Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
palousa_boy schreef:zou dit wat zijn? https://www.horsetopshop.com/Waldhausen-hoefzak
Lori schreef:Ik gooi er hier maar mijn vraag uit. Ik heb de pony's aan huis, ik lees hier altijd mee en enkele keren gereageerd.
Nu mag ik wel zeggen dat het gras op de weide kortgegeten is, wil de weide winterklaar maken en daar hoort bemesten bij. Injecteren is geen optie hier (te klein), hiervoor deden we altijd kunstmest maar nu ik aan het opzoeken ben erover lees ik dat het wel je bodemleven kapot maakt? Welke optie is er dan wel? Ik kwam koeienmestkorrel tegen maar weet niet of dit een goede optie is? Eigen mest van de pony's is er natuurlijk ook, deel ervan is al meer dan een jaar oud ondertussen enkel wat bang dat ze het niet meer gaan willen in het voorjaar/zomer dan.
Pony's staan hier sowieso voornamelijk op hooi in een paddock door weide te kort.
2De vraag, iemand ervaring met tand en groef planken als materiaal voor een stal? Welk hout het beste, andere opties (buiten container en steenschotten dan) mogen ook aangedragen worden. Is voor mini's bedoeld, wordt 3,5 op 4 meter. Moet studentenbudget vriendelijk zijn, hou het liefst onder de 1000euro.
Fabster schreef:Eind sept/ begin okt.graszaad erin. Dan is het feest voor het onkruid het meest voorbij en het gras komt gewoon op. Moet je wel een beetje mazzel hebben, dat het niet in okt al gaat vriezen. Maar met een zachte herfst en begin vd winter heb je volgend voorjaar al een aardig grasmatje met niet al te veel onkruid.
Heb hier toen een kaal stuk weiland zo gedaan. Daar had wat gestaan en daaronder natuurlijk kaal. Beste stukje weiland geworden van alles. De rest was nl in het voorjaar gezaaid.