Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:16

Als je voor 2 kiest, kun je idd de stal en verharding tegen de kopse kant van de bak zetten.
Dan kunnen ze vanaf de verharding of de wei op, of de bak in.

En als ze toch aan het graven zijn, zou ik er meteen water en stroom heen trekken. Dan kun je daar eventueel nog een wasplaats maken en hebben de paarden stromend water voor de drinkbak.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:18

palousa_boy schreef:
Als je voor 2 kiest, kun je idd de stal en verharding tegen de kopse kant van de bak zetten.
Dan kunnen ze vanaf de verharding of de wei op, of de bak in.

En als ze toch aan het graven zijn, zou ik er meteen water en stroom heen trekken. Dan kun je daar eventueel nog een wasplaats maken en hebben de paarden stromend water voor de drinkbak.

Dat inderdaad :j

En zorg dan ook gelijk dat je een verharding hebt van je huis naar je stal. Niets zo naar als door de modder moeten banjeren om bij je paarden te komen.

Overigens zou ik wel kijken of je de bak/paddock zo rechthoekig mogelijk kan krijgen. Als je een beetje wilt dressuren is dat echt een stuk prettiger rijden.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:19

Oh dat zijn hele goeie tips! Daar had ik nog niet bij nagedacht.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 14:06

abby lees al veel goede tips :j

Even flink balen
De kalkoenkuikens zijn weg |(
Er liggen over een hele lijn veel veren van de hen die duidelijk heeft proberen te verdedigen.

Verder is Blue ondanks achter ijzers nog steeds niet helemaal rad, al moet je wel goed kijken zo aan de longeerlijn.

En het is precies een jaar geleden dat ik Spatter heb laten gaan |(
Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 14:15

Sterkte. Spatter was prachtig!

Of het nu wei of rijbak is. Opzicht op de buren heb je toch.
Zij of jij kunnen altijd een afscheiding maken.

Tip: ga op de verschillende plekken staan. Kijken en loop rond. En voel wat jou het best bevalt.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 14:17

Sterkte vandaag spatter :(:)

Abbey ik zou voor optie 2 gaan. Bak of paddock stuift altijd en dat wil je niet naast je terras of buren. Daarom ben ik ook aan het ruziemaken met een projectontwikkelaar maar dat is een ander verhaal. Een pad is met prikpaaltjes zo uitgezet als ze met slechte voorspellingen een keer op zand moeten blijven en misschien blijk je het wel heel handig te vinden als de wei standaard in tweeën is. Kan je altijd nog met tegels gaan sjouwen. En anders idd schuilgelegenheid naast de bak. Met verharde ondergrond zodat je daar kan voeren ipv in je bak met drainage.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 14:18

Is dat alweer een jaar geleden? :(:) Y;( :* Sterkte hoor.

En de kuikentjes weg :( nadeel als ze vrij loslopen...hopelijk piept er ergens nog een onder vandaan.De hen wel nog gezien?

Abby...optie 3 zou ik laten vallen,stuiven is echt niet fijn voor de buren.

Optie 2 lijkt mij het beste,gewoon een pad aanleggen met verplaatsbare omheining.Mocht de tijd daar zijn dat ze vanuit de paddock de stal in moeten kunnen lopen,zet je de omheining op.Kan heel eenvoudig met elastisch schrikdraad :)

Of gewoon een vast pad maken waarbij je het draad eenvoudig kan verwijderen als je er met machines oid langs moet.Heb ik ook bij mijn paddock :j

En idd meteen electra,waterleiding en drainage inplannen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:10

Ja, optie 2, om alle genoemde redenen. Wel even een paadje van stal naar rijbak, maar inderdaad met draadje zo gedaan en zo weer weg.

Ben vandaag wezen rijden met een vriendin. Was lang geleden, dus we hadden heel wat bij te kletsen. Was dus echt een tralala-ritje. Terrasje gepakt, echt lachen!

Wou de foto's opladen, maar bokt zal wel weer vol zitten. Hij doet t niet. In ieder geval zéér geslaagd!

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 17:36

:(:) sterkte spatter. Wat naar vd kuikentjes. Spatter was idd heel knap!

Abby ik stem ook op optie 2 :p

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 17:49

Caya vandaag ook ff lekker naar buiten geweest.
Duidelijk dat afwisseling en afleiding haar goed doet.

Morgenvroeg gaat ze een paar uurtjes naar de peuterspeelzaal.
Daar wil ze graag naar toe. Dus ben benieuwd.
Vanochtend bij de winkel huilen. Eerstwas al de Frozen cornflakes uit het assortiment. Hadden ze Starwars. Nu de Dora macaroni. Daar nu Zoo dieren voor in de plaats.

Afbeelding

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 17:51

Sterkte Spatter. Blijft een vervelende dag. :(:)

Ik heb een vraagje, heeft er iemand ervaring met de kunstof cavaletti balken en van die blokken.?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 17:54

Iedereen bedankt .

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 18:27

Jeetje Spatter,al weer een jaar geleden...gaat echt hard.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:12

DoubleVv schreef:
Sterkte Spatter. Blijft een vervelende dag. :(:)

Ik heb een vraagje, heeft er iemand ervaring met de kunstof cavaletti balken en van die blokken.?

Ja ik! Ik kreeg ooit volkomen onverwacht een deel van een erfenis en heb dat daaraan uitgegeven. Ik heb 4 blokken en 4 balken maar omdat ik 3 m breed nergens voor nodig vind heb ik 4 balken van 1,80 m en 4 van 1,50 m. Heb de set al jaren en ben er nog steeds heel blij mee! 1x in de paar jaar schoonmaken is genoeg en het is redelijk hufter proef. Kliek is er erg blij mee, twix wat minder die moet nog leren dat over balkjes springen heus een hele normale bezigheid is voor paarden. Heb volgens mij wel een foto van kliek voor jullie....

Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:08

Sterkte met spatter. Morgen en week geleden voor de onze. Dikke knuffel ik weet helaas hoe t voelt

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:09

Sterkte vandaag Spatter! Nog kuikens gezien of zijn ze echt allemaal weg? En moeders?

In de stal zit een nest met merels. Er stond 1 emmer in de stal met 20 cm water er in.. Kom ik net in de stal ligt er een jong dood in het water. Uitgevlogen en net in de emmer geland.. Kan ik me dan zo rot om voelen.. ;(

Wat een leuke foto Anke! Heerlijk als je zo op kunt groeien met paarden om je heen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:36

Ach, al die arme kuikens van kalkoenen en merels. Jij sterkte, Spatter.

Wil toch nog even mijn foto van mijn terrasje spammen van vanmiddag. Ben toch stiekem erg in mijn nopjes hierover en erg trots op mijn dame. Zo n moeilijk figuur, maar dit ging dan weer lekker. Gaat al ergens op lijken met dat paard :o

Afbeelding

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 22:32

Heerlijk Fabster!
Dat is toch echt een geluksmoment! <3

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 22:56

Nou echt wel! Stiekem ben ik heel erg in mijn nopjes :o

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 23:25

Oh dat is genieten zo Fabster!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 23:38

Alweer tijdje niet gereden. Denk ga gauw ff met Bubbles.
Kom ik terug. Wendy eindelijk een harsdruppel. Begint te zweten. Gaat liggen. Vruchtwater, persen en ploep veulen eruit. In nog geen 10 minuten!
Super blij met mijn merrieveulentje!

Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 23:40

Buddy is leuk, ondanks zijn lanceerpraktijk

Ik zou voor optie 2 gaan

Knuffel spatter!

Brave caj

Gefeliciteerd anke

Iedereen sterkte met de wateroverlast

Vooral meelezen vanaf hier. Veel te druk met genieten van mn eigen beestjes. Eergisteren samen met pauline en haar paarden wezen rijden naar het water, 's avonds met een vriendin en onze eigen paarden naar het strand, gisteren met mijn twenter naast de fietsnaar het andere strandje; heerlijk! En dat voor een Groningse :')

Morgen op trektocht, eerste stop zal in het centrum hier in de stad zijn. Even mijn hoofdstel ophalen bij de schoenmaker. Die zou volgens de openingstijden tot 18:00 open zijn, en ik had nog zo gezegd dat ik voor sluitingstijd kom ophalen omdat ik het hoofdstel morgen nodig heb. Kom ik daar om 17:45, alles potdicht?! Als ik Kyra morgen buiten nergens kwijtkan heb ik neiging om haar mee naar binnen te nemen, dat ze een mooie hoop voor de schoenmaker achter laat :x

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 00:03

Gefeliciteerd met het veulen, heel knap zo te zien.

Ik zit even in de sh*t. Het was al aan het wringen tussen de oma van mijn vriend waar we nu nog het huis mee delen (huis is al van mijn vriend inmiddels) maar eergisteren ging het ineens goed mis. Alle irritaties kwam en tot ontploffing richting mij. Nu lig ik dus bijna 100km verderop bij mijn ouders thuis, want ik voelde me al langer terug glijden de depressie in en hier ben ik teminste welkom.
Uiteraard is dat maar een van de dingen die mis zijn gegaan deze week, jullie kennen het wel.

Ik ga morgen maar eens kijken bij de paardjes in de buurt, mis die van mij toch wel zo..

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 00:27

Ahhh azmay. oliebol komt helaas nooit alleen. Meetal krijg je gelijk een flinke hoop.
Het is toch zeker maar tijdelijk toch?
Kan me voorstellen dat je de paardjes mist.

Hier nog een de twee laatste stappem afwachten. Nageboorte die eraf moet en veulen moet gaan drinken.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 00:33

Een appaloosa zo te zien? Gaaf hoor.

Oma wil eigenlijk 0.0 veranderen, zelfs onze ontbijtspullen moesten we er maar ergens tussen proppen. Me aanpassen vind ik niet zo erg maar het moet wel van twee kanten komen natuurlijk.
Het samen zitten is "tijdelijk" maar zal zeker tot september duren en het lijkt erop dat het niet gered gaat worden dat ze er dan uit zIjn. Wanneer wel is de vraag.
Voor mijn eigen rust zit ik nu hier, de paarden worden goed verzorgd maar vind het toch spannend ze in andermans handen achter te laten. Ik ga dit weekend even terug maar kom dan weer een paar dagen hier heen.