In Zweden stoken onze oud buurtjes hun cv op houtpallets.
Het lijkt mij dat dit (net als zaagsel) minder opneemt dan stro. Het lijkt op de "biks" van de strokorrels en dus denk ik dat de paarden dit ook gaan eten zolang het hele korrels zijn.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
diana1 schreef:Zijn die horsepallets niet hetzelfde als wat men ook voor verwarmingssystemen gebruikt?
Het lijkt mij dat dit (net als zaagsel) minder opneemt dan stro. Het lijkt op de "biks" van de strokorrels en dus denk ik dat de paarden dit ook gaan eten zolang het hele korrels zijn.
diana1 schreef:Zijn die horsepallets niet hetzelfde als wat men ook voor verwarmingssystemen gebruikt?
madamX schreef:diana1 schreef:Zijn die horsepallets niet hetzelfde als wat men ook voor verwarmingssystemen gebruikt?
Nee, absoluut niet. Er bestaat een zeer groot verschil in houtkorrels (net als strokorrels). Als je de verkeerde houtkorrels gebruikt absorbeert het nauwelijks. Gebruik je de juiste, dan vormt het geen harde koek, blijft niet in de hoeven plakken, absorbeert het net als strokorrels. In elk geval nooit houtkorrels gebruiken die ook in pelletkachels wordt gebruikt, dat is vragen om moeilijkheden...