Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laura1986

Re: Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 19:06

Ah ik begin het te begrijpen ;) De leidingklemmen / ophangbeugels lijkt me wel een handige/ goed maakbare constructie. Maar hoe maak je de uiteindes van de tuinslag dan aan elkaar?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 19:15

Net terug van paddock-ijsbaan ^) de sneeuw was gaan dooien en nu weer opgevroren + nog de regen van zondag erbij die niet de grond in kan lopen, maakt dat het spekglad is, zelfs in de paddock met zand :oo

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 19:48

Hier is het ook deels ijsbaan :j Maar er zijn ook stukken waar het niet zo glad is, dus ze komen wel van hooi naar hooi etc. Hoop dat het de komende dagen goed smelt voordat het opnieuw blijft vriezen en sneeuwen..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 19:55

Ook planken gaan wapperen als er maar voldoende wind staat :)
Hoe stil ze hangen is idd afhankelijk van het gewicht en dat is direkt terug te leiden naar de dikte en de breedte van de stroken.
Citaat:
Maar hoe maak je de uiteindes van de tuinslag dan aan elkaar?
Via die draad met slangklem als je de boel eens los wilt halen en anders gewoon met een stuk ductape omwonden of wartels van een tuinslang :)

_AJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 19:57

Ik meld mij bij deze ook aan... Ik huur samen met de mede eigenaresse een klein weilandje van de manege. Hierop zijn wij ook begonnen met een paddock paradise. Zal eens kijken of ik de foto's geupload krijg...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:13

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:23

Doet een beetje aan een guillotine denken (lees net dat dat ding helemaal niet is uitgevonden door meneer Guillotin, maar wel gepromoot als humane manier om te sterven :P )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 20:31

Sannessep schreef:
Dat ze gingen flapperren, dat had ik ook wel al verwacht. Das ook wel logisch toch? Het zijn geen planken natuurlijk! Ik had ook al bedacht om de onderkant te verzwaren... eerst maar eens kijken hoe het hangt in de praktijk!
Vandaag de rol binnen gekregen, jeetje wat is dat een enorm pakket! Ik denk ik krijg een rolletje van dat spul, nou volgens mij weegt die rol wel zowat 30 kg! Echt loeizwaar. Was er vandaag eigenlijk veel later weer dan dat ik had gewild, dus ik weet nog niet of ik er vanavond nog wel mee aan de gang ga..

@ pmarena: Hoeveel overlap heb jij?

Ik vond de rollen ook erg zwaar toen ze binnenkwamen , dat beloofde wat +:)+

Maar helaas dus.

Tja je hebt flapperen en flapperen....ik had natuurlijk ook wel verwacht dat ze wat heen en weer zouden wiegen , maar de flappen waaien gewoon anderhalve meter (!!) hoog op en dat vind ik een BEETJE overdreven / teleurstellend :=

Er zat er zelfs een keer 1 vast in het stalraampje naast de deur , kun je nagaan hoe idioot die flappen tekeer gaan :=

Op deze manier zouden die knollen er niet eens in durven , krijgen ze blauwe plekken van de flappen die alle kanten op waaien.

Op de site staan 2 maten van losse rollen : de 20 cm brede en 2 mm dikke voor doorgangen waar personen doorheen gaan , en de 30 cm brede en 3 mm dikke voor van die grote fabriekshallen waar heftrucks doorheen gaan. Dus tja , dan heb ik toch die lichtere genomen want het gaat om een gewone deur-afmeting en die ponies moeten ze wel zonder al teveel moeite opzij krijgen :P

Ze geven verder als tip dat je normaal gesproken een overlap van 3,5 cm gebruikt , maar bij erge tocht 7,5 cm. Voor de zekerheid hebben we maar meteen voor 7,5 cm gekozen , maar het zijn dus echt ongeleide projectielen als er een winters briesje staat... Je merkt daardoor ook nauwelijks verschil qua inregenen / insneeuwen vergeleken met een open gat zonder "flappies" :n

Al zouden ze 2 keer zo zwaar zijn , dan nog maak je mij niet wijs dat dat acceptabel wordt met dat geflapper....dus maar zelf de onderkant verzwaren dan , zucht.

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:42

Oke... nou ik ben benieuwd! Ik had al het idee om zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant zo'n gordijn te maken, misschien is dat dan geen heel slecht idee... dan houden ze elkaar een beetje tegen wat flapperen betreft. Het leek mij ook overdreven om van die zware lamellen te gebruiken, dus ook daarom voor de dunnere/kleinere gekozen. Ik denk idd ook niet dat dat veel uit maakt wat flapperen betreft, misschien komen ze dan nog maar één meter hoog ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:44

@pmarena: ik had dus wel voor de 3mm dikke gekozen en dan 30 cm breed met een overlap van 5 cm.

@BZ: alles staat en valt (pardonné le mot) met de scherpte van het mes ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:44

Jongens... een paard weegt een paar honderd kilo en kan dus best wel wat hebben :)

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:47

DD: die zijn wel meer dan 2x zo duur hé... dat doet wat mij betreft ook mee in de overweging om voor een iets kleiner maatje te gaan. Maar goed.
Ik denk dat ik eerst voor een overlap van 10 cm ga. Dat houdt in 100% overlap. En dan kijken hoe dat gaat.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 20:51

Dat snap ik ook wel DD :P

Maar zo'n druif als die van mij gaat echt dat hok niet in als het teveel moeite kost , en met deze flappen vind ik het al kiele-kiele eigenlijk of ze het zal gaan gebruiken , hoe breder die flappen hoe zwaarder / enger het is om ze van elkaar af te krijgen. Eerst die flappen langs dat koppie , dan langs de rest van dat lijf....die van mij is daar niet zo van gediend zulke polonaise.

Als ik de informatie had gekregen dat ze zo idioot op zouden waaien dan had ik ook wel voor de bredere / zwaardere variant gekozen , maar dit leek met de info die ik had toch echt duidelijk de beste keus want het gaat ook weer niet om een gat van 3 meter breed en hoog waar heftrucks doorheen raggen , toch :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:52

@Sannessep : logisch dat ze duurder zijn, er zit ook 50% meer materiaal in :)
Maar ik hoop dat jou konstruktie gaat werken :)

Overigens zie je ze wel eens 2e hands aangeboden, dan zijn ze hooguit niet meer zo doorzichtig als wanneer ze nieuwe zijn.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:06

Heeft er iemand ooit de hooinetten van Lowers van maaswijdte 3cm al gekocht, die vierkantige?

Ik heb vorig jaar die van 4,5 maas gekocht en was zeer tevreden over de kwaliteit en de afwerking. Heb er nu opnieuw gekocht maar die met de kleinere maas, en ik vind de afwerking maar slecht. Volgens mij hebben ze gewoon een net van Huck.nl genomen, en dat een beetje aan elkaar gezet. Afwerking stelt me nu dus echt wel teleur.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:10

Ja, maatje ong. 5kg hooi. Zitten nog keurig aan elkaar. Pony heeft wel gaten in het kleine 1m net gebeten, maar ik denk dat dat mede door de manier van gebruiken kwam. Om specikuip heen geeft veel geschuur nl.

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:10

DD: misschien wel 50 % meer materiaal, maar dan wel 110 % duurder! Das ook wat.... Haha, maar ik hoop idd ook dat mijn constructie gaat werken! Al moet ik zeggen dat ik daar ook wel eens de plank mis sla. Ik heb al eens voor 60 euro aan plaatwerk gebruikt om een hooibak te maken, die ik ook als slowfeeder zou kunnen gebruiken, helaas heeft dat (zelfs met aanpassingen) nooit zo mogen functioneren zoals ik had gehoopt.....

.... wordt nu brandhout ;)

Je moet soms wat proberen!

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:14

Tamary, steken er bij jou aan de zijkanten ook stukjes uit? Zo restjes van een doorgeknipte maas?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:16

@Sannessep : ik heb ook al veel veranderd in mijn paddocks en er is ook al veel naar de sloop gegaan onderhand. Mijn eerste bakken waren ook van hout en waren na een paar jaar rot. Palen moesten er écht iets dieper in als gewone weidepaaltjes etc :)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:18

b485 schreef:
Heeft er iemand ooit de hooinetten van Lowers van maaswijdte 3cm al gekocht, die vierkantige?

Ik heb vorig jaar die van 4,5 maas gekocht en was zeer tevreden over de kwaliteit en de afwerking. Heb er nu opnieuw gekocht maar die met de kleinere maas, en ik vind de afwerking maar slecht. Volgens mij hebben ze gewoon een net van Huck.nl genomen, en dat een beetje aan elkaar gezet. Afwerking stelt me nu dus echt wel teleur.

Ik heb zowel een meter breed net, als een klein net van 5kg.
Ik vind het superfijne netten.
Eigenlijk wil ik er nog meer bij met 3cm maas, maar zijn best duur.
Nu heb ik er dus 2 met een 3cm maas, eentje met een 4cm maas (kleine) en eentje met een 4,5cm maas (meter breed).

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:29

b485 schreef:
Tamary, steken er bij jou aan de zijkanten ook stukjes uit? Zo restjes van een doorgeknipte maas?

Ja, maar dat moet ook wel. Die netten zijn gemaakt van 1 lang stuk en strak langs 1 lengte draad afknippen maakt netjes sealen tegen rafelen onmogelijk.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 23:44

ben vandaag paar uur sneeuw en water aan t vegen en scheppen geweest. drama.
morgen maar weer verder.
volgens mij word t weer warmer einde vd week, niets over sneeuw en vorst gezien...
nou ja wachten t maar af, winter is nog lang... helaas.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 09:23

b485 schreef:

ik heb ook hun netten en die zijn allemaal zo, ik heb er geen problemen mee, het is functioneel en degelijk afgewerk, dat het er niet zo mooi uitziet vind ik geen probleem.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 10:53

b485 Wij kochten inderdaad altijd de netten bij loewers. Maar doen dat dit jaar dus voor het eerst niet meer. Was gisteren bij Kraemer reitsport en heb daar 4 netten gekocht en ook een net voor over de aanhanger. Wij hebben hier nog een gloed nieuw net liggen van loewers waarvan de kwaliteit echt bagger is. Het koord was al kapot en de rest is ook bagger. Wij kopen elk jaar 12 netten waarvan er nu nog 1 bruikbaar is de andere zijn zodanig kapot dat ze niet meer te gebruiken zijn

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 10:57

Ik kom ook weer even binnenvallen.

Die pvc flappen heb ik vorige week binnen gekregen. Ik het alleen een kant en klaar pakket besteld.
We moeten ze alleen nog ophangen.
Het weer afgelopen weekeinde was zo slecht dat we het even hebben uitgesteld.

Ik heb de 3mm dik gekocht (advies van een vriendin) 30 cm breed en een overlap van 5 cm.