Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JackieT

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 22:34

Afbeelding

Morgen ga ik deze bakken ophalen, dan hebben de shetlanders ook hun eigen hooibak, dan ga ik het voerhek dichtmaken. Vandaag heeft rohan zijn hele hoofd weer opgehaald doordat hij zijn hoofd niet omhoog doet. In de winter gaat het altijd goed, en dan zomers is het weer feest.

De ziekenboeg word hier ondertussen groot, shetlanders zijn alweer hoefbevangen en Tess loopt ook niet helemaal lekker.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:06

@jackie: dit is ook erg 'gevaarlijk' weer voor paarden die snel hoefbevangen zijn.
Het beste er mee !!

Wat een raar weer vandaag. Ik heb alles al langs zien komen, zelfs zon én sneeuw op hetzelfde moment. Mesten en voeren wel droog kunnen houden.
Dus ik ben de schuur maar ingedoken en heb 'geworsteld' met een lange boor en een stuk boomstam
Totale hoogte is nu 80 cm, maar er komt nog een iets hogere antraciet kleurige kap op

Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:12

Dat bericht van Jackie helemaal gemist
Hoe gaat het nu met ze?

Ja raar weer hier vandaag.

Wat creatief weer DF.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:15

Ik heb nog meer respect gekregen voor tunnelboorders die elk aan een kant beginnen en elkaar precies op de juiste plek tegenkomen :D

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:20

Leuk zo die lamp!

Dacht dat het wel ging met de shetlanders, en dan de 1 op andere dag is het weer drama.
Hier weer storm met sneeuw, dus de stal maar open gezet

Afbeelding
Tess is niet blij met het weer :')

Gelukkig gaan ze allemaal wel weer de goede kant op, Tess laat ik binnenkort even nakijken, naar mijn idee zit er iets niet goed in de schouder, maar soms loopt ze ook goed.

Hoe gaat het bij de rest ?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:21

DubbelFun schreef:
Ik heb nog meer respect gekregen voor tunnelboorders die elk aan een kant beginnen en elkaar precies op de juiste plek tegenkomen :D

:D :))

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:36

DubbelFun schreef:

:+ haha!
Wel een gaaf idee zo! Leuk, creatief altijd jij!

Sterkte met de patiënten jackie..

Ik had Zaterdag joker les en die ging heel fijn maar ik stortte daarna finaal in.. heel mijn rug, nek en armen werden pudding. Dat lijf blijft me verrassen..

Gisteren met beide paarden in de trailer naar de schoonfamilie gegaan. Schoonzusje rijdt ook dus die ging op Diddle en ik wandelend met Fjölnir ernaast.
Mijn vriend lekker op de bank bij zijn ouders dus we volgden ook de regels nog eens. 7,8 km gewandeld, zo braaf allebei. Trailer ging ook top :+:

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 18:10

Leuke lamp DF. Knap gedaan.

Jackie, Wat balen met de HB paarden, sterkte. Ik snap wel dat ze op stal blijven.

Akshay, mooi dagje. Lekker bezig.

Hier ook alles gehad aan weermogelijkheden. Paarden een goed gevuld slowfeedernet hangend in een boom gegeven, hebben ze even wat te doen. Ik heb tussen de buien door de hond uitgelaten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 18:37

@Akshay: het is ook fijn dat je lijf zich weer zo snel hersteld na 'pudding' als je de volgende dag alweer een fikse wandeling aan kunt.

Ik heb hier Boon een paar keer de PP rond 'gejaagd'. Jasmijn wilde ok wel, maar dat trekt haar lijf niet en die grote op volle snelheid langs haar heen vond ze eng, dus ze ging maar achter mij staan :D

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 18:58

Heerlijke Jasmijn, heel verstandig.
Ik denk dat ik Elsa morgen longeer of aan de hand werk. Even kijken, ik moet s ochtends weg.

Zaterdag komt onze ex-hond weer terug..... We hadden haar als pup genomen omdat we de ruimte hadden, maar onze andere ho d vond het niks en ik werd weer ziek dus we hadden een andere plek voor gezocht. Ze kwam in de vakanties wel bij ons logeren. Helaas is hun oude hond overleden en is haar gedrag soms heel extreem..... De kans op escalatie werd te groot. Nu komt ze weer hier. Maar of ik de energie ervoor ga hebben..... Hier is het een hele andere hond dus we gaan het zien.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 19:04

Afbeelding
Mijn 2 monsters, de voorste is nu 10,5, de achterste 4.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 19:40

@belker: is de nieuwe hond ook een Mechelaar (zie ik dat goed :D )

Hier de koudste temperatuur van NL inkl. sneeuw...

Afbeelding

Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 19:54

Ja, ook een laar. Haar oma is de volle zus van onze oude. Zelfde lijntje dus.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 19:58

Afbeelding
Hier nu ook wit.......

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 19:58

Onze overburen fokken (fokten) ze. Felle donders, werden veel verkocht naar het buitenland en opgeleid als politiehond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 20:04

Geweldige honden Belker! Een enorme werklust en zo ontzettend scherp.

Onze Mechel van nu 1 jaar is er ook één uit een werklijn, heerlijk om mee aan het werk te zijn.

Anoniem

Leuk om te zien Mechelaars.

Hier druk spelletjes gedaan, klusprojectje gehad en geluierd. Vond het geen weer om te gaan rijden.

Belker

Onze oude is een hele fijne stabiele hond, echt betrouwbaar, sociaal, altijd lief. De jongste is niet verkeerd, sociaal, leuk en vriendelijk dier, maar onzekerder. Dat maakt haar lastiger. En veel drukker........ Die moet ik echt gaan denk werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 20:07

Werken is voor veel Mechelaars wel een oplossing.

Onze wordt opgeleid tot reddingshond/speurhond. Dit is ook veel denkwerk.

Lichamelijk werk keert ze haar poot niet voor om :D . Ze geeft niet op......

Vroeger thuis hadden we ook altijd Mechelaars. Ook opgeleid tot politiehond. Zeker geen honden voor iedereen, maar als je het ras goed kent en er de tijd voor hebt zijn ze goud waard. Maar dat geldt eigenlijk voor elk ras.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 20:11

Belker spannend met de terugkomst van de hond.

Hier net bij het binnenhalen mijn grote die wat kreupel lijkt te zijn. Net nog zien draven in de wei en alhoewel hij voorzichtig liep leek hij daar niet echt kreupel te zijn. Het is volgens mij wel achter want net bij uitkrabben leek hij een van zijn hoeven niet echt te willen geven. Even op en neer laten draven (want ik kan nog steeds niet rennen met die enkel) en het lijkt achter niet helemaal lekker te lopen. Misschien een hoefzweer? Want zijn benen lijken wel droog en voelen ook niet warm. Hij loopt ook gevoelig op los grind maar dat is al lang zo sinds hij van de ijzers afgehaald is.
Wel net vandaag een nieuw graasmasker besteld want meneer begint echt te rond te worden van zijn ik hoef niet te rijden vakantie. Morgen krijgt hij zijn oude maar op totdat de nieuwe binnen is (van de oude vind ik dat zijn tanden te veel beschadigen). Maar eventjes aankijken en anders de dierenarts bellen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 20:18

Werken, beweging krijgt ze nooit genoeg, die heeft echt een mega conditie. Dus ik ga het idd in hersenwerk zoeken. Manlief fiets wel met ze. Ach en als ik de ijsco rij kunnen ze los mee. Ik rij de ijsco in een bosje waar ze los mogen en waar we altijd wandelen.
En idd, er zijn geen fijnere honden. Ik slaap zomers altijd met de tuindeuren open. Onze slaapkamer heeft 2 tuindeuren, niemand doet me wat met 1 onder bed en 1 op bed :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 20:20

Belker schreef:
Werken, beweging krijgt ze nooit genoeg, die heeft echt een mega conditie. Dus ik ga het idd in hersenwerk zoeken. Manlief fiets wel met ze. Ach en als ik de ijsco rij kunnen ze los mee. Ik rij de ijsco in een bosje waar ze los mogen en waar we altijd wandelen.
En idd, er zijn geen fijnere honden. Ik slaap zomers altijd met de tuindeuren open. Onze slaapkamer heeft 2 tuindeuren, niemand doet me wat met 1 onder bed en 1 op bed :D

Dat klopt! Geen mens die bij je in de buurt durft te komen :j :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 20:23

Las nog iets over auto accu, dat hadden we vroeger bij onze gehuurde wei, die ging één week mee en dan wisselden we ze om. Heeft jaren goed gewerkt :j

@Belker: fijn dat jullie de hond terug in huis kunnen halen. Hopelijk lukt het deze keer wel :) kan goed geloven dat met twee mechelaars de mensen op afstand blijven :D

@Marloes: hoefzweer uit zich meestal wel als stokkreupel (toch bij mijn dramaqueen :') ) of misschien een beginnende dan inderdaad? Of zich wat misstapt.

Las ook nog van hoefbevangen shetlander, balen :knuffel:

Hier is het zo'n raar weer, heel de tijd afwisselend sneeuw en stralende zon :? mijn twee ijslandse dames vinden het best lekker weer haha.

Afbeelding

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 20:35

Lieve foto Sokkele-Noah <3 Die zijn wel in hun element met dit weer :brr: .

Marloes, hopelijk valt het mee!

Belker, flink wit bij jullie! :brr: En wat een leuke honden <3 Hopelijk gaat het goed nu ze weer terug komt.

Mijn zandbak is zichzelf ondertussen ook aan het verplaatsen. Wat een wind weer! Ik ben het echt zooooo zat die wind := Ik ga echt 100 bomen planten dit najaar! Ik maak gewoon een bos van ons weiland <|- <|- <|- <|- <|- .

Afbeelding

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 20:37

Solleke_Noah hij heeft idd eerder een hoefzweer gehad waar hij stokkreupel op was, maar toen hadden we hem ook een kwartier ervoor in volle galop door de wei zien stormen. Misschien een beginnende... Maar even aankijken. Maar het helpt niet dat ik morgenochtend vroeg naar Utrecht moet en ik niet echt de tijd heb om er dan uitgebreid naar te kijken.