Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:33

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:42

He wat naar Kristel!

Ik moest mij hier echt bedwingen, om met die stortbui de paarden weer niet binnen te gaan halen.
Maar heb mijzelf maar voorgehouden dat ze van een stortbui niet dood gaan. Ze hebben dekens om en het is hier of binnen op stal of buiten zonder schuilmogelijkheid

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:44

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:46

Kristel :(:)

Hier ligt het lang van de buren ook hoger en er loopt veel water naar ons stuk...maar goed,ik mag dat als winterweide gebruiken dus ik piep niet :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:47

Moet die wel goed voor de wind geplaatst worden DD, anders hou je nog maar een minimaal streepje droog eronder...

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:56

Het is wat droger.. ik zet ze normaal ook buiten maar ze moesten nog ontbijten en met dit weer weet ik het wel.. dan laten ze het hooi nat regenen en moeten ze het niet meer... dus even ontbijt op bed. Ik ga ze nu op het grote weiland zetten en zelf ff voer enzo halen. En ik verwacht een pakketje van Divoza. :D

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:02

Hè wat naar Kristel! :(:)

Hier begint het nu ook echt natter te worden. De drainage hield de paddock redelijk droog, maar nu is er toch echt te veel water gevallen. Langzaamaan beginnen er plassen te ontstaan. Ik geef ze maar een extra plakje hooi, zorg maar dat de schuilstal goed schoon blijft en verder zullen ze het ermee moeten doen vrees ik... Maar ik zou het erg fijn vinden als het weer droog wordt!

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:04

Hier is t ook net n zwemvijver

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:05

Ikhou mn hart vast voor als tgaat vriezen ....

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:05

Afbeelding

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:16

kristel wat sneu :(:)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:16

@kim: dat wordt schaatsen... ;(

ik heb het uitmesten maar even uitgesteld toen ik zag dat het weer regende, eerst maar koffie en onder de cavia's een pakje toastjes verdeeld. dus ik hoor nu knaaggeluidjes achter me :D

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:18

kvulden schreef:
Oeh de paarden wassen met dit weer? Je gebruikt dan wel warm water, maar hoe doe je het daarna om ze te drogen? Zou het witte vachtje van Rosie ook wel eens weer willen zien haha

Alleen de staarten en de benen hoor ;)

Vandaag als het vanmiddag een beetje droog ik was ik de beide paarden van mijn vriend wel even helemaal. Die heeft zaterdag wedstrijd, dus dan vandaag wassen en morgen kijken wat er nog aan scheelt en dan zijn ze voor zaterdag mooi klaar.
Moet alleen 'even' equistar halen. (En clipjes, die van de staartriemen en voor zijn van een aantal dekens alwéér kapot. -O- )
Haal geloof ik ook even shampoo, de gewone van de mensen zeg maar gaat er erg slecht uit. Staart vind ik dan niet zo erg, maar de huid wel dan.

Hier word de bak als je die nu gaat slepen ook een moeras. Én onze quad is nog niet gemaakt, dus dan kunnen we ook niet slepen.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:19

Kan je geen grachtje maken naar ergens? Dat het ergste weg kan lopen?

Ik heb deze week geleerd dat goed doen voor een ander alleen wil zeggen dat je slecht doet voor jezelf en dat 'ik koop je paard' verschillende definities heeft.
Pinto staat dus opnieuw te koop. Paarden verkopen is dus echt niks voor mij.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:21

Kirrr, is hij echt alleen altijd maar western gereden? Zou hij ook geschikt zijn voor iemand die nog niet echt westernervaring heeft?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:26

Wij rijden alleen western, dus er is nooit niks anders mee gereden.
Meeste mensen die komen zien zijn, zijn mensen die nog niet zo lang western rijden. Bij de ene merk je dat hij denkt 'oei was da hier' en de andere rijden er zo mee weg. Dus mits wat begeleiding zou hij daar wel voor geschikt zijn hoor.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:28

Kirr, ik denk dat je de goed aan hebt gedaan, rare dingen allemaal. En dat al voordat er een koop rond is. Er komt heus iemand voor Pinto, geduld wordt beloond!

Verder geniet ik nog steeds van al jullie verhalen, al duizend dingen waar ik op had willen reageren, maar gewoon echt te druk (en ziek) om jullie vlotte tempo bij te houden. Vond 500 pagina's in een jaar toch leuker dan 100 pagina's per maand....

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:30

Kirr :(:)

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:41

Ahh Kirr! Het leed dat paarden verkopen heet.....
En Kristel gecondoleerd met je kipje! Onze Bonnie is ook al een paar wekenweg.... Clyde is nu dus alleen, maar heeft inmiddels een ander kippetje opgescharreld.
Balen Kvulden van je auto! En van dat weitje! Hopelijk komt er voor beide op korte termijn een geschikte oplossing!

En bah idd wat een regen. Gelukkig is onze bak nog steeds droog en loopt de drainage als een tierelier. Maar toch ... sterkte allemaal ermee!!
Ik merk wel dat mijn hooi voorraad niet genoeg is, dus daar binnenkort maar achteraan.

Als het goed is zet mijn vriend vanavond een koppeling op de waterleidingen binnen zodat ik buiten alles af kan sluiten, maar in de stal de waterbakken het nog doen.

Vanavond naar een bijeenkomst m.b.t. de plannen voor de verbreding van de A1 (daar wonen wij dichtbij). Ze willen van 4 naar 6 baans... Wij zitten pas in het traject vanaf 2024 maar toch maar even mijn stem laten horen :D

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:55

Oh Kirr, wat een gedoe! Ik hoop maar dat zich een perfect baasje aandient binnenkort. :j
Natte wei op de foto, of looppad vooral. Meeste paarden redden zich met ijs wel aardig toch? Die ruin van mij vindt het echt te gek om plassen ijs kapot te stampen en dan die ijsschotsen in zijn bek te pakken. :+

DD lekker aan de koffie, ik zit aan de cappuccino, net voer en vlas gehaald maar nog geen zin om het op te ruimen, doe ik na de cappuccino. :P

PPPeet, gedoe! Hier zou ook een weg komen (Vechtdal) maar dat is nu gelukkig van de baan. Loopt al jaaaaaaaren en is echt een gedoe als ik het zo van de oudere buren begrijp.

Mijn Divoza pakketje is binnen, een western (koord) singel, ik heb een Barefoot Arizona Nut overgenomen van iemand voor 'erbij' en er moest nog een singel bij. Ik rijd gewoon met boom normaliter maar voor mijn oudewijvenritjes vind ik dit veel lekkerder zitten! En het staat zoooo mooi! <3

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:03

Uiteindelijk komt de goede match.

Regen...regen....bah zeg!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:06

Uitzicht vanuit de keuken.. Als je door alle treurigheid goed kijkt dan zie je 2 fjordies!

Afbeelding

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:06

Moet echt nodig dat blad eens harken... :') Ik bel mijn buurjochie wel, kan ie een paar euro verdienen.. haha!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:11

dynamiek schreef:
Fabster schreef:
Écht hè! Waar wóón jij?! Ik zie echt gróén van jaloezie! Ik heb van de zomer alles opgehoogd en het ziet er nu zo uit! |(

[ [url=m/e8pl19.jpg]Afbeelding[/url] ]

heb je wel genoeg opgehoogd, voor de mooiigheid zal je zand moet storten net ter hoogte van je gras, het is nog een geul namelijk bij jou dan blijf je daar water houden.

Het zand is op het gras gegaan, in de hoop dat het water de geul in ging. Maar nee, dus...

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:31

Toch een lekker uitzicht Kristel.Hier zijn afgelopen voorjaar een deel van mijn kippen door een vos opgegeten.Dus sindsdien worden de kippen s'avonds opgesloten.Van de week vond ik een vossenhol langs de rand van de wei ,de hond dook er in die heb ik voor de zekerheid er maar uit getrokken,moet er niet aan denken dat meneer vos thuis is.Af en toe zie ik hem lopen ,verleden jaar ook vosse jongen gezien.
In de buurt hoor ik idd mensen klagen over kippen die verdwijnen maar dan denk ik sluit ze op s'avonds,je hebt tegenwoordig zelfs al luiken die op een klok dicht en open gaan.
Wel zie je bij ons helemaal geen konijnen meer of daar nu de vos of een de grote uitbraak van myxematose een paar jaar terug er scdhuldig aan is weet ik niet.

Lange waxjas heb ik ook gehad,maar die is wegens niet te onderhouden in de vuilbak beland.Ik heb nu een zachte ik denk katoen die draagt erg fijn en een plastick jas.Ik moet ze wel kunnen wassen want 1x de paarden doen en met de honden uit en ik hang onder de modder.Op één of andere weten de paarden net in een plas te stampen als ik passeer.

Van mij mag het terug droog worden ideaal zou zijn een paar dagen droogte en dan vriezen.