ook al krijg je kramp in je benen, lig je niet meer lekker en heb je enorme dorst; toch blijven liggen... Wat een snoepie. Heerlijk. Die kat van ons zit nooit op schoot, toch een beetje gemis; verder is ze best leuk en lief, maar zo geen schootkat...
Ik heb ooit 6 katten gehad (de ouders + 4 kittens) en die hadden héél snel door dat ik een prima warme ligplek was. Dus ik kon nog niet op de bank gaan zitten (meestal met de benen languit ) of ik was één groot warm harig 'vloerkleed' geworden
Bij onze buren hebben ze 12 kittens, kan er de hele avond naar kijken wilde er eigenlijk twee maar komt nu met de verbouwing gewoon te vroeg
Anoniem
Geplaatst: 28-06-22 09:33
Heerlijk, al die katten op schoot. Type ik terwijl Dotje mee loert vanaf mijn schoot
Leuk, de sleutel Horsii
Hier het weekend weer op wedstrijd geweest, 184,5 en 191 punten. Ben zeer zeker niet ontevreden. Zodra we de ring in gaan krijgen we beide nog wat spanning maar dat is denk ik een kwestie van km's maken.
12 stuks Arme poes. Wel leuk dat er één rooie en een schilpad bijzitten.
MarjanB
Geplaatst: 28-06-22 09:58
DubbelFun schreef:
12 stuks Arme poes. Wel leuk dat er één rooie en een schilpad bijzitten.
Zijn twee moeders met allebei 6 kittens maar alles ligt door elkaar ze zijn nu 8 weken en zo ondernemend al. Er zitten idd alle kleuren in, grijs, rood, streepjes en schildpad. Sommige hebben korte staartjes. Zoals de linker grijze.
Ah dat geeft 'verlichting' voor de moeders Ergens zit dus ook een Manx-invloed (al kan dat ook spontaan vorkomen). Ik vind het wel sneu voor de dieren want die missen toch een belangrijk stuk evenwicht en taalgebruik al kunnen ze zonder staart ook gewoon oud worden.
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Hier de paarden vandaag dekens op gedaan, echt een dazen explosie ineens.
-Namiro-
Geplaatst: 28-06-22 11:58
Praktische vraag hier..
Heb net de wei gemaaid.. al het gras wat de paarden niet lekker vinden eraf.. Halen jullie het gras er dan vanaf of laat je dat gewoon liggen?? Het is niet superveel.. vooral de lange stengels..
Is nogal een klusje om de hele wei te harken..
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Als er geen onkruid bij staat wat giftig is in gedroogde vorm laat ik het liggen. Bijzondere 9 van de 10 vreten ze het ook nog op.
boemel
Geplaatst: 28-06-22 12:03
Netjes Robijntjah!
Die poesjes zijn echt leuk Marjan! Even geduld hebben, dan zitten jullie ook aan de kat
Ik werk thuis. Schilder is in de keuken bezig. 2 kittens opgesloten in de hal naast mij die piepen. 2 katten die opgesloten zitten in de woonkamer miauwen. 1 buitenkat zit voor mijn raam te miauwen dat ze naar binnen wil.
Conclusie: katten hebben weinig begrip voor de kluswerkzaamheden.
Ik ga de paarden richting wei doen en even uitmesten. Even blije beesten zien
DubbelFun
Geplaatst: 28-06-22 13:31
@namiro: ik zou het ook laten liggen; óf het wordt alsnog opgegeten óf het verdroogd/verteerd en is dan extra mest. Alleen als er (onkruid) stengels met zaad in zitten zou ik het er af halen.
Ik had weer eens een klok gemaakt en de gewichtsverdeling verkeerd ingeschat, dat gaf wel een hele artistieke uitstraling en af en toe moet je eens 'out of the box' denken
Mijn hersens zeggen dat het hier 11 uur is, maar het was echt 5 over 12
-Namiro-
Geplaatst: 28-06-22 16:17
Mooi! Laat ik het liggen en kan ik vanavond met de voetjes op tafel ipv met de hark in de weer .
Leuk dat je zelf dat soort dingen maakt! Vind t juist grappig dat het niet standaard is
Ik heb kaatje dr vliegendeken maar op gedaan. Perceel hier naast staat mais en ondanks de Dazenval toch nog wat dazen en mevrouw vind die niet leuk. Dus nu staat ze gelukkig weer wat meer buiten Toch fijn dat ze buitenspelen
-Namiro-
Geplaatst: 28-06-22 16:32
Welkoop heeft vanaf 17.00 uur 20% korting op alles! Online en in de winkel..
Ik had juist bij het buitenrijden ineens zoveel last van dazen deze week. Op de wei gelukkig nog niet veel gezien Wat een hoop kittens, geweldig ook al die kleuren en vormen door elkaar!
Dais_
Geplaatst: 29-06-22 10:23
Hier ook flink dazen. Derde zomer dat ze hier staan en nog nooit zoveel dazen gehad. Ik overweeg een dazenval, maar zou dat nou echt helpen?
Oooh die kittens Ik mis onze katten echt en we zouden graag een kat terug willen, maar met de verbouwing is dat gewoon niet praktisch. En als alles af en nieuw is dan wil je ook geen kitten die alles sloopt
Vorig jaar heb ik kruiden ingezaaid en nu doen ze het dit jaar pas echt goed, waaronder luzerne. Ik voer de paarden sinds 2 avonden wat plukken luzerne, maar weet iemand hoeveel je eigenlijk mag geven?
En vandaag staan de paarden voor het eerst op de nieuw ingezaaide wei. Helaas trekken ze toch nog flink gras met wortel en al uit de grond. Daarentegen krijg je de kompassla amper de grond uit getrokken.