Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 10:58

Dat klinkt als een heel bekend probleem :) de raarste dingen kom je tegen bijv. iemand die had een veulen die gespeend moest worden van een merrie die krap 300 meter verderop staat.... 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 10:59

Proberen kan altijd toch _O-

Wij zouden dus ook nog ruimte hebben voor een klant erbij maar hebben geen haast. En daarbij zijn wij dus langzaam aan op zoek naar een trainingspaard voor de verkoop uiteindelijk. In samenwerking met die meiden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 10:59

DubbelFun schreef:
@[***]: ik zat in dezelfde situatie vorig jaar september en wilde er niet zo lang mee wachten, vandaar dat het hier een shet geworden is.

Ja ik heb jouw verhaal toen ook gevolgd. Heb zelfs een stuk tekst uit je toenmalige advertentie gebruikt :o .

Ik heb zelf 2 paarden, dus voor mij was de nood niet zo hoog. Een shet is lastig voor bij mijn 2 paarden. De voedingsbehoeften lopen teveel uit elkaar. Ik wil mijn paarden graag lange dagen op het gras hebben. De 2 KWPN-ers kunnen dit prima hebben, voor mijn oudje is het zelfs wel goed.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:01

Zo heeft iedereen een andere situatie :D
Ik had er ook duidelijk bij gezet 'geen weidegang van betekenis'; en wat vragen mensen.... 'hoeveel uur per dag mogen ze op het gras?'...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:03

:j :j :j Ja precies!!! Ik had er bij gezet dat ik niet op zoek was naar een fanatieke ruiter...... Vraagt de dame in kwestie: heb je een eb en vloedbak, want ik moet zeker 7 dgn per week mijn jonge paard trainen?!

Ook aangegeven dat ik het niet prettig vind als er kinderen mee zouden komen ivm mijn 2 honden die los op het terrein lopen en geen kinderen gewend zijn. Vraagt een andere dame: is het terrein goed afgezet, zodat mijn kinderen lekker met hun skelter kunnen spelen?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-04-21 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:03

Hoe kom je er op :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:04

Voor we de paarden aan huis hadden heb ik ze tien jaar op een huurwei in eigen beheer gehad. Die weide heb ik met twee verschillende mensen gedeeld, eerst vijf jaar met een vriendin met shetlander en daarna nog een aantal jaar met een kennis met een draver. Heb daar echt geluk mee gehad! Beide mensen klikte het goed mee en we konden goed afspraken maken. Dan is het hebben van iemand extra erbij vooral gezellig en handig, geen gedoe tijdens vakanties, lekker samen kunnen gaan rijden, etc.

Een goeie vriendin heeft haar eigen pensionstal en wat een drama je daar soms hoort, pffff :') wanbetalers, mensen die je materiaal beginnen gebruiken en stukmaken, die niet naar hun paard omkijken.

Heeft me ook doen besluiten dat ik het niet meer doe, iemand erbij nemen. Al zou het qua ruimte wel kunnen en voor de gezelligheid. Ben te gehecht aan mijn rustige plek :D

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:05

Djezus, 7 dagen per week een jong paard trainen?????
Mensen blijven bijzonder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:06

_O-

Paardenmensen zijn ook wel echt heel bijzonder hoor.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:07

Voor de merrie had ik een extra handje nodig. Dat was door ontbreken faciliteiten en netwerk, niet simpel te vinden. Ik benaderde iemand die mijn vorige paard had bijgereden en die zei ja. ijn persoon en we rijden samen buiten. Echt gezellig.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:09

@Karin, ik weet het eigenlijk niet zo goed. Hij lijkt iets korter te stappen met rechtsachter zo nu en dan maar gisteren was hij boos op het graasmasker (en mij dus :P ) toen ik hem binnen ging halen en kwam hij voorbij gedraafd en gegaloppeerd en daar zag ik dan weer niets aan. Zijn been is niet dik, voelt niets warm. Hij kon gisteren ook een perfecte levade :? er mee maken. Ik kijk het dus nog maar even aan, zou best een zoolkneuzing ook kunnen zijn. Als het zo blijft zal ik wel eens naar de dierenarts bellen maar ik wil daar graag zelf bij zijn aangezien hij niet overduidelijk kreupel is en ik werk deze week gewoon volle bak.
Ik rijd hem nu toch nog steeds niet vanwege mijn enkel.

Hier trouwens nog altijd aan het sneeuwen, was zelfs redelijk windstil vanochtend en net boven nul dus het smelt wel langzaam weg maar het is gewoon nog wit buiten. Echt de grond en alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:10

Nu is het inderdaad gewoon gezellig als ze er is. Ze houdt ook goed rekening met de honden (hekken sluiten e.d.). Ik woon aan een redelijk drukke weg en wil absoluut niet dat de honden aan de voorkant van het huis komen.
Ik heb nu een stukje terras extra afgezet, dat ze de honden daarachter kan doen als ze lekker met haar paardje in de weer is.

In goed overleg is er veel mogelijk. En als ik in de toekomst nog een op vakantie wil, dan zou dat nu gewoon kunnen!

22890

Ze zegt wel 7 dagen per week maar het kan ook zijn drie dagen rijden en vier dagen grondwerk. Als je 7 dagen in de week rijdt is het wel echt te veel of 7 dagen intensief longeert. Maar die uitleg geeft ze der niet bij dus kunnen jullie ook niet oordelen

Anoniem

Belker schreef:
Djezus, 7 dagen per week een jong paard trainen?????
Mensen blijven bijzonder.

Ja dat vroeg ik toen ook aan haar, maar dat was nodig anders flipte het dier compleet was het antwoord :') .

Paard in kwestie was net 4 :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:11

22890 schreef:
Ze zegt wel 7 dagen per week maar het kan ook zijn drie dagen rijden en vier dagen grondwerk. Als je 7 dagen in de week rijdt is het wel echt te veel of 7 dagen intensief longeert. Maar die uitleg geeft ze der niet bij dus kunnen jullie ook niet oordelen

Dat heeft ze er wel bij gezegd. Ging echt om rijden.

Daarbij zou het netjes zijn als je jezelf even voorstelt in dit topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:14

Wat dat betreft ben ik blij dat zulke fanatieke ruiters al niet naar dit soort stalling komen (pp).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:17

@Robijntjah, ik vond het ook heel gek, want er stond duidelijk in de advertentie dat ze 24/7 buiten staan met schuilstallen. 's nachts in de paddock/bak en overdag op het land.

@MarloesHJ, wat vervelend. een kneuzing kunnen ze flink last van hebben. Of misschien gewoon verstapt en daardoor wat kort rechtsachter? Spiertje ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:23

He balen Marloes...

Naja, des te fijner dat je nu wel een geschikte persoon hebt. Lekker van genieten, doen wij ook :D

Hebben jullie gezien wat er dit weekend weer gaat vallen :')

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:36

Ik wil het niet weten........

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:47

Robijntjah schreef:
Wat dat betreft ben ik blij dat zulke fanatieke ruiters al niet naar dit soort stalling komen (pp).

normaliter train ik ook gewoon 5/6 dagen in de week (3/4 dagen rijden, 2/3 dagen longe) met mijn mini pp. daarbij tel ik buitenrit overigens ook als training, omdat ik daarbij ook altijd netjes tempowisselingen/verzameling en zijgangen oefen.

utopia, wat verdrietig, sterkte : :knuffel:

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:54

Ik was voordat ik ze aan huis had ook een ruiter die minimaal 5x per week reed. Als ik een bak thuis zou hebben zou ik ook meer trainen (onder normale omstandigheden). Maar longeren is voor mij ook trainen.

@[***] Zou kunnen maar gevoelsmatig voor mij is het hoef en geen spierverrekking, door de manier waarop hij maandagavond liep. Daarbij heeft meneer niet de beste kwaliteit hoeven op dit moment... Maar zolang hij nog gewoon rond kan draven en galopperen en levades maken zal hij er ook wel niet al te veel last van hebben en rust heeft ie sowieso.

Hier viel het trouwens nog wel mee met hoeveel mm neerslag ze voorspellen voor dit weekend. En de grond was hier alweer kurkdroog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:55

Ohja ik rijd ook zeker fanatiek, mijn beide paarden lopen zeker 3/4 keer per week maar wel anders dan de gemiddelde ruiter op een fancy stal.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:57

@belker: struisvogel :D

Ik zie veel regen, maar het is ook nog 'ver weg'...

Net wel redelijk droog kunnen uitmesten. Wat maakt die kleine een puinhoop van de stal. Ik ben er langer mee bezig dan met die grote die een hele nacht binnen staat.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 12:00

Absoluut struisvogel.
Ik rij 2 tot 3 x keer week. Ijsco is 24. Merrie loopt 2 tot 4 x per week. En dat is 2 x buitenrit en de andere 2 keer is of met mij op haar rug of ik longeer. Met dit weer doe ik niks. Ik hoop de e zomer het stuk waar ik haar nu werk een betere bodem te hebben en dan eens kijken hoe het gaan doen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 12:03

Tja, toen ik jonger was, was ik ook een stuk fanatieker zéker toen ik ze nog op pensioen had staan. Maar nu... ouder (zowel paard als ik) en kan slecht tegen kou en te warm, te veel wind is ook niet leuk (ook niet veilig in het bos), regen is al helemaal een no-go. Dus als ik 2x in de week haal dan is het veel, er kunnen ook zo maar 2-4 weken voorbij gaan zonder dat er gereden wordt. Longeren heeft ze een bloedhekel aan, dus af en toe roep ik 'boe' en dan rent ze een paar rondjes PP :D