Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Loveyourself schreef:Waarom die de wei niet in wil weet ik ook niet, de vorige eigenaar wil helemaal niks zeggen over haar het enige wat die zegt is van ja ze heeft een ongelukje gehad in de wei. Dat is het. Ook al staan er geen paarden in de wei ze wil er niet in. Het is me gelukt om haar in de wei te krijgen, is ze over het hek gesprongen en terug naar de stal gerend. 4 december komt er een gedragsdeskundige, maar die was er een half jaar geleden ook al, dus ik weet het echt niet meer.
Ik moet 3 x keer per dag voeren, dan ben ik er nog een keer in de pauze van school (is 2 minuten vanaf mijn school) om haar in de bak te zetten en na school om haar te berijden. Meestal zet ik haar niet in de bak en doe ik het rijden bij het voeren, maar ga er zeker 3 keer per dag heen, meestal meer.
elisexoxo schreef:Staat vaak 24/7 in zen stal afentoe een uurtje in de paddock maar dat is niet vaak, geen gebreken of dingen, maar als die weer een keer het weiland in mag voor vakantie, is die natuurlijk wel helemaal gek. Maar dat is natuurlijk niet zo gek. Het is natuurlijk je eigen mening maar ik denk dat het nietes zo erg is. Maar ligt natuurlijk erook aan wat voor een paard je hebt
elisexoxo schreef:Staat vaak 24/7 in zen stal afentoe een uurtje in de paddock maar dat is niet vaak, geen gebreken of dingen, maar als die weer een keer het weiland in mag voor vakantie, is die natuurlijk wel helemaal gek. Maar dat is natuurlijk niet zo gek. Het is natuurlijk je eigen mening maar ik denk dat het nietes zo erg is. Maar ligt natuurlijk erook aan wat voor een paard je hebt
terpentijn schreef:Ik vind het erg dat de Dierenwelzijnsnorm is dat een paard minstens 4 uur per dag naar buiten moet kunnen, in vrije beweging.
Lekker veel... vier uurtjes... en de rest vn een etmaal geestdodend op stal?
Dat vind ik geen paardwaardig leven. Echt niet, want het bewegingsdier bij uitstek dat maar 4 uur per etmaal slaapt zo opsluiten vind ik dier-onwaardig en ethisch bezien schandalig.
terpentijn schreef:Voor een paard is eigenlijk iedere stal waar die noodgedwongen in moet staan "te klein".
Het is eigenlijk triest dat een topic met dit als onderwerp zoveel pagina's kent omdat er zoveel smoezen en discussies over worden opgeworpen. over het feit waarom het paard dan maar zo weinig buiten komt. En ik ken die smoezen allemaal, althans ik heb ze hier allen langs zien komen. Dat zegt al iets....
In deze tijden waarop het welzijn van het paard zo wordt benadrukt, en internet voor ieder open staat, waardoor een ieder nu wel beter zou kunnen weten, vind ik het absoluut aan de eigenaar te wijten als het paard te weinig buiten komt.Niemand anders dan de eigenaar is verantwoordelijk voor het welzijn en happiness van z'n paard.
Maar het lijkt maar al te vaak te gaan om het welzijn en de happiness van de eigenaar...
terpentijn schreef:En 8 uren op een etmaal van 24 uur is nog tragisch weinig.