zou doen voor zo lang? Bij hem niet, maar voor een ander zou ik wel heel goed over na moeten denken.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:46

Succes abbey, zal weer even wennen zijn met je neus in de boeken.

Anke gefeliciteerd !

Azmay sterkte met je ziekte en schoonfamilie. Misschien is het wat kort door de bocht ( zo ben ik :D ) maar waarom verkoop je dat huis niet en koop je er een waar niemand meer woont?
Of dreig daar een keer mee ~~}>

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:28

Natalie36 schreef:
Succes abbey, zal weer even wennen zijn met je neus in de boeken.

Anke gefeliciteerd !

Azmay sterkte met je ziekte en schoonfamilie. Misschien is het wat kort door de bocht ( zo ben ik :D ) maar waarom verkoop je dat huis niet en koop je er een waar niemand meer woont?
Of dreig daar een keer mee ~~}>

Die had ik ook in mijn hoofd, ja _O- Maar zo makkelijk zal dat niet zijn.

Heb net kinderen naar school gebracht, vriendin kwam, zodat we even samen met de honden naar bet bos konden, ik voet de paarden nog even en hop nasr het bos met de honden. Kom ik net terug, heb ik mijn deur gewoon wagenwijd open laten staan! :oo Iedereen had zo mijn hele huisraad mee kunnen nemen! Hoe stom kun je zijn!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:50

Fabster schreef:
Heb net kinderen naar school gebracht, vriendin kwam, zodat we even samen met de honden naar bet bos konden, ik voet de paarden nog even en hop nasr het bos met de honden. Kom ik net terug, heb ik mijn deur gewoon wagenwijd open laten staan! :oo Iedereen had zo mijn hele huisraad mee kunnen nemen! Hoe stom kun je zijn!

Ik heb wel eens 5 dagen de sleutels aan de buitenkant van de deur laten zitten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:55

Sterkte azmay, ik heb geen advies voor je, ik ben niet zonder reden kluizenaar geworden, bijt dan zelfs de goeien de strot nog door, als je zo in het nauw gedreven word....

Zo voel mij even ontzettende bikkel: net de 2 wagen met hooi op de zolder hier gestapeld en ik doe het gewoon nog! :j

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 16:04

spatter kan het geen boommarter zijn geweest? dat zijn echt nare moordenaars, slachten vaak van alles af en laten de rest liggen.
Hoop dat ik dat morgenvanavond ook nog kan zeggen ohjajoh6.
Vanavond de eerste grote vracht hooi zelf van het land halen en morgen komen ze heel luxe brengen. Ben al in het voren aan het werken, klusjes die ik vanavond wilde doen vanmiddag een gedeeltelijk gedaan. Rest zien we morgen wel weer.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 17:49

Mijn dochter kwam al met een steenmarter aanzetten omdat die hier volgens haar wel voorkomen, lekker dan.

fabster het is gelukkig goed gegaan, hier ook wel eens gebeurd.