[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:49

Mul zand heb ik niet, wel modder (in de wei), daar gaat ie als een zonnetje doorheen. Kom gerust een proefritje maken! :D

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 21:00

Ir111 schreef:
Mul zand heb ik niet, wel modder (in de wei), daar gaat ie als een zonnetje doorheen. Kom gerust een proefritje maken! :D

Nice. En die prijs is best schappelijk.
Heb je filmpje? Ben wel erg benieuwd

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 21:12

Ik ga mijn best doen dit weekend een filmpje te maken!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 21:47

Is dat ding leegkieperen niet heel zwaar? Ik vind het wel wat, of nou, m’n rug zou hier misschien wel blij van kunnen worden :D

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 21:48

Ja, leegkiepen is zwaarder dan normaal maar goed te doen vind ik. Liever iets zwaarder kiepen dan die halve kilometer track / wei moeten ploegen. :D

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 22:02

Dames, er werd hier of in het andere topic (paarden aan huis) een tijdje geleden gepraat over bouwlampen op zonne-energie. Wie was dat? Iemand tips? Ik wil een voorlopige lamp aan mijn schuilstal tot ik mijn elektriciteit heb doorgetrokken naar daar.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 07:00

Dank voor het meedenken!
Ik heb in overleg met de eigenaresse FibreBeet gehaald. Het paard komt van pension met buitenlopen van 9.30-16.00. Bij ons is het sowieso de klok rond buiten en hij heeft het heel druk met mijn merrie. Beweegt dus veel meer. Plus een verhuizing erbij en het kouder worden, geen deken enz. Het is wel logisch te verklaren.

Hoop alleen dat hij straks zonder extra’s op gewicht blijft in hetzelfde voerpatroon.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 08:18

Olympia96 schreef:
Dank voor het meedenken!
Ik heb in overleg met de eigenaresse FibreBeet gehaald. Het paard komt van pension met buitenlopen van 9.30-16.00. Bij ons is het sowieso de klok rond buiten en hij heeft het heel druk met mijn merrie. Beweegt dus veel meer. Plus een verhuizing erbij en het kouder worden, geen deken enz. Het is wel logisch te verklaren.

Hoop alleen dat hij straks zonder extra’s op gewicht blijft in hetzelfde voerpatroon.

Geeft wel een verklaring ja. Was hij ook al gewend om uit netten te eten? Want jij gebruikt een kleine maas, misschien lukt hem dat niet voldoende?

Mooi dat die kruiwagen zo goed bevalt!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-21 10:11

neile schreef:
Dames, er werd hier of in het andere topic (paarden aan huis) een tijdje geleden gepraat over bouwlampen op zonne-energie. Wie was dat? Iemand tips? Ik wil een voorlopige lamp aan mijn schuilstal tot ik mijn elektriciteit heb doorgetrokken naar daar.

Ik of mijn vrouw Jinte? Wij hebben die in onze stal hangen.

Wij hadden die van de lidl. Werken top. Heb laatst bij het licht van die lampen de hooinetten gevuld

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 10:37

Ethelate schreef:
Olympia96 schreef:
Dank voor het meedenken!

Geeft wel een verklaring ja. Was hij ook al gewend om uit netten te eten? Want jij gebruikt een kleine maas, misschien lukt hem dat niet voldoende?

Mooi dat die kruiwagen zo goed bevalt!

Nee niet gewend aan de netten, maar dat ging direct goed. Voor de nacht heeft hij 4,5 maas en dat is meer tegen verspilling. Overdag heb ik sinds vorig weekend zeker 10 kilo los in ons huisje liggen
Afbeelding

Het gaat om die zwarte. Deze foto is al een aantal weken oud mochten jullie denken niks mis met zijn gewicht ;-)

Hij is ook geen gratenpakhuis maar hij hoeft maar licht lengtebuiging aan te nemen en je ziet zijn ribben wel. Ook met aansingelen duidelijk afgevallen. Ik wil dus voorkomen dat hij nog meer afvalt.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 16:47

Maartje1990 schreef:
neile schreef:

Ik of mijn vrouw Jinte? Wij hebben die in onze stal hangen.

Wij hadden die van de lidl. Werken top. Heb laatst bij het licht van die lampen de hooinetten gevuld

Misschien jij of Jinte. Ik herinner me dat er een link gepost werd en dat ik daar toen op geklikt heb, maar niet open heb laten staan of heb opgeslagen.. Van een lamp van 1000 lumen op solarbasis.
Was jij dat?

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 17:38

Mag ik vragen waar jullie de inloopstallen hebben gekocht/besteld of hoe (zelf) gemaakt? Wij willen compleet nieuwe stal neerzetten (fundering staat er al). Wij twijfelen wat handig is, gezien de enorme prijzen voor materiaal. Ideeën zijn dus erg welkom eventueel met grove inschatting van de kosten.

Stal wordt circa 8,5 X 10 meter (voor 3 paarden) en we willen er ook “losse” boxen van kunnen maken (in geval van nood).

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 17:48

biancaaaa schreef:
Mag ik vragen waar jullie de inloopstallen hebben gekocht/besteld of hoe (zelf) gemaakt? Wij willen compleet nieuwe stal neerzetten (fundering staat er al). Wij twijfelen wat handig is, gezien de enorme prijzen voor materiaal. Ideeën zijn dus erg welkom eventueel met grove inschatting van de kosten.

Stal wordt circa 8,5 X 10 meter (voor 3 paarden) en we willen er ook “losse” boxen van kunnen maken (in geval van nood).

Ik ben nu ook aan het rondkijken.. levertijd is ruk in elk geval.

Ben vanmiddag bij heass geweest om te kijken en vond daar de afwerking niet erg netjes.. veel bramen op het ijzer. Leek verder wel heel degelijk. Levertijd redelijk ok. (Maatwerk)

Geert en Henk, super netjes alles en fijne mensen. Bij ons om de hoek. Iets duurder maar man ergens in februari leverbaar (maatwerk)

twijfel nu enorm want heb de stal begin februari nodig. Dus of de gok nemen of tijdelijk concours boxen huren of wat in elkaar flansen.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 17:54

Mag ik vragen wat dat ongeveer kost bij Geert en Henk (per pb)? Ben heel benieuwd waar ik aan moet denken.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-21 18:09

Neile, ik was het niet, misschien wel jinte dan... dit is iig de doos

Afbeelding

We hebben van de week weer geshopt bij paardeerlijk en nog 4 slowfeeder netten en 1 nieuw net voor in het frame. Kan het iedereen aanraden (paardeerlijk)

14 hooinetten :D
Afbeelding

Deze kliko's hebben we dan ook nog, 4 stuks. Dus totaal 18 nu

Afbeelding

En het frame hebben we nu bewust een groter net gekozen zodat het minder strak zit en minder snel kapot gaat (zat mu op 2 jaar)

Afbeelding

In de bak zit dat dan zo (met oude net)

Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 19:07

Welke maat heb je nu om het frame, Maartje?

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 21:48

biancaaaa schreef:
Mag ik vragen wat dat ongeveer kost bij Geert en Henk (per pb)? Ben heel benieuwd waar ik aan moet denken.

Onze basis bestaat uit betonnen keerwanden
Schuilstal:
Afbeelding

Afbeelding

Stal:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Edit: dat van ons heeft dus echt niks met Geert en Henk te maken hahaha. Zelfbouw.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 07:57

Dankjewel voor de foto! Van dat merk heb ik ook buitenlampjes zie ik. Ben je tevreden van die lamp? Geeft dat voldoende licht? En hoe lang kan het branden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 08:58

Hier komende weken (maanden) een paard apart, hebben de helft van de schuilstal afgezet met een uitloopje. Nog een bank er bij zetten dat we er een beetje bij kunnen zitten. Wel sneu hoor.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 09:08

Oh vervelend. Hoe dat zo?

Hier is een van mijn pensionklanten verhuisd. Dus wij hebben weer een plekje vrij.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 09:16

Ik heb net stallen besteld, zo spannend!

Ga voor dit principe en dan 1 grote inloopstal

Afbeelding
Groene deel wordt inloopstal en rest is opslag enz.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 09:18

Paard geblesseerd helaas. Ben nu wel heel blij met onze track van pak 'm beet 10 meter breed want de rest kan er nog mooi langs.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 09:36

Ziet er mooi uit Marjan!

Wel balen Robijntjah. Maar inderdaad fijn dat het zo past. Hier ook allerlei delen die afgesloten kunnen worden, zodat de paarden alleen maar toch samen kunnen staan zeg maar.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 09:44

Gaaf Marjan! Ik kom graag tzt een keer langs!

Beterschap Robijntjah

Gisteren flink wat grond kunnen uitrijden. Binnenkort de winterpaddock afgraven en daar komt losser zand.
Blij dat de voorlader werkt!

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 10:41

Henkje schreef:
Gaaf Marjan! Ik kom graag tzt een keer langs!

Beterschap Robijntjah

Gisteren flink wat grond kunnen uitrijden. Binnenkort de winterpaddock afgraven en daar komt losser zand.
Blij dat de voorlader werkt!

[ [url=m/mw5a4U.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zie em stoer zijn!

En jullie zijn altijd welkom :D