Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 01:00

Lastig azmay. Kunnen jullie niet iets huren in de omgeving? Al is het maar klein, toch een eigen plekje.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 01:12

Kan me voorstellen dat zo opgehokt samen voor irritatie en frustratie zorgt.
Ja een appaloosa. Vader is fewspot appaloosa en mama shet.
fewspots zijn kleurverervers.

Nu moet het veulen nog de melkbar vinden en kan ik eindelijk slapen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 01:19

Dat duurt aardig lang voor een merrietje... gelukkig staat ze wel en nageboorte eraf dus? :-)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 01:23

Ja alleen nog het drinken. Moeders ligt steeds. Lukt dus niet. Ze zoekt wel. Ga dus nu weer mijn bed uit en helpen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 01:47

Zo wat biest erin. En twee drinksessies met het veulentje gedaan. Tweede keer gepoept. Nu mag ze zelf verder gaan.

Afbeelding

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 06:25

Gefeliciteerd Anke...ze is prachtig...snel droogfoto's hoor <3

Azmay...wat een nare situatie,hopelijk komt het snel tot een oplossing.Het kan niet de bedoeling zijn om je huis uit gejaagt te worden.
In zo'n situatie zal er toch op de een oft andere manier geschikt moeten worden,voor oma zal het ook niet makkelijk zijn,maar ook zij zal zich moeten schikken.
Sterkte hoor :(:)

Fab...leuke foto :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 07:42

Mooi veulen, Anke. Gefeliciteerd!

Gatver, Azmay. Inderdaad zal iedereen moeten schikken, maar ga dat maar eens vertellen tegen bejaarde mensen. Tot sep (of langer) is wel heel erg lang :(:)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 07:56

Huren kunnen we niet Caily, we betalen de hypotheek van het huis nu dus ook al. Als mijn schoonzusje een huur huis heeft is het binnen twee maanden opgelost allemaal, maar er is eigenlijk echt nog geen uitzicht op :(
Bij mijn ouders zitten is ook geen optie die lang kan duren trouwens, ik voel me hier prettiger maar de drukte is eigenlijk nog steeds te veel voor me.

Dinsdag gaan we horen of mijn ziekte een naam gaat krijgen, alle nieuws is goed nieuws inmiddels.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 08:06

Azmay, sterkte!

Anke, fijn veulen en toch nog een beetje nachtrust, ook fijn (tenminste dat hoop ik voor je)

Zo.... Kids naar school en dan met 2 paardjes op naar de paardentandarts....hoop dat ze zich een beetje gedragen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 08:19

Bah wat vervelend Azmay. Sterkte.

En Anke gefeliciteerd met je paardenbaby!

Hier is gisteravond het hooi ingepakt. Ik hoopte op 60 balen, maar het zijn er 75. Blij! En nu hopen dat de 2e snee ook 75 balen oplevert.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 08:37

oeh al die foto's van veulentjes, laat ze maar niet aan mijn man zien, hij zou heel graag een veulen willen fokken bij onze merrie, maar aangezien zij al 21 is en nog nooit een veulen heeft gehad wil ik er niet aan gaan beginnen, plus dat ik er dan weer geen afstand van kan doen...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:00

@anke: mooi veulen,m maar ik zou ook graag droogfoto's zien :D
@azmay: is het een optie om naast het huis tijdelijk een stacaravan neer te zetten. Dan hoef je hooguit douche/wc/wasmachine te delen. dat zou toch wat rust en privacy moeten geven.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:03

Mooi veulen Anke! Gefeliciteerd. :D

Azmay, kan helaas ook geen oplossing bedenken. Sterkte. :(:)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:05

DubbelDun schreef:
@anke: mooi veulen,m maar ik zou ook graag droogfoto's zien :D
@azmay: is het een optie om naast het huis tijdelijk een stacaravan neer te zetten. Dan hoef je hooguit douche/wc/wasmachine te delen. dat zou toch wat rust en privacy moeten geven.

We hebben nu boven een kamer die af is, maar zijn neefje slaapt ernaast(tot 1 uur smiddags) terwijl hij er niet woont maar oma wil het zo. Daarbij zit het huis (en nu dus de tuin) 3 a 4 uur per dag bomvol met mensen die op de koffie komen. Rustig in de tuin zitten zit er dan nog niet in. De tuin is groot maar de helft ligt vol met oud ijzer van opa en de andere helft is de paddock van mijn paarden, opa's oud ijzer kan (volgens hun) ook niet wijken, wij wilde die ruimte voor de paarden erbij namelijk.

Een caravan zouden we zelf moeten betalen, want zij hebben geen geld. Daarnaast is het huis van mijn vriend en gaat het een beetje tegen mijn gevoel in om uit het huis gejaagd te worden op die manier omdat zij te star is om rekening te houden met ons :o

Ah well, ik het een beetje het gevoel dat ik in een soap serie ben beland met alles eromheen :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:17

@azmay: voel je je nu ook door je vriend in de steek gelaten?? Omdat is meer richting zijn familie gaat ipv jouw kant kies ?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:20

DubbelDun schreef:
@azmay: voel je je nu ook door je vriend in de steek gelaten?? Omdat is meer richting zijn familie gaat ipv jouw kant kies ?

Nee mijn vriend heeft er (bijna) net zoveel last van als ik, hij steunt me wel echt. Hij komt me vanavond ook halen zodat ik in het weekend als hij er de hele dag is wel thuis kan zijn. De rest van de familie kiest ook (voor tenminste het grootste deel) onze kant, maar oma is gewoon erg eigenwijs.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:29

Hmmm...zo te horen wil oma haar regels blijven laten gelden.Wellicht dat de hele familie eens om de tafel moet gaan zitten en oma vertellen dat ze meer dan welkom is in huis maar dat zij zich wel moet realiseren dat het haar huis niet meer is.
Er gaan nu nieuwe regels gelden en dat betekend dat iedereen fijn moet kunnen leven met elkaar...
Wat neeflief betreft...is er een reden dat hij daar nog in huis woont en tot 1 uur 's middags slaapt?Werkt hij 's nachts of is hij ziek?
Oud ijzer uitsorteren en verkopen aan de ijzerboer,van de opbrengst kan evt een kleine caravan gekocht worden voor neef of weet ik wat.

Het huis is verkocht,er is een nieuwe eigenaar en het is ronduit belachelijk als de nieuwe eigenaren hun huis uitgejaagd worden.Gewoon samen oplossen en samen leven...geld ook voor oma :o

Zomaar even hard op denken hoor :o

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:31

Vandaag de gegevens binnen gekregen voor mijn nieuwe studie. IN mijn nieuwe functie als beheerder van de leeszaal in het gemeentearchief van Roermond ben ik verplicht een opleiding archivistiek te gaan doen. Daar heb ik me dus voor aangemeld en ik krijg nu net alle gegevens binnen voor de studiekeuzecheck-dag op 24 juni.

En ik heb huiswerk...

Ik moet een werkplekanalyse invullen (gedaan, waren maar 15 vragen)
Ik moet een blog schrijven over waarom de opleiding bij me past en wat ik ermee wil gaan doen. OK...
En op de studiekeuzedag zelf moet ik een college volgen met aansluitend een examen, en een examen nederlandse taal met een toetsing van mijn begrijpend leesvermogen en beheersing van de nederlandse taal.

Dus...
Het studielandschap is best wel veranderd sinds mijn laatste opleiding...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:33

Tinky12 schreef:
Hmmm...zo te horen wil oma haar regels blijven laten gelden.Wellicht dat de hele familie eens om de tafel moet gaan zitten en oma vertellen dat ze meer dan welkom is in huis maar dat zij zich wel moet realiseren dat het haar huis niet meer is.
Er gaan nu nieuwe regels gelden en dat betekend dat iedereen fijn moet kunnen leven met elkaar...
Wat neeflief betreft...is er een reden dat hij daar nog in huis woont en tot 1 uur 's middags slaapt?Werkt hij 's nachts of is hij ziek?
Oud ijzer uitsorteren en verkopen aan de ijzerboer,van de opbrengst kan evt een kleine caravan gekocht worden voor neef of weet ik wat.

Het huis is verkocht,er is een nieuwe eigenaar en het is ronduit belachelijk als de nieuwe eigenaren hun huis uitgejaagd worden.Gewoon samen oplossen en samen leven...geld ook voor oma :o

Zomaar even hard op denken hoor :o

Je hebt het bij het goede eind hoor, we hebben inderdaad al een keer of 3 zon gesprek gehad met oma.
Neef is 17 en een fijne knul, is niet graag thuis omdat hij niet super met zijn stiefvader (die al 16 jaar in beeld is) om kan gaan. Zijn moeder werkt wisselende diensten en er is niets mis met hem.
Het ijzer is nog niet genoeg voor een container, opa wil het helemaal sorteren zodat het zoveel mogelijk op brengt. Helaas zitten wij dus met een halve tuin vol rommel en glasscherven die ook in de paardenwei terecht komen zo nu en dan.

Wat een aparte eisen AbbyBlues, zo ging dat bij mij ook niet :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:07

Tinky12 schreef:

Dat is een goeie :D
Overigens kosten een kleine sleepcaravan helemaal geen drol :)
Ik zou alvast een container laten komen, dan kan het oud ijzer mooi daar alvast in tot die vol is. Voor die paar tientjes dat dat kost ligt de hoop er iig al een stuk opgeruimder bij :D

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:08

Lynn_Nikita schreef:
Juist leuk om de paarden te zien vanaf terras. Maar als jouw voorkeur 2 is brak ik de schuilstal ook en verplaatste die. Zo staat t " lomp. Dan zorgde ik dat ze zowel vanaf de wei als paddock in de stak konden

Daar dacht ik ook al aan, Stal die er nu staat ook plat en plaats een nieuwe, dan heb je alles naar wens.

Als ik het weer mocht doen, dan een stal met een verhard pad ervoor, maar zo bijvoorbeeld open te zetten dat ze zo in de bak kunnen komen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:12

Dat heb ik en dat is elke dag een hoop veegwerk :D
Wel makkelijk met op stal zetten :)

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:15

Jakkes Amazy, wat een sh*t situatie zeg. Gelukkig kan je bij je ouders terecht, ik heb helaas meegemaakt dat ik niet welkom was bij mijn ouders toen mijn relatie strandde. Ik zelf zal nooit een van de kids hier weigeren.

DD, lijkt mij handig als je werkt, dan kan je in de ochtend voer in de stallen doen en de deuren open zetten.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:17

DubbelDun schreef:
Tinky12 schreef:

Dat is een goeie :D
Overigens kosten een kleine sleepcaravan helemaal geen drol :)
Ik zou alvast een container laten komen, dan kan het oud ijzer mooi daar alvast in tot die vol is. Voor die paar tientjes dat dat kost ligt de hoop er iig al een stuk opgeruimder bij :D

Caravan is me al aangeboden via bokt nu <3
Maar is eigenlijk geen goede optie, wel fijn dat hij nu bestaat.

De container voor het ijzer komt voorlopig niet, opa wil nog veel meer verzamelen voor hij het weg brengt en ook dat krijgen we echt niet uit zijn hoofd ^)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:24

Als opa nu eens een kleine container koopt...kan hij daar alles mooi inproppen :D

Fijn dat er een caravan is aangeboden...wellicht voor neef,heeft hij zijn eigen optrekje :j
Wij hebben ook een caravan staan...is ons gastenverblijf :)