Ik heb het toen 2x gemaaid voor de paarden er op mochten. Overigens heb ik het net ook gemaaid, maar dan op het onkruid een kopje kleiner te maken, want uittrekken is geen doen meer momenteel.
Dais_
Geplaatst: 29-06-22 13:51
Lynn_Nikita schreef:
Wanneer is ingezaaid? en is het evt ook nagrold? Dat scheelt ook al
Nope, niks nagerold. Het is vorig jaar oktober ingezaaid en 1x gemaaid enkele weken terug. En nu is het weer al ruim een meter hoog.
DubbelFun
Geplaatst: 29-06-22 14:36
Dan zou ik het hooien. Gras van die hoogte wordt meer vertrapt dan gegeten.
Hier ook mega lang gras. Moet even langs de boer.... hopelijk gaat hij nog iets van z'n eigen land maaien en wil hij dit meepakken en is het voor hem interessant om dan mee te nemen. Volgend jaar maar eens even goed regelen dat we gewoon echt kunnen hooien voor onszelf.
Jinte
Geplaatst: 29-06-22 15:29
Hier groeien de weides gelukkig ook goed. En het hooiland lijkt ook goed bij te trekken, ik ben hoopvol voor een 2e snede.
Vandaag voorlopig laatste introductie gehad in de kudde. Rond november komt er nog een fokmerrie bij voor onszelf en dan hebben we er al meerdere op de wachtlijst Tijd om uit te breiden
Heerlijk hè dat alles het zo goed doet! De vlinders en bijen zijn hier in grote getale aanwezig. Ik heb bijna vakantie, dus ga binnenkort met de macrolens aan de slag.
Tess is vanmiddag op de kliniek geweest en heeft 2 spuiten in het kniegewricht gehad. De lieverd bleef braaf staan en hoefde niet gesedeert te worden. Wel zo fijn. Nu 4-6 weken rust. Onder het zadel 10-15 minuten stappen mag wel.
Dan weer terug naar de kliniek en weer onderzoek. Is ze verbeterd, dan is de prognose goed. Is ze niet verbeterd dan gaat het waarschijnlijk niet meer genezen. Dat gaat dus best een spannend moment worden.
Dank jullie wel. Ik kan het nu wel goed van me afzetten, maar denk dat ik de volgende keer kliniek echt vette stress heb.
Wat leuk dat je merrie het zo goed doet Lynn_Nikita.
Zo zag ik een tijdje geleden mijn vroeger merrie te koop. Ik had haar verkocht op haar 12e en op haar 26e zag ze er nog net zo goed uit en bleek ze nog net zo fit.ze vroegen er wel eur 3000 voor. En dat leek mij dan weer wat veel
Boemel, hoop zo voor je dat ze dan beter loopt en dat t gewoon goed komt.
Robijntjah, leuk zeg! Ik kom hier gewoon niet toe aan dat soort dingen maar hoop toch echt volgend jaar het eea klaar te kunnen maken.
Lynn-Nikita wat goed! Altijd fijn als ze zo oud worden en ook blij zijn.
Hier een gestukt huis
Ik heb ondertussen weer twee keer gereden Ze wordt weer zo enorm fanatiek meteen. Wil eigenlijk met dr naar t bos maar durf niet helemaal alleen te gaan want ze spookt nog wel eens
Karin_deB
Geplaatst: 29-06-22 21:15
Hopelijk slaat het aan Boemel!
Fijn dat de stuc eropzit Marjan!
Heb net de trailer opgehaald voor het weekendje weg met de ruin a.s. vrijdag. Op de terugweg ging het olielampje branden van mn auto In november toen heel veel gedoe gehad toen dat lampje ook ging branden toen ik met vriendinnen weg ging. Uiteindelijk een te laag oliepeil, heel het weekend wat liters erbij gegooid, zelfs ANWB laten komen en die dacht aan een probleem in de interne verbrandingsmotor en zei dat mn auto misschien wel naar de schroothoop moest. Paar dagen na dat weekend in stress was het lampje uit, oliepeil op peil en nooit meer problemen gehad tot vandaag.. Toch wel beetje gestresst nu
Zo ik heb er al weer 1 gereden. 20 minuutjes lekker even geknutseld en zometeen even slepen en werken.
Lynn_Nikita
Geplaatst: 30-06-22 07:40
Niks fijner dan de dag beginnen in het zadel, dan is het zo lekker koel nog. Helaas, 2 kinderen die geholpen moeten worden en erna door naar het werk dus geen tijd om de dag zo te starten.
Ik ben niet zo’n vroege vogel dus ik eindig de dag vaak met rijden. Met die warmte stap ik om 21.00 zo ongeveer op. Laatst om half 10 nog. Geen dazen en toch ook een heel stuk cooler
Nou Karin hopen dat het autoprobleem snel opgelost is dan. Huis wat al wat meer op een thuis gaat lijken. Paarden met spoken kittens en nog een hoop wat ik wel gelezen heb maar even niet meer op het netvlies heb staan.
Afgelopen weekend is de paardenweegschaal geweest. Leuk om de gewichten te weten en hoe groot ze zijn. Monty, welsh/arabier 1.48 29 jaar 406 kg. Guusje 155,5 cm, 537 kg
Vandaag komt de zadelpasser. Ben erg benieuwd, zadel heeft ze al jaren. Hopelijk past het wel gewoon goed met eventueel een breder kopijzer. Heb deze wel al zelf kunnen wisselen naar een maat breder maar wil wel zeker weten dat het verder goed ligt.
Ik vind juist vroeg rijden heerlijk, dan is het nog koel van de nacht en dan ben ik niet moe van de hitte. Al is in de avond rijden ook echt heerlijk maar wij hebben dan veel last van muggen
Ik zat er vanmorgen om 8.00 op en eigenlijk was t toen al aan de warme kant.
Vandaag heb ik vrij genomen om t huis en terrein aan kant te krijgen. Morgen heb ik de hele dag een trouwshoot en mijn vriend is morgen jarig, dus s avonds een feestje. Maar, pfff t is echt belachelijk warm om me zo druk te maken