Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
amouroke schreef:Ik heb reeds een topic geopend over kleine oppervlakten voor paarden aan huis te houden: "voor diegenen die paarden aan huis hebben". Wel ik heb daar al veel informatie gekregen, maar heb nu hulp nodig voor mezelf. Wij hebben namelijk interesse in een bouwgrond met achterliggend stuk weiland. Ik heb een kleine tekening gemaakt in paint om het voor jullie duidelijk te maken hoe ik denk dit aan te pakken. Natuurlijk heb ik minder ervaring in inrichten aangezien mijn paard nooit aan huis heeft gestaan en ik dus niet weet op wat ik meest moet letten om het beste te bieden voor hem. Daarom vraag ik jullie hulp om mij een beetje te helpen.
Even wat informatie want niet alles is goed leesbaar op mijn tekeningetje (omwille van het uploaden):
- bouwgrond: 771 m²
- weide: 1361 m²
ik dacht voor onzelf 450m² te nemen, dan is er nog eens 320m² extra voor het paard. Wel ongemakkelijk gelegen omwille van die L vorm. Die grijze strook aan de zijkant van het stuk dacht ik 3m te laten voor doorgang richting weiland. Het huis moest evenals blijven staan zoals het staat ingepland op de tekening (regels voor het bouwen).
De tekening is dus gewoon hoe wij het denken aan te pakken, in wezen ligt er dus gewoon een braak stuk grond.
Bedankt allemaal!
O ja, ik dacht eventueel om een zandpaddock vanaf de stallen te laten beginnen richting weiland, dat afrasteren om er eventueel ook in te kunnen rijden af en toe. Hij moet dus groot genoeg zijn, maar ook niet te groot omdat ik nog een beetje gras wil bieden. Ik dacht dit vanaf de stallen te laten beginnen omdat ik denk dat 320 m² wel veel bestrating is, niet?
Dinopino schreef:Waar ik zelf juist zo van geniet, en met mij gelukkig ook andere, is dat ik mijn paarden van huis uit ook kan zien. Dat zie ik bij jou moeilijk tenzij je op de tweede verdieping gaat wonen en onder de garage maakt.