Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 20:39

Bizar weer vandaag! Met alle neerslag stofte mijn bak vanmiddag nog als een gek :+

Mechelaars, prachtige honden! Maar passen niet in onze situatie en mijn moeder is er doodsbang voor (herder-trauma) dus dat doen we maar niet

Sterke met alle kreupele paardjes!

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 21:49

oef ja. stoffende bakken. Hier ook einde van de middag, ondanks alle nattigheid ervoor. In allerlei nog de sproeiers aangesloten en de pomp weer opgestart. Anders had mijn weiland er ook uitgezien zoals bij Dais_. Het is zo zonde van de toplaag van de bak als je die kwijt raakt.

Wij hadden ook beetje sneeuw, maar daar bleef niets van liggen. Ik vond het ook heel bizar weer inderdaad! Net na de lunch even snel met de hond op pad geweest en droog kunnen houden, maar verder vooral binnen gebleven.

Ik had nog een goede reden, want net 6 kuikentjes van een paar weken oud in de woonkamer staan. Super leuk om uren naar te kijken. <3

Balen he Jacky, van de shetjes. Die van mij heeft net de buutkuur afgerond, maar loopt nog niet zuiver. Probeer wel elke dag even iets met hem te doen, beetje stappen door de bak, kijken wat hij aankan. Wisselt een beetje met de dag. Twijfel of hij toch weer aan de buut moet of niet...

Vandaag is ie verwend door zijn pennymeisje :D :
Afbeelding

Maartje_M

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 21:59

Ach wat schattig met die eitjes <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 22:22

Wat leuk echte kuikentjes binnen :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 07:38

DF weer creatief bezig, mooi hoor
Jackie beterschap met de paarden
Wat een schattige shet met paaseitjes versierd
Belker succes met de hond, duim dat alles goed gaat
verder hoop gelezen maar ook weer vergeten, sorry!

Hier is ook een dun wit laagje sneeuw, ik ben gister ochtend gaan rijden, het was droog maar ik had niet gerekend op die felle wind. Maar met een tussenstop bij een cafe en een chocomel rum to go was ik opgewarmd en kon de rit verdergaan

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 07:49

Klinkt als een goed ritje zo :D

Aaah dat shetje <3

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 09:59

Wat een schatjes die konijntjes Utopia <3

Nog een late verjaardagswens voor Diddle Y)(^)

Heel tof dat je dat allemaal zelf kunt maken DubbelFun! Ik voel me echt extra onhandig als ik dat allemaal zie :')

Wat naar dat die waardes steeds zo hoog zijn Dais, hopelijk biedt ander hooi uitkomst...

Wat onwijs verdrietig en schrikken Marloes, heel veel sterkte :(:) Ik hoop dat je paard ook snel weer goed loopt.

Haha heerlijk filmpje is dat DuoPenotti, lekker het voorjaar in de bol!

Beterschap voor je pony's Jackytje, zoveel zorgen... :(:)

Prachtige honden Belker! Hopelijk gaat het goed als terugkomt bij je, zou wel ontzettend fijn zijn als het lukt!

Ahh die sneeuw op die ruggetjes Solleke_Noah, zo schattig haha.

Wat lief met die eitjes greendragon, hopelijk gaat het bij jou ook snel beter met de hoefbevangenheid.

Hier helaas geen goed nieuws over Jannie, ik had stiekeme hoop dat ze vooral last had van de beestjes en pollen en dat leek ook even zo te zijn omdat ze na woensdag een stuk beter was. Gisteren ging het alleen helemaal mis, duidelijk pijnlijk door de kou, wind en sneeuw. Dat is verdrietig genoeg een hele sterke aanwijzing voor trigeminusneuralgie |( Er zijn wel wat opties maar er is geen garantie dat ze op behandeling reageert, dus de toekomst is heel onzeker. Ik heb het vorig jaar toen ze voor het eerst kleine dingen liet zien al steeds gezegd maar iedereen verklaarde me steeds voor gek... Onze eigen arts komt vanmiddag weer hier om te kijken of we met Utrecht kunnen regelen dat ze eerst thuis op medicatie mag. Anders moet ze opgenomen worden daar.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 10:06

Wat naar Laurie, bah ;(
Ga je kijken of je een Pens behandeling kunt laten doen in Utrecht?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 10:11

@Laurie: ai, dat klinkt niet goed :knuffel: hopelijk kunnen ze toch nog iets doen... vreselijk gevoel als je je paard niet kan helpen.

@DF: die lamp vind ik super geslaagd! Tis dat ik zover weg woon, want die had hier echt nog mogen staan <3

En een schattig shetje in paassfeer :D

Ondertussen sneeuwstorm in België... :brr:

Afbeelding

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 10:12

wow, bij jou is het echt wit!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 10:15

@laurie: bah wat naar. Maar er is een behandeling voor begrijp ik ??

@Solleke_Noah: daar ligt idd een aardige laag sneeuw.
Lamp kan opgestuurd worden, maar hij weegt nogal wat, dus dat zal wel wat kosten ook :)

Ik zit een droog moment af te wachten om te gaan uitmesten...

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 10:19

Ja, het blijft hier goed doorsneeuwen. Jammer weer, had dit weekend net de tomatenplanten buiten gezet :P

@DF: tis dat he, met het gewicht zal dat wat te duur worden, jammer want vind hem echt heel leuk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 10:23

Ik heb het voor de lol even opgezocht: -10 kg = 25€ en +10 kg = €34 ;(

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 10:30

DubbelFun schreef:
Ik heb het voor de lol even opgezocht: -10 kg = 25€ en +10 kg = €34 ;(

Helaas! Maar zoiets zal wel snel verkopen :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 10:34

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 13:57

Wat een weerswisselingen zeg :oo wat bizar eigenlijk dat dat zo extreem gaat. Paarden zijn vh wapje af %)

Gister tussen de buien door over onze 'hooiwei' gewandeld. Dat gekke weer toch nog ergens goed voor geweest: de bodem is een stuk vaster *\o/* voor de koeienmest is het te laat. Ben me nu aan het orienteren voor kunstmest maar poeh hey, zoveel keuze :?

Heb veel paarse plantjes (brandnetelsoort?) staan. Las ik het nou goed dat je die kunt afknippen, drogen en voeren?

Ik heb de laatste paginas een beetje globaal gelezen :o las ergens dat een paard onzuiver/kreupel loopt alsof ie hoefzweer heeft maar niks te vinden is? Heb je inmiddels gevonden wat het is? MarloesHJ was het geloof ik
Smoothie liep in sept niet lekker, nergens warm of dik. Vonden in eerste instantie diep in een hoef een hoefzweer maar hij bleef niet lekker lopen nadat hoefzweer weg was. Na heel veel gezoek bleek het onderste gewricht in zijn achterbeen (zit net onder kroonrand) ontstoken te zijn. Ontstekingsremmers erin, stalrust en is door fysio met laser behandeld.
Misschien heb je er iets aan :D

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 14:18

Nog niet maar ik zal vanavond nog eens beter kijken. Vanochtend zag ik niets maar het was ook nog donker met buiten zetten. Hij belast alle benen gewoon nu in de wei maar niet gekeken of hij nog kreupel is. Hij was wel niet blij met het graasmasker wat hij om moest. Maar staat er nu gewoon netjes mee te eten.

Maar mijn hemel wat een raar weer vandaag. Bijna 400 km auto gereden en echt alle weersomstandigheden wel gezien... nu is het weer wit buiten.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 14:22

Oh wat naar Laurie... hoop dat ze nog iets voor d'r kunnen betekenen... :knuffel:

Wat een weer hè... echt vreselijk zo ineens!! Wij zijn er helaas gisteravond ons Shetlander-veulentje aan verloren -O- Tussen de avondvoerbeurt en het nachtrondje is de merrie helaas buiten bevallen ;( Ik voel me zo vreselijk schuldig dat ik haar niet beter in de gaten heb gehouden en/of haar gewoon preventief heb opgesloten met dat vreselijke weer... zelf is ze haar stalletje niet ingegaan ;( En nu kan ze er geen afscheid van nemen... zo sneu om te zien |(

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 14:24

Ooh wat enorm verdrietig |( |(

Maar lag het wel aan het weer?
Voordat je je daar verwijten over maakt :knuffel:

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 14:28

Zo op het oog was er niets mis met het veulen... nog m'n droom ook: een vosmerrietje, uit mijn geliefde voshengst <3 ;(

Even in spoiler, foto's van het veulentje.. niet vervelend, maar wel een dood beestje.. dus liever afgeschermd voor degene die het niet willen zien.. :(:)

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Met de merrie is overigens alles goed. Was waarschijnlijk gewoon een heel voorspoedige bevalling, nageboorte is er ook netjes afgekomen :+:

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 14:32

xXutopiaXx schreef:
Oh wat naar Laurie... hoop dat ze nog iets voor d'r kunnen betekenen... :knuffel:

Wat een weer hè... echt vreselijk zo ineens!! Wij zijn er helaas gisteravond ons Shetlander-veulentje aan verloren -O- Tussen de avondvoerbeurt en het nachtrondje is de merrie helaas buiten bevallen ;( Ik voel me zo vreselijk schuldig dat ik haar niet beter in de gaten heb gehouden en/of haar gewoon preventief heb opgesloten met dat vreselijke weer... zelf is ze haar stalletje niet ingegaan ;( En nu kan ze er geen afscheid van nemen... zo sneu om te zien |(

Och nee :knuffel: wat erg!

Was deze merrie de vorige keer ook niet van een dood veulentje bevallen? Ik zou jezelf niet teveel verwijten maken, misschien ligt het helaas aan de merrie? :knuffel:

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 14:36

Ja klopt, wat goed onthouden! Die was veel te vroeg geboren toen... ook zo rot.. maar deze is wel gewoon netjes voldragen.. het is wel heel verdrietig.. ;(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 14:36

Heel sneu en idd jammer dat je ze niet hebt binnen gehaald, al zegt dat niet alles over het verloop.
Als dit idd al het 2e doodgeboren veulen van de merrie is dan zou ik haar voor de toekomst dit leed besparen en niet meer als fokmerrie gebruiken.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 14:37

je zou denken dat een shetlanderveulen niet puur komt te overlijden door dit weer

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 14:38

Wat heftig Utopia, aterkte.

Het is idd heel raar extreem weer met alle uitersten.