Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 08:34

Ik zag ook geen lange jassen?

Alleen van die plastic dingen van Kingsland.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 08:35

Ik heb ook een wax jas. Gekocht bij sissy lifestyle. http://www.sissi-lifestyle.nl/edinburgh ... -1920.html
Ik vind het echt heerlijk. Ik doe vaak de paarden als ik uit mijn werk kom en trek dan die lange jas aan over mijn nette kleding en gaan met die banaan. Met rijden en regen is het ook heerlijk. Alles blijft mooi droog. En het zit inderdaad gewoon fijn met die beenflappen.
Veel van die jassen passen mij niet omdat ik klein en smal ben. Maar deze versie is er ook in xs. Ideaal
Hier een foto toen het heel hard regende tijdens de autumn desert trail. (ik had alleen 1 arm niet door de schouder flap zag ik later terug hihi)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sure_lee op 14-01-16 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 08:39

Van de week stonden ze er wel op een beetje aan het einde

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 08:49

Gelijk weer gekeken, ze zijn er idd nu afgehaalď -O- erg jammer.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 09:23

Boek heb ik ook. Vond het leuk geschreven en je haalt er inspiratie uit. Ik heb vorig jaar nog een les van Nikki van Olst gehad, een les van een persoon is wel handig om er bij te doen. Shet vindt het geweldig, die kan voetje, shaken, op het blok en jambette. Quarter kan kus, fleem en apporteren. Ik gebruik de clicker veel, super leuk om te doen.

Pff..ik hoop dat we het ff droog houder. Om 9 uur komt Evelien van Eurohorse voor 4 paarden een zadelpasconsult doen. Ze is nu 6 en echt tijd voor een ander zadel. Ze werd van de ene op de andere dag stakerig en bokken als je aan wilde springen. Westernzadel er niet meer opgegooid. Onder mijn massimo was ze verder braaf. Zie zo op tegen het gewicht van zo'n zadel. Ik heb momenteel een Fabtron zadel, gedeeltelijk kunststof waardoor die aanzienlijk lichter is.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 09:34

Hier tegent t alweer. :( Gaat door tot morgenmiddag. Maar dan is het eindelijk een paar dagen droog.

Van die zadels, ja. Heb ook een 6 jarige. Had er een zadel op, waarvan een pasconsultant had gezegd, dat bet wel kon. Maar heb toch het idee, dat hij er niet heel blij mee is. Dus rij hem nu op barebackpad. Maar ik zal er ergens toch ook aan moeten geloven....

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 09:52

Afbeelding
Afbeelding

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 09:53

Hier regent het ook hard, mijn bodem ligt er nog goed bij!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 09:54

Hier giet het water... alles is gewoon door en doornat. Aan de paarden te zien komen ze het afdak en de stal niet eens meer uit.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 09:54

Netjes!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 09:55

Écht hè! Waar wóón jij?! Ik zie echt gróén van jaloezie! Ik heb van de zomer alles opgehoogd en het ziet er nu zo uit! |(

Afbeelding

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 09:56

Hier gelijkaardige taferelen Fabster.. Troost je.

Dynamiek, ik ben jaloers. Wat ziet dat er fijn uit.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:02

Zo jongens nog even uurtje op het gras gehad,staan nu lekker stro te kauwen :) Wat een sch#^tweer is het bah :(

Ik ben blij met de betegelde paddock en afdak,jongen brengen veel tijd daar door.Zijn dit weer ook zat.

Ben wel al lekker klaar en nu op de bak onder dekbed.Ontbijten,kop thee en Criminal minds kijken :)
Laatst bijgewerkt door Tinky12 op 14-01-16 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:02

Ik zie dat wij in dezelfde regio wonen, Yontheke. Dramatisch, op het moment. Omdat mijn Belg door de blessure appart moest, heb ik dus een vrachtwagen zand laten storten, zodat hij in ieder geval een olek had im te kunnen liggen. Is dat even verkeerd uitgepakt! Dus dit voorjaar broeden op een andere oplossing. Het landje waar hij op staat, gebruikte ik in voorgaande jaren als winterweitje. Maar er is echt niks van over. Gelukkig kan hij nu wel weer vaker in de groep. Maar nu met dit slechte weer, zet ik hem niet tussen de rest op het kleine bestrate stuk. Hij heeft geen hoge positie en die frustratie reageert hij af op de kleinste. Maarja, er komt een tijd dat het weer droger wordt, zullen we maar zeggen....

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:11

Hier is ook alles kletsnat. Straks de vorst erop en ik zie het al zitten dat ik mijn paarden straks een week op stal mag gaan houden. Dat is nog niet eerder voorgekomen en ik zie er erg tegenop, helemaal met mijn veulen die haar benen toch echt moet strekken. Maar alles is zo nat dat het straks een grote ijsbaan wordt, dus ik weet even geen oplossing.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:13

Hier vriest het ook altijd op in een kraterlandschap. De paarden zijn dat zo gewoon dat ze wel uitkijken. Al denk ik dat ik ga proberen van toch de piste nog te laten trekken en de paddock af te zetten. Dan moeten ze wel een meter of 5 over de kraters maar is de piste nog vlak.
Vorig jaar heb ik ze ook onder het afdak gezet en daar draad rond. Zelfde idee als stalarrest alleen iets meer ruimte. Daarna als het hard gevroren had of gesneeuwd een stukje vlakke weide opgeofferd.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:17

Deze nacht was er veel gedroogd, maar na de regen van vanochtend is het weer nat.
Paarden hier maar op stal gehouden. Mogen straks wel even los als het een paar uur droog zou blijven.

Kijk absoluut niet uit naar vorst. Zeker niet na al die regen.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:28

Morning!

Hier ook regen en de paarden mogen 'uitslapen' op stal maar ga ze zo toch echt in de blubber zetten. En ik wil nog rijden (bos). :') Arme knollen.. :P Vanaf morgen lange tijd (dik een week voor zover ik kan zien) droog, 's nachts vorst maar overdag boven nul dus dan zal het snel drogen. Dat hobbelen moet maar even, heb er 1 op ijzers maar die moet zich ook maar redden zolang het niet te glad is zoals vorige week. Wordt wel weer even oppassen met gras en fructaan.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:32

Kvulden het zat jou wel lekker mee gisteren zeg! Balen hoor! Grond met archeologische waarde mag je volgens mij wel beplanten maar niet bouwen.

Vrijheidsdressuur lijkt mij ook best leuk om er bij te doen. Wie weet eens proberen met mijn jonge paard, zij vindt dat denk wel wat.

Dynamiek dat ziet er netjes uit!

Hier regent het ook non-stop en veel! Mijn bak was vanmorgen ook nat, maar ik ben er al achter dat het ook zo weer weg is zodra het stopt met regenen is. Gisteren eind van de middag de bak gesleept, die was toen al weer droog en zag er daarna weer keurig uit :D

Pff ik zie nu net dat er morgen weer zo veel gaat vallen. En dan vanaf zondag kan op vorst...

Succes allemaal vandaag. Zwemvliezen aan en hoofd boven water houden :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:34

Het rijden heb ik maar even op een laag piyje gezet, doe ik zowel mijn paard als mezelf geen plezier mee :D
Geen behoefte dus aan lange jjassen. Ik heb er ooit wel eentje gekocht toen ik nog een die-hard rijder was, zo'n knalgele. Maar vond dat ook niks. Dus een stuk er af geknipt en die gebruik ik nu voor buiten als het écht heel hard regent en ik moet er uit.

@dynamiek: ziet er weer goed uit, ben benieuwd hoelang het met dit weer zo blijft :D
Ik heb er ook over gedacht, maar op zo'n korte termijn kan ik dat nooit regelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:37

Hier is het ook dramatisch nat! Gelukkig houdt mijn bak het nog redelijk, en staan ze gewoon in het zand zonder natte plekken. Dynamiek dat ziet er goed uit!

Als ik het goed begrijp wordt het vanmiddag aan mijn kant van het land droog dus ik hoop dat ik dan nog even kan rijden. Vorst wordt er bij ons nog niet verwacht. En als dat zo is dan kan ik 's avonds de bak vlak trekken en kunnen ze zo vanuit de stal over de bestrating naar de bak. Gelukkig geen maanlandschappen hier. Vroeger op pension stonden ze dan inderdaad gewoon binnen -O- .

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:40

Ik had hier vanmorgen ijsvorming op het zeil van de aanhanger...dus dat van die vorst kan best tegenvallen over een paar dagen :\

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:41

Hier nog de grote paddock die een maanlandschap is en harken gaat niet lukken ;( , dus dat wordt met vorst schoenen aan en idd veel op stal staan.

Ik hoorde vanochtend al 'plaatselijk -7' zeggen.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:42

Dat is balen DD, kan je niet ergens mee slepen?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:43

dynamiek: ik ben ook jaloers, wat ziet jouw paddock er goed uit!!

Hier is het ook drama, regen heeft het dan toch gewonnen en de kleigrond = moeras. Ik ben extra blij met mijn paardenterras van steenschotten, anders zouden ze ook zoals bij Yontheke stal en afdak niet onderuit komen.

Voor hier hopelijk wel vorst, ligt een hectare vlak grasland klaar voor hen.... maar moet echt eerst vriezen of dat wordt ook in no time een modderpoel :(

[***]: proficiat met je goede assessment!

Ik heb een goedkope jas van divoza die eigenlijk heel goed z'n werk doet, en ook zo'n wax coat :D komt geen drup regen door maar elegant is anders :')