Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

en foto van je nieuwe zadel/singel tzt
DubbelDun schreef:@kristelhans: hou bij een koordsingel in de gaten dat er geen velletje tussen kruipt.
Over het algemeen hou ik niet zo van dat soort singels vanwege de vele problemen die je er over hoort. Enige uitzondering is een brede mohair singel.
Het buitenwerk zit er weer op, heb het helaas net niet droog weten te redden...
Nou ja, hij was supercheap dus als ie niet past kan ik er vast iemand anders blij mee maken en bestel ik een andere. meggiemeg schreef:Wij hebben een boommarter die regelmatig komt buurten bij kippen en andere kleine dieren. Bij de buren was vorig jaar het hele hok uitgemoord, koppen er af getrokken en sommige aangevreten, zowel de konijntjes als de kipjes.
Zou hier ook wel zo'n beest kunnen zijn geweest.. we hebben nogal veel 'wildlife'.
. Maar ik ken geen dieren die vrolijker in het leven staan dan zij.
Vos wel eens gezien, 's avonds bij het bos en een dooie in het bos. En veel reetjes hier, en heel veel roofvogels en er zit een reigerkolonie een stukje verderop, das ook apart.
En we hebben vorig jaar Harry de Huishaas vaak op bezoek gehad, lekker spelen met z'n vrouw (gok ik) in de wei. meggiemeg schreef:Wij hebben een boommarter die regelmatig komt buurten bij kippen en andere kleine dieren. Bij de buren was vorig jaar het hele hok uitgemoord, koppen er af getrokken en sommige aangevreten, zowel de konijntjes als de kipjes.
Wij hadden ook een arme wei en hebben vorig jaar gekalkt en doen het straks in februari weer. Net voor de regen kalken, heb ik van mijn boerman geleerd.
Wij hebben wat via via overgenomen maar bij een boerenbond kun je het ook wel kopen. Staat wel op de zak hoeveel je per hectare nodig hebt, kun je dan zo uitrekenen. Je kunt ook even op marktplaats kijken of bij een loonwerker informeren, misschien hebben die nog wat liggen in kleinverpakking.
, maar ja, zo is het leven....
, echt waar, ik vind ze zo gaaf en mega grappig, drijvend op hun rug, steentje op hun buik, schelpen stuk rossend om de inhoud lekker op te knagen
. 
met al die keuzes. Stallen en voer voor de nacht is gelukkig al geregeld, vanmorgen al voer gehaald en wat "speelgoed" voor de ruinen. Bij de Lidl een paar vloermatjes en bij Bart Smit wat leren ballen (onopgeblazen), de Lompe Lolly struikelde bijna over de mat en de pony vond hem doodeng
. Straks nog eens even kijken hoe het met ze gaat.
, hoop dat ze ook nog op de bal tussen hun tanden proberen te krijgen of zoals de Lolly doet er met zijn grote voorpoot heel hard op gaat staan stampen.