Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Selka schreef:Whaha zoefie, arme jij! Mooi geworden de deuren![]()
Fijn dat je voor Stef een plek hebt Abby. Hopelijk is pony niet drachtig.
Karin, hij heeft het niet meer gedaan! Maar waarom niet? Ik heb geen flauw idee. Hij heeft namelijk geen rotschok gekregen. Toen ik hem had ingepakt deed ie het natuurlijk niet... Maar al een week geen ontsnappingen meerToch maar extra koord besteld en van het weekend nog een draadje spannen.
Anke schreef:Hebben jullie ook een paard (meegemaakt) die in 1,5 paards of 2 paards gewoon prima staat.
Dan bij een tweepaards met tussenschot in die kleinere ruimte het evenwicht niet kan bewaren en dus snel omkiept in bochten/rotondes...
Fabster schreef:Ik heb vanmorgen foto's laten maken van de voet van Beau en de uitslag is poedersuiker. Hij heeft een hoefzweer die zo erg is, dat het hoefbeen al is aangetast. Dat is zonder complicaties al een enorm traject, maar hij is al gehandicapt. Linksvoor begon al te pulseren, dus er komt een overbelastings-hoefbevangenheid aan. En de knie rechtsachter was altijd de zwakste (maar met het kapot gaan van de linkerknie moest die flink wat opvangen), dus eigenlijk heeft hij letterlijk geen poot om op te staan. Ik krijg nu net het nieuws, dus ik ga Laarakker en de hoefsmid nog bellen voor overleg, maar ik vrees dat dit het einde van Beau betekent...
Fabster schreef:Het bleek toch een zweer. Hoe het hoefbeen er ij staat, ben ik vergeten te vragen. Maar hoop ik nog te horen van mijn hs. Hij vond t meevallen. De DA maakt zich zorgen over complicaties. Niet geheel onterecht, want Beau is een heel apart medisch geval. Hij ligt eigenlijk van binnen en buiten aan gort. Dat hij het nog zo goed doet, is te danken aan de praktijk van Laarakker. Daar vaar ik nu dan ook maar weer op. Hij kan nl geen antibiotica (wat de DA hem natuurlijk wel wil geven met zo n wond. Niet onterecht natuurlijk). Daarvwordt hij doodziek van. Dan heb ik straks een paard, zonder ontstoken voet, maar verder zo ziek dat ik er alsnog een eind aan moet maken. Dus we gaan met de middelen van Laarakker aan de slag en ik hoop dat zijn weerstand het trekt. Die is nu nl goed. Ook krijgt hij spul om hoefbevangenheid in de andere voet te voorkomen. Maar ook als dat gaat gebeuren, is het einde verhaal. Hij heeft niet veel andere voeten meer over. In deze is het alleen maak kiezen uit kwaden. Ik heb de keuze voor Laarakker gemaakt, omdat ze hem al 2 x het leven hebben gered, toen de praktijk hier het niet meer op kon lossen. Maar het blijft op hoop van zegen....
Antheman schreef:Fabster schreef:Het bleek toch een zweer. Hoe het hoefbeen er ij staat, ben ik vergeten te vragen. Maar hoop ik nog te horen van mijn hs. Hij vond t meevallen. De DA maakt zich zorgen over complicaties. Niet geheel onterecht, want Beau is een heel apart medisch geval. Hij ligt eigenlijk van binnen en buiten aan gort. Dat hij het nog zo goed doet, is te danken aan de praktijk van Laarakker. Daar vaar ik nu dan ook maar weer op. Hij kan nl geen antibiotica (wat de DA hem natuurlijk wel wil geven met zo n wond. Niet onterecht natuurlijk). Daarvwordt hij doodziek van. Dan heb ik straks een paard, zonder ontstoken voet, maar verder zo ziek dat ik er alsnog een eind aan moet maken. Dus we gaan met de middelen van Laarakker aan de slag en ik hoop dat zijn weerstand het trekt. Die is nu nl goed. Ook krijgt hij spul om hoefbevangenheid in de andere voet te voorkomen. Maar ook als dat gaat gebeuren, is het einde verhaal. Hij heeft niet veel andere voeten meer over. In deze is het alleen maak kiezen uit kwaden. Ik heb de keuze voor Laarakker gemaakt, omdat ze hem al 2 x het leven hebben gered, toen de praktijk hier het niet meer op kon lossen. Maar het blijft op hoop van zegen....
Den Hoek is een uitstekende praktijk is mijn ervaring. Er zijn ook mensen die niet tegen antibiotica kunnen. En er zijn paarden die niet tegen inentingen kunnen. Dus dat vind ik niet raar, dat jouw paard er niet goed op reageert.
Wat ongelofelijk fijn dat je meteen geholpen bent. Ik duim voor je.
Fabster schreef:Ik heb ook hele goeie ervaringen daar. Maar maak me nu echt vreselijke zorgen. Heb echt de neiging om tich die antibiotica erin te gooien. Morgen ga ik de medicijnen bij Laarakker halen. Hopelijk spreek ik dan nog even de behandelend arts im mij gerust te stellen...