Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:55

Pfff...spannend zeg. Hopelijk pakt het goed uit!

Mandy73_unes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 07:35

Naar verhaal...hopelijk met positief einde. Sterkte.....paardje zal wel pijn hebben, arm ding!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 07:53

Loonwerker Pffff. De wei moest nu echt gespoten worden. Verhuizen zit er niet meer in dus dan maar weer investeren aangezien er echt teveel onkruid is nu. Hij zou din of woe komen en netjes een half uur van te voren bellen. Woe middag nog geen loonwerker en ik wilde gaan zwennen met de kinderen. Ik hem gebeld en het zou rond 1500 worden. Fijn dan geen ik een richttijf. Ik gezorgd dat ik terug thuis was, de paarden alvast van het gras af en wachten met de gsnelheid in mijn hand bang dat ik de telefoon niet zou horen. Om 1900 belt hij, ik sta al in de wei. Grrrrrrrr. Ik wilde juist eerder zijn om 1 vast te houden omdat die gaat rennen en se rest gaat dan mee. Gelukkig merkte hij dat ze onrustig werden en bleef wachten tot ik er was en hem vast kon houden. De ouder merrie bleef staan en stond 20 cm hooi te eten naast die gigantische machine, eten is belangrijker dan vluchten blijkbaar.
15 min werk en 110 euro lichter weer. Dan nog bemesten en door zaaien. Zo blijf je bezig

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 09:31

Ik duim voor een goede afloop voor Beautje!

Lastig is dat altijd Lynn_Nikita. Ik snap niet wat er zo moeilijk is aan even bellen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 09:41

Ja, vooral als je het afspreekt om vooraf te bellen/ Er staan paarden, het uis geen akker waar hij zomaar naartoe kan rijden en zijn werk kan doen. Nu vind ik ergens overdag op de dinsdag of woensdag al lastig aangezien ik dan 2 dagen niet ver weg durf te gaan voor het geval hij net dan wil komen en dan komt hij 1900 woe avond. Nou ja, het is gedaan en nu hoop ik dat ik meer gras krijg

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 10:39

Selka schreef:
Whaha zoefie, arme jij! Mooi geworden de deuren :)
Fijn dat je voor Stef een plek hebt Abby. Hopelijk is pony niet drachtig.

Karin, hij heeft het niet meer gedaan! Maar waarom niet? Ik heb geen flauw idee. Hij heeft namelijk geen rotschok gekregen. Toen ik hem had ingepakt deed ie het natuurlijk niet... Maar al een week geen ontsnappingen meer :D Toch maar extra koord besteld en van het weekend nog een draadje spannen.

Wat de reden ook is, als hij dit maar volhoudt :D
Geeft een stuk meer rust haha.

Anke schreef:
Hebben jullie ook een paard (meegemaakt) die in 1,5 paards of 2 paards gewoon prima staat.
Dan bij een tweepaards met tussenschot in die kleinere ruimte het evenwicht niet kan bewaren en dus snel omkiept in bochten/rotondes...

Ik heb er een!
Mijn d-pony is een gevaar in een 2 paards. Kan de bochten echt niet aan, valt letterlijk om. Ook al neem je ze stapvoets (al duw je de trailer bij wijze van), alsnog kan ze het niet.
Ik ben er mee gestopt, stond doodsangsten uit. Zelfs een vriendin van mij, die niet gauw bang is, zei ik doe het niet meer. Laatste keer gleed ze bijna onder de voorstang door, vraag me niet hoe.
1.5 paards geen probleem. Ze heeft blijkbaar die ruimte nodig en dan is het geen enkel probleem.

Fabster schreef:
Ik heb vanmorgen foto's laten maken van de voet van Beau en de uitslag is poedersuiker. Hij heeft een hoefzweer die zo erg is, dat het hoefbeen al is aangetast. Dat is zonder complicaties al een enorm traject, maar hij is al gehandicapt. Linksvoor begon al te pulseren, dus er komt een overbelastings-hoefbevangenheid aan. En de knie rechtsachter was altijd de zwakste (maar met het kapot gaan van de linkerknie moest die flink wat opvangen), dus eigenlijk heeft hij letterlijk geen poot om op te staan. Ik krijg nu net het nieuws, dus ik ga Laarakker en de hoefsmid nog bellen voor overleg, maar ik vrees dat dit het einde van Beau betekent... |(

Jeetje wat ontzettend kl*te zeg!
Veel sterkte :(:)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 18:43

Afbeelding

Afbeelding

Voorlopig leeft hij nog. Nu de komende 2 weken in spanning of er geen complicaties bij komen.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 18:57

Klopte gedachte van hoefsmid? En hoe reageerde dierenarts?

Dat worden spannende weken, duim voor jullie.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:04

Oh ouch dat ziet er pijnlijk uit... Y;(
Dikke knuff

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:10

Het bleek toch een zweer. Hoe het hoefbeen er ij staat, ben ik vergeten te vragen. Maar hoop ik nog te horen van mijn hs. Hij vond t meevallen. De DA maakt zich zorgen over complicaties. Niet geheel onterecht, want Beau is een heel apart medisch geval. Hij ligt eigenlijk van binnen en buiten aan gort. Dat hij het nog zo goed doet, is te danken aan de praktijk van Laarakker. Daar vaar ik nu dan ook maar weer op. Hij kan nl geen antibiotica (wat de DA hem natuurlijk wel wil geven met zo n wond. Niet onterecht natuurlijk). Daarvwordt hij doodziek van. Dan heb ik straks een paard, zonder ontstoken voet, maar verder zo ziek dat ik er alsnog een eind aan moet maken. Dus we gaan met de middelen van Laarakker aan de slag en ik hoop dat zijn weerstand het trekt. Die is nu nl goed. Ook krijgt hij spul om hoefbevangenheid in de andere voet te voorkomen. Maar ook als dat gaat gebeuren, is het einde verhaal. Hij heeft niet veel andere voeten meer over. In deze is het alleen maak kiezen uit kwaden. Ik heb de keuze voor Laarakker gemaakt, omdat ze hem al 2 x het leven hebben gered, toen de praktijk hier het niet meer op kon lossen. Maar het blijft op hoop van zegen....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:11

Ik duim voor jullie!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:47

Hopelijk slaat het goed aan.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:55

Pfoeh heftig. Beterschap voor Beau!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:03

Mooi dat het nog enigzins mee schijnt te vallen.
Hopen dat hij geen verdere complicaties krijgt

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:21

Ik duim voor jullie!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:32

Fabster schreef:
Het bleek toch een zweer. Hoe het hoefbeen er ij staat, ben ik vergeten te vragen. Maar hoop ik nog te horen van mijn hs. Hij vond t meevallen. De DA maakt zich zorgen over complicaties. Niet geheel onterecht, want Beau is een heel apart medisch geval. Hij ligt eigenlijk van binnen en buiten aan gort. Dat hij het nog zo goed doet, is te danken aan de praktijk van Laarakker. Daar vaar ik nu dan ook maar weer op. Hij kan nl geen antibiotica (wat de DA hem natuurlijk wel wil geven met zo n wond. Niet onterecht natuurlijk). Daarvwordt hij doodziek van. Dan heb ik straks een paard, zonder ontstoken voet, maar verder zo ziek dat ik er alsnog een eind aan moet maken. Dus we gaan met de middelen van Laarakker aan de slag en ik hoop dat zijn weerstand het trekt. Die is nu nl goed. Ook krijgt hij spul om hoefbevangenheid in de andere voet te voorkomen. Maar ook als dat gaat gebeuren, is het einde verhaal. Hij heeft niet veel andere voeten meer over. In deze is het alleen maak kiezen uit kwaden. Ik heb de keuze voor Laarakker gemaakt, omdat ze hem al 2 x het leven hebben gered, toen de praktijk hier het niet meer op kon lossen. Maar het blijft op hoop van zegen....

Den Hoek is een uitstekende praktijk is mijn ervaring. Er zijn ook mensen die niet tegen antibiotica kunnen. En er zijn paarden die niet tegen inentingen kunnen. Dus dat vind ik niet raar, dat jouw paard er niet goed op reageert.

Wat ongelofelijk fijn dat je meteen geholpen bent. Ik duim voor je.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:32

:(:) Hier duimt er nog eentje...

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:37

Hopelijk gaat de behandeling succesvol zijn Fabster!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:47

Je weet wel dat ik met jullie meeleef fabster, duim voor jullie!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:32

Antheman schreef:
Fabster schreef:

Den Hoek is een uitstekende praktijk is mijn ervaring. Er zijn ook mensen die niet tegen antibiotica kunnen. En er zijn paarden die niet tegen inentingen kunnen. Dus dat vind ik niet raar, dat jouw paard er niet goed op reageert.

Wat ongelofelijk fijn dat je meteen geholpen bent. Ik duim voor je.

Ik heb ook hele goeie ervaringen daar. Maar maak me nu echt vreselijke zorgen. Heb echt de neiging om tich die antibiotica erin te gooien. Morgen ga ik de medicijnen bij Laarakker halen. Hopelijk spreek ik dan nog even de behandelend arts im mij gerust te stellen...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:35

Is er geen andere antibiotica? Dat hij misschien een allergie heeft voor 1 soort antibiotica.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:50

Fabster schreef:
Ik heb ook hele goeie ervaringen daar. Maar maak me nu echt vreselijke zorgen. Heb echt de neiging om tich die antibiotica erin te gooien. Morgen ga ik de medicijnen bij Laarakker halen. Hopelijk spreek ik dan nog even de behandelend arts im mij gerust te stellen...

Dikke knuf, :(:) ik heb je nog even een pb gestuurd.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:54

Charaz schreef:
Is er geen andere antibiotica? Dat hij misschien een allergie heeft voor 1 soort antibiotica.

Nee, zijn darmen liggen gewoon aan gort. Dat is nu aardig in balans, maar daar moet je geen antibiotica in gaan gooien.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 00:12

Fabster op zich geneest een zoolzweer wel veel sneller als een hoornzuil en nu die ontsteking er uit is, kan het rap genezen.
Ik duim mee voor een rap herstel en hopelijk geen complicaties :(:)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 07:32

Gisteravond liep hij al veel beter. En hs zegt dat het er erger uit ziet dat het is. Veel hoorn weg, maar het gat naar het leven is maar klein. Dus ik hoop maar dat t mee valt.