Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelDun schreef:Is ch
http://www.raufutterball.ch/
Leuk idee, maar ik vrees dat ie hier door de lucht gaat vliegen en ergens op de weg terecht komt
felineepino schreef:Hai, ik wilde bakken bestellen met een slowfeed systeem, en kwam op deze uit:
[ Afbeelding ]
Nu denk ik dat deze manier erg handig is, maar dat ijzer niet goed voor de tanden? Een vriendin van mij had namelijk een pony met schade aan de tanden (afgesleten) door een ijzeren hooiruif. Nu wil ik wel graag zo'n bak, en er dan zelf met een net(?) een slowfeed systeem in maken. Maar hoe doe je dat? Heeft iemand een voorbeeld? Ringetjes maken op de bodem en daar een net aan vast over de baal heen? Ik wil er gewoon een hele baal in kunnen donderen, een net erover heen ofzo en klaar. Niet meer netten vullen eigenlijk.En ik ben ook bang dat de pony's een los net, wat leeg raakt er ook uti kunnen trekken.
Duhelo schreef:[ [url=m/UVFUjC.jpg]Afbeelding[/url] ]
twee preischotten tegen elkaar, voorlopig met een schuine plank erin omdat ik geen netten genoeg had, en onderaan is het ook nog een vaste net
bedoeling is om het onderste gedeelte eruit te schijven zodat de groene net een beetje naar buiten uitpuilt. Als het hooi genoeg schuift blijft het zo. Als het niet genoeg schuift zullen we rondom de onderste helft uitschijven, en een grotere net in een soort zak erinhangen, zodat we van langsboven kunnen vullen met de bobcat en het hooi in een grote net hangt. Het hangt droog, ze kunnen het niet omgooien, ze gaan van langs 3 kanten kunnen eten, en hopelijk weinig verspilling.
felineepino schreef:Aha! Dat ziet eruit zoals ik het wilde hebben.. eten ze goed uit die kleine mazen zo? Is er iemand die mij kan uitleggen wat ik voor deze constructie nodig heb en hoe ik het in elkaar zet? Sorry, ik ben echt heel onhandig met dit soort dingen haha.. totaal geen verstand van "klussen"
Sanniej_ schreef:Dames hoe heten die bakken dat jullie gebruiken om slowfeeders van te maken?
Die kunstof bakken.
Ik moet er eentje hebben om mijn hooi in te weken. Badkuip mag niet van staleigenaar omdat hij het geen gezicht vind.
Iets van kunstof bak wel..
Andere ideeën mag ook maar er moet een complete baal per keer in kunnen.