[INFO] Slowfeeders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:52

De zijkanten zullen ze niet snel vanaf willen eten, maar hier maak ik de zijkanten liever dicht door een touwtje er door te rijgen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:10

pmarena schreef:
Ik zou het ook anders doen maar bij een paard dat liever lui dan moe is en de pootjes liever niet dan wel optilt geeft het natuurlijk geen snars.

Hahahaha, dat is wel heel lui, zulke ken ik niet :D .

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:21

Het stikt er toch van die geen losse beentjes hebben wat dat betreft, van die luiwammessen :P

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:44

Mijn action netten hangen van vorige winter. In twee netten is er in elk net een gat gekomen. Heb ze dicht geknoopt en ze werken terug prima. Moesten er teveel gaten inkomen dan draai ik ze gewoon om en dan kunnen we terug een jaartje verder. Als ik ze helemaal propvol steek komen ze ongeveer een zeven a acht uur toe met een net. Elk paard heeft een net tot zijn beschikking en heb er nog eentje extra hangen. Heb gemerkt dat ze niet de hele tijd dooreten van hun hooi. Soms liggen ze gewoon te slapen of te soezen. De andere keer staan ze rustig hooi te eten.

Hier steken ze wel liet helemaal vol.
[/[img]
Afbeelding

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:03

Wat zonde dat er zoveel hooi uitvalt... En dus weg waait en overal ligt.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:19

Het andere net hing er al vanaf de zomer :j en daar ook geen problemen mee gehad, maar snap het 'gevaar'.
Toch hing hij vrij hoog, al lijkt dat op de foto niet zo.

Toch maar het andere net eraf gehaald, want twas toch beetje vage constructie zo.

Afbeelding

Stuk beter zo he :D

Nu ben ik ook tevreden.

Hij moet wel vrij makkelijk te vullen blijven, gezien er een verstandelijke gehandicapte is die elke dag helpt.

Wat voor sluitingen hebben jullie aan de bovenkant?
Misschien kan ik dat nog verbeteren.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:28

_PatriciaH schreef:
Wat zonde dat er zoveel hooi uitvalt... En dus weg waait en overal ligt.

Was dat op mij bedoelt? Want het hooi dat op de grond ligt is eigenlijk mijn fout,ik was toen niet zo handig geweest in de netten vullen wegens een ontstoken schouder. Normaal ligt er niet zoveel en eigenlijk smossen ze ook bijna niet met het hooi

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:47

Ja sorry was voor jou, als de netten zo hangen valt er zoveel uit...

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:24

Nivada schreef:
Het andere net hing er al vanaf de zomer :j en daar ook geen problemen mee gehad, maar snap het 'gevaar'.
Toch hing hij vrij hoog, al lijkt dat op de foto niet zo.

Toch maar het andere net eraf gehaald, want twas toch beetje vage constructie zo.

[ Afbeelding ]

I

Nu ben ik ook tevreden.

Hij moet wel vrij makkelijk te vullen blijven, gezien er een verstandelijke gehandicapte is die elke dag helpt.

Wat voor sluitingen hebben jullie aan de bovenkant?
Misschien kan ik dat nog verbeteren.

k rijg een touw van links naar rechts. Zo maakt equiculinair ze. Links zit hij standaard vast aan het net, dan een karabijnhaak aan t uiteinde vh net en die rijg ik door de bovenkant heen en maak ik aan de andere kant vast.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:30

_PatriciaH schreef:
Ja sorry was voor jou, als de netten zo hangen valt er zoveel uit...

Heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad. En eigenlijk smossen ze bijna nooit. Er ligt een rubberen mat onder voor het geval,ze moesten smossen. Maar eigenlijk valt dit heel goed mee. Aan,de bovenkant worden ze dichtgemaakt

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:03

Hier geprobeerd de netten op te hangen maar ze trekken zo hard dat er veel uitvalt. Of ze eten een te grote pluk en de helft valt uit de mind hihi met de bak en net geen last van..
Misschien komt het door het te harde trekken bij die van mij ;)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:05

Nivada schreef:

Ja :D :P .

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 23:12

_PatriciaH schreef:
Hier geprobeerd de netten op te hangen maar ze trekken zo hard dat er veel uitvalt. Of ze eten een te grote pluk en de helft valt uit de mind hihi met de bak en net geen last van..
Misschien komt het door het te harde trekken bij die van mij ;)

Op dat punt heb ik gemakkelijke paarden. ZE eten er rustig uit zonder er hard aan te trekken. Dus dat valt mee.

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 00:51

Ik ga morgen maar eens langs de action, meerdere netten worden hier gesloopt in rap tempo en voor 7,50 is dat opeens een stuk minder erg :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 10:41

Misschien toch eens investeren in betere netten ;)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 10:45

Rofah schreef:
Ik ga morgen maar eens langs de action, meerdere netten worden hier gesloopt in rap tempo en voor 7,50 is dat opeens een stuk minder erg :=

Denk dat die dan ook snel kapot gaan.
Ik had een aanhnagernet van de welkoop die snel kapot was, die van Barefoot (2cm) is ook redelijk snel gesneuveld. De andere netten die ik heb zijn allemaal van EquiCulinair en gaan al jaren mee zonder gaten.

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 10:58

SummerRemedy schreef:
Ik heb dezelfde netten als Story besteld. Tot nu toe lijkt het heel goed te gaan; ze eten rustig en kunnen er niet meer dan een paar sprieten per keer uit halen. Ze trekken gelukkig niet hard aan het net. Ik hoop dat ik ze zo 24 uur per dag bezig kan houden zonder dat ze te dik worden. Story bedankt voor de tip :)

Graag gedaan :D
Hier doet het net het ook nog steeds heel goed. Nog geen rafels of kapotte stukken.

Wel moet ik even aan de knutsel met mijn frame in mijn hooibak.
Ik heb nu elastieken aan het frame gemaakt die ik onderin de bak vastklik.
Maar nu komt er zoveel spanning op te staan dat de buizen op de lange zijde gaan buigen en dan gaan mijn hoekkoppelingen los.
Misschien dat ik de buizen ga verzwaren met zand. Dan wordt het frame zwaarder en niet zo hard meer omhoog getrokken door de paarden. Hopelijk verbuigen de buizen dan ook minder snel.

Is er iemand die zijn frame ook verzwaard heeft?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:01

Ik heb in de stallen mijn net vastgemaakt met 2 houten latten aan de zijkanten, dat blijft perfect zitten.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:21

Meert schreef:
Rofah schreef:

Denk dat die dan ook snel kapot gaan.
Ik had een aanhnagernet van de welkoop die snel kapot was, die van Barefoot (2cm) is ook redelijk snel gesneuveld. De andere netten die ik heb zijn allemaal van EquiCulinair en gaan al jaren mee zonder gaten.

10 x 7,50 = 75 eur, persoonlijk zonde van je geld.
Liever 1 x 80 euro voor een extra sterk net. Die hier na 3 weken nog steeds leeft *\o/*
Komen er absoluut nog 1 of 2 bij :j

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:22

DubbelDun schreef:

Ook die gaan kapot -O-
Vind 80,- nogal een behoorlijk bedrag dan knutsel ik er liever 10 voor :)

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:44

Hier ook action netten, gaan al lang mee.
Maar zie op veel fotos dat de bovenkant nog ver open staan, eten jullie paarden er dan niet langs boven uit?

Die van mij doen het wel, dus maak ik de bovenkant dicht met een strotouwtje

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:58

Hier steken ze ook hun hoofd er in als er te grote gaten zijn. Elke 30 cm een ophangpunt en dan gaat het prima :)

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 14:07

Leuk, dat het topic nog zo leeft!

In het begin gebruikte ik ook een aanhangernet, maar daarna heb ik er een gekocht van een bokker, die ze knoopte. Ik meen dat ik er toen 50 euro voor heb betaald. Het net gebruik ik nog steeds, is nog steeds heel. Alhoewel de geknoopte rand wel wat rafelt.

peer2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 14:52

Ik ben sinds kort ook aan het aanrommelen met slowfeedernetten, het plan was om ze te bevestigen in mijn hooibakken (hiervoor vier stevige hoek bevestigingspunten in de bakken gemaakt) maar het werkt niet echt goed, ze vreten via de zijkant de netten zo leeg, bij twee netten over elkaar worden de netten gesloopt en ik vind het eigenlijk bestwel gedoe... mijn nieuwste idee is om normale hooinetten (dus niet van die vierkante netten/tassen) te kopen met fijne maas en die in de bakken te bevestigen. Heeft iemand daar ervaring mee en welke netten zijn aan te raden?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:08

Rofah schreef:
DubbelDun schreef:

Ook die gaan kapot -O-
Vind 80,- nogal een behoorlijk bedrag dan knutsel ik er liever 10 voor :)

Geloof mij als ze de extra sterk netten kapot willen maken mogen ze behoorlijk hun best doen.