het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Flubberboot

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 20:19

Wat een regen is er gevallen zeg!! Was vandaag vrij dus wilde gaan rijden... Helaas stopte het niet echt met regenen dus dan is meneer nog maar een dagje vrij!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 20:24

Hier maar 8mm vanaf gisteravond dus viel me nog iets mee. T is wel glad op de track gek genoeg maar geen plassen.

Haha boemel lekker rustig dan :+

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 20:45

Gisteravond laat was het drama, ineens heel hard waaien en een hele dikke bui regen. Ik schrok wakker van de wind :(. Vandaag viel er gelukkig niet wat er was voorspeld. Ik ben gisteren een tijdje bezig geweest met geulen, gelukkig heeft dat iets geholpen :)

Ben benieuwd wat we de rest van de dagen krijgen. Ik ga het weekend even met manlief overleggen wanneer we de drainage van de paddock gaan vervangen. Ik doe maar even geen fancy nieuw zand, ik zag vd week de factuur van het zand van de bak en was meteen weer genezen :o

Het weekend gaan we hout voor de stal bestellen, we moeten een paar balken hebben zodat we die af kunnen bouwen. Zodra die klaar is kunnen de andere twee naar huis komen en kunnen we er hier mee aan de slag. Ben echt heel erg benieuwd hoe onze 3,5 jarige het gaat doen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 21:04

De rust was hier snel voorbij. De Jokertraining was zo feilloos gegaan, dat ze in de helft van de tijd klaar was. Toen mocht mijn vriend de tijd op de joker volmaken, ha ha de mazzelaar.

Oeps hij heeft voor volgende week zaterdag dressuurles aan huis afgesproken voor ons beiden. Dan mag ik wel weer eens wat aan dressuur gaan doen met Tess. Heb de laatste tijd alleen maar in het bos gereden.
Gelukkig longeer ik haar minimaal 1x per week aan de lange lijnen of met bijzet, dus ze is nog wel iets gewend.

Mooi vooruitzicht Kojack. Wat heb je voor een 3 jarige?
Praat me niet van de kosten. :(

Hier nieuw puntstuk, betere pomp, nieuwe paddock, roosters en zand en we zijn weer ruim eur 6000,00 verder.
Dat was dan weer het spaargeld van dit jaar.

Volgend jaar dan hopelijk echt de dakgoten vernieuwen :=. Nog even en onze paarden wonen echt beter dan wijzelf :D

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 21:06

boemel schreef:
De rust was hier snel voorbij. De Jokertraining was zo feilloos gegaan, dat ze in de helft van de tijd klaar was. Toen mocht mijn vriend de tijd op de joker volmaken, ha ha de mazzelaar.

Oeps hij heeft voor volgende week zaterdag dressuurles aan huis afgesproken voor ons beiden. Dan mag ik wel weer eens wat aan dressuur gaan doen met Tess. Heb de laatste tijd alleen maar in het bos gereden.
Gelukkig longeer ik haar minimaal 1x per week aan de lange lijnen of met bijzet, dus ze is nog wel iets gewend.

Hier nieuw puntstuk, betere pomp, nieuwe paddock, roosters en zand en we zijn weer ruim eur 6000,00 verder.

Volgend jaar dan hopelijk echt de dakgoten vernieuwen :=. Nog even en onze paarden wonen echt beter dan wijzelf :D

Je man is voortvarend.

En die laatste zin is herkenbaar voor mensen met paarden aan huis

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 21:13

boemel schreef:

Het is ook niet normaal wat het allemaal kost he?

Vorig weekend kregen we een nieuw kozijn aan de voorkant van de garage, die moet nog geïsoleerd worden en daar moet nog een nieuw kozijn aan de achterkant.

Week 48 en 49 komt de aannemer om de keuken etc te slopen, week 50 komt de nieuwe keuken. We hebben echt een grote verbouwing hier dus hadden eigenlijk afgesproken dat het voor de paarden na het bouwen van de ' nieuwe' stal voorlopig even klaar is :+

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 21:14

Die laatste zin inderdaad.. mijn man roept ook altijd dat die paarden een luxere jas hebben dan dat hij heeft :+ :+

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 22:58

Hier is het meegevallen qua regen vandaag.
Qua temperatuur zouden die van mij normaal ook geen deken op krijgen, dat trekken ze prima ondanks regen.
Maarja de masseur heeft droge paarden nodig dus toch maar even een nachtje een jas aan.

Sjaa paarden, geld, verbouwen. Hou op schei uit :=
Kreeg vandaag ook de rekening van de DA voor 2x wormenkuur, 2x PPID test en 1 gebitsbehandeling.
7 nov naar de kliniek voor die kies extractie.
1 dec nieuw zadel voor de ruin.
:=

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 07:36

Nou Karin, jij weet ook weer waar je voor werkt. :( Hoewel een nieuw zadel leuk is :D . Wat heb je gekocht?

Zijn jullie al buiten geweest? Het is bizar warm buiten. En vies nat. Mirtje staat op stal te drogen en ik heb slecht geslapen.
Ik slaap per definitie slecht als ik met een paard naar de kliniek moet. Helemaal als ik niet weet wat ik kan verwachten.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 08:56

Ja heel warm, ik had al dekens klaargelegd maar leg maar niks erop zolang het droog blijft. Regent hier niet meer, vanmorgen wel een bui gehad e vannacht ook iets maar niet zoveel als bij de meeste van jullie

Paarden en hun spullen zijn gewoon belachelijk duur, verbouwen ook

Succes op de kliniek

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 08:59

Succes boemel!!

Paarden spullen.. heb bij een leverancier gewerkt. Die verkoopt iets van €1 voor €2 aan de Ruitersport en prijs voor Ruitersport is €4

Dus tja :+

Moet naar België naar een klant, ben blij dat t nu in elk geval droog is hier. Vanmiddag maar kijken of het ver genoeg opgedroogd is om te rijden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 09:09

Gisteren stond hier 10 cm regen in de kruiwagen en vannacht is het weer aardig er op gegaan.
Ik de dekens vannacht op stal afgelaten en Boon stond vanochtend met een natte borst en hals op stal. Verder leek ze iets meer op een varken dan op een Paint met veel wit ;(
Vanochtend bij het weer; vandaag tot 23 graden en de komende nachten kan het afkoelen tot nachtvorst :oo Van de week hoorde ik iemand op het weer nog zeggen dat 10 graden verschil tot best wel veel was 8-)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 10:46

Mijn gevoel was goed, ondanks 2 goede zandkuren zat er zand, zand en nog eens zand.

Ze wordt nu 4 dagen achtereen dmv neussonde gespoeld. En 10 dagen achtereen 1 kg vlozaad per dag.
Over 2 weken controlefoto maken

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 10:46

Goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 10:51

Wow, dat is flink wat. Goed dat je actie hebt ondernomen.

Wat is het raar weer... ik kom de hoek bij de schuur om en het leek wel of er een Föhn staat.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 11:05

Wat goed van je boemel.
Maar wat naar weer.
Brrr eng zand.
Aan huis kunnen ze dat niet rotgenen of wel?

Ja echt heel raar weer, warme kleffe fohn lucht

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 11:30

Er zijn DA's met een draagbaar röntgenapparaat, maar dan moet je een overdekte ruimte hebben om zowel aard als apparaat kwijt te kunnen. Het wordt o.a. gebruikt om HB vast te stellen, maar ik weet niet of het ook voor buikfoto's gebruikt kan worden.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 11:37

DuoPenotti schreef:
Wat goed van je boemel.
Maar wat naar weer.
Brrr eng zand.
Aan huis kunnen ze dat niet rotgenen of wel?

Ja echt heel raar weer, warme kleffe fohn lucht

Pfff inderdaad, zou precies de vier hier ook preventief eens willen laten scannen. Je hoort het toch super veel, dat zand!

Goed dat je je gevoel gevolgd hebt boemel.

En nog sterkte voor diegenen die hun katje laatst verloren hadden :knuffel:

Verder enkel vluchtig meegelezen, drukke periode hier met alles weer winterklaar maken. Paarden staan gelukkig nog op de wei, door het rare weer blijft het gras wel groeien.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 11:43

DubbelFun schreef:
Er zijn DA's met een draagbaar röntgenapparaat, maar dan moet je een overdekte ruimte hebben om zowel aard als apparaat kwijt te kunnen. Het wordt o.a. gebruikt om HB vast te stellen, maar ik weet niet of het ook voor buikfoto's gebruikt kan worden.

Ja hier aan huis zijn wel eens rontgen gemaakt dat gaat prima hier op stal.
Maar lees steeds dat buik niet gaat met een mobiel apparaat.
Toch eens na gaanvragen...

Dolce_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 11:46

Zit in dubio.
We hebben een Welshje van 2,5jr. Ontzettend leuke merrie, wel heel pittig. We doen er verder (nog) niks mee.
Het idee was om haar te verkopen en een rij paard te kopen zodat ik naast mijn pony, nog een paard heb waar ik wat mee kan.

Ik zit ook in de groep paarden detective/paarden gezocht. En mijn hart breekt als ik niet weet waar ze naar toe zou gaan of veel in de handel terecht zou gaan komen.

Ik vind het heel erg lastig. Als ze naar een plekje in onze omgeving zou gaan, zal het al anders zijn….

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 12:57

Onze DA kan ook buikfotos aan huis maken. Of alle formaten paard erop kunnen, geen idee, maar mijn E’tje lukte prima (geen zand, jeej!)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 13:01

das al mooi om te weten dat mobiel dat dus wel kan. :j

En welk deel van het land woon jij ook alweer?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 13:27

Die van ons hebben al weeeeeken dekens op. Sowieso 0 gram en met langdurige regen ook een hals en met koudere nachten nog een liner 100 gram.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 13:28

Dolce_pony schreef:
Zit in dubio.
We hebben een Welshje van 2,5jr. Ontzettend leuke merrie, wel heel pittig. We doen er verder (nog) niks mee.
Het idee was om haar te verkopen en een rij paard te kopen zodat ik naast mijn pony, nog een paard heb waar ik wat mee kan.

Ik zit ook in de groep paarden detective/paarden gezocht. En mijn hart breekt als ik niet weet waar ze naar toe zou gaan of veel in de handel terecht zou gaan komen.

Ik vind het heel erg lastig. Als ze naar een plekje in onze omgeving zou gaan, zal het al anders zijn….

Lijkt me vreselijk lastig iets te verkopen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 13:33

Dolce_pony schreef:
Zit in dubio.

Ook plekje in de omgeving zegt niks...die kunnen ook door verkopen.

Ik heb er 2 verkocht, beide in de buurt.
De eerste is echt verschrikkelijk door verkocht. Uiteindelijk hem gevonden maar die zak de behanger vroeg er toen totilas geld voor omdat hij mijn emotie bemerkte.
Later hoorde ik dat hij hem door heeft verkocht voor 1500 omdat hij er niets aan had.
Gelukkig wel aan een lief meisje maar wel op een k.t stal de hele dag binnen.

Tweede staat beter dan hier.
Echt zo enorm fijn! Had echt geen beter plekje kunnen vinden.

Dus verkoop geeft geen garantie.
Maar alles houden kan soms ook niet....

Sterkte met je beslissing.