Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 15:18

bij mij is de bodem nog niet genoeg ontdooid om de achterstallige mest te kunnen opruimen :n
en deze week gaat het weer vriezen en sneeuwen ... :x
misschien kan ik beter in het voorjaar de toplaag laten afgraven en nieuw zand storten :+

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 15:22

Ivm de hooiton: waarom maak je onderaan de ton niet een reeks ven gaatjes waar je je hooinet doorheenrijgt of aan vast maakt (bijvoorbeeld met tie-wraps).

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 15:56

Ik snap de constructie in de hooiton hoe de nu is gemaakt nog niet... :+ laat staan de oplossing van DD. En ik dacht nog dat ik best technisch was :o

DubbelFun

Re: Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:04

Ik zal even een tekening voor je uploade :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:05

Zoiets dan, ik hoop dat het duidelijk is :)
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:13

Die oplossing met die slang en slangklem zou wel eens kunnen gaan glijden als de ton onderop geen duidelijke dunnere richel heeft.

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:14

b485 schreef:
Ivm de hooiton: waarom maak je onderaan de ton niet een reeks ven gaatjes waar je je hooinet doorheenrijgt of aan vast maakt (bijvoorbeeld met tie-wraps).

Dat is zeker ook een mogelijkheid, maar dat vind ik geen mooie afwerking. Wat dat betreft ben ik een muts, vandaar dat ook alle onderdelen in het zwart zijn, vind ik ook mooier :o
Weet ook niet of de gaatjes gaan uitscheuren, omdat er toch veel kracht op komt. Je kunt natuurlijk ook een dikkere ton nemen dat verkleint natuurlijk het 'inscheurgevaar'/

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:23

DubbelDun schreef:
Die oplossing met die slang en slangklem zou wel eens kunnen gaan glijden als de ton onderop geen duidelijke dunnere richel heeft.

Dat was ik me ook al aan het bedenken, omdat de bodem eruit is heeft de ton geen stevigheid aan de onderkant, waardoor de kans ontstaat dat je de ton samentrekt wanneer je draad aandraait, waardoor het net er alsnog vanaf zakt. Maar het is het uitproberen waard.

Wat ik me ook al bedacht is om van die leidingklemmetjes te gebruiken, dat je daarmee de waterslang erop met boutjes van buiten naar binnen op de ton zet. Zo kun je het klemprofiel weglaten, want dat is echt een onding om erop te zetten. Het enige bezwaar hierbij is dat de moertjes eraf kunnen gaan en in het hooi terecht komen, maar wanneer je moertjes met zo'n gekleurd borgringetje gebruikt zou dit niet mogen gebeuren.

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:44

@Stelvio : dat zijn hele mooie ophangbeugeltjes. Zullen wel niet weinig kosten :D

Deze zijn vast een stuk goedkoper :)
Afbeelding

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:45

kun je er geen gaatjes in boren overal bij de rand en daar het hooinet doorheen halen?? als je ieder hoekje van het net vastzet met touw (zelfde touw als je hooinet) is het imo een stevigere constructie als nu, zo'n band of ring kan altijd afzakken natuurlijk

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:47

Als het net lang genoeg is zou je het idd bij de smallere rand bij het deksel vast kunnen maken.

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:54

Zidore schreef:
kun je er geen gaatjes in boren overal bij de rand en daar het hooinet doorheen halen?? als je ieder hoekje van het net vastzet met touw (zelfde touw als je hooinet) is het imo een stevigere constructie als nu, zo'n band of ring kan altijd afzakken natuurlijk

Nu zitten er heeel veeel schroefjes in, die gaat echt niet loslaten. De constructie zoals ie nu is echt stevig, wanneer ik een verbeterpunt wil doorvoeren is dit puur om de 'knutseltijd' te verkorten.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:56

ok, ik vergat de schroefjes ff. maar is dat met die gaatjes geen idee??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:57

@Stelvio : heb je die metalen ring nog die je om het deksel kunt klemmen??

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:59

Zidore schreef:
ok, ik vergat de schroefjes ff. maar is dat met die gaatjes geen idee??

Dan krijg je weer 'inscheurgevaar', denk dat de ton daar te dun voor is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 17:00

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 17:01

DubbelDun schreef:
@Stelvio : heb je die metalen ring nog die je om het deksel kunt klemmen??

Weet niet welke ring je bedoelt? Hier een plaatje van de ton:

Afbeelding

Maar een andere ton kan uiteraard ook gebruikt worden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 17:03

Ah dat is idd een andere ton als ik in gedachten had. Ik snap nu ook je probleem :)

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 17:04

DubbelDun schreef:

Met deze tonnen heb je weer andere mogelijkheden qua constructie (hebben volgens mij ook een dikkere wand).

Waarvoor ik voor mijn gebruikte ton heb gekozen is het feit dat de deksel er heel makkelijk op en af gaat, waardoor het vullen snel en makkelijk gaat.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 17:10

Van die blauwe tonnen gaat het deksel ook makkelijk af hoor, zolang je die klem er niet op doet. Overigens heb je die ook met schroefdraad als je bang bent dat ze anders het deksel eraf krijgen.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 17:18

ik bedoelde ook die blauwe tonnen, die lijken me ook stevig om gaatjes in te boren ;-)Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 17:36

Jemig wat gaan jullie hard zeg , ik volg het niet meer helemaal maar zag wel een stukje over van die tochtflappen langs komen.

Ik heb ze hier nu een tijdje hangen , van Flappies.nl , en wàt een waardeloze dingen zijn dat zeg :n

We hebben ze met een extra grote overlap opgehangen maar met een beetje wind gaan die dingen nog helemaal de lucht in , daar heb je dus he-le-maal niks aan. Er stond een meter vanaf de deur een zware metalen schraag met zadels erop , en die waaide gewoon om door de kracht waarmee die flappen flapperen :+ En vorige week lag er in de stal alsnog een laagje sneeuw..... dat was dus heel erg zonde geld :n

Ik ben nu van plan om de flappen met lood te verzwaren , hopelijk blijven ze dan een beetje op hun plek hangen want die dingen flapperen levensgevaarlijk in het rond :P

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 17:37

oh wat jammer, ik was er al bang voor. volgens mij heb je ze ook in hele zware versies, toch?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 17:40

Dat zal best wel :)

Maar met zwaardere moet je maar weer hopen dat die dieren er nog wel doorheen durven , die van mij is best een trutje :)
De Fjord en pony zullen er wel doorgaan , die doen alles voor eten , maar die knurft van mij....

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:48

Dat ze gingen flapperren, dat had ik ook wel al verwacht. Das ook wel logisch toch? Het zijn geen planken natuurlijk! Ik had ook al bedacht om de onderkant te verzwaren... eerst maar eens kijken hoe het hangt in de praktijk!
Vandaag de rol binnen gekregen, jeetje wat is dat een enorm pakket! Ik denk ik krijg een rolletje van dat spul, nou volgens mij weegt die rol wel zowat 30 kg! Echt loeizwaar. Was er vandaag eigenlijk veel later weer dan dat ik had gewild, dus ik weet nog niet of ik er vanavond nog wel mee aan de gang ga..

@ pmarena: Hoeveel overlap heb jij?