Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Antheman schreef:Ik meld me af hier. Ik vind het spuiten verhaal iedere keer terug komen. Ik kan daar helemaal niets mee. We maken de aarde kapot door te spuiten. Wees lief voor jezelf, wees lief voor de aarde. Alle goeds voor jullie.
_Penotti schreef:Ik ga met mijn lichamelijk beperking geen 3 hectare met de hand uitsteken, sorry.
Maar elk die dat wel wil doen is daar vrij in natuurlijk.
Voor de rest ben ik best lief voor de aarde, maar op dat punt zo een keer in de vijf jaar niet.
Betreft kruiden heb ik hier nu 10 emmers met kruiden, elke dag mogen de paarden daar uit kiezen.
Gewoon om eens uit te proberen wat ze daarmee doen
Maartje_M schreef:Ja ik wil dus vooral iets dat ze zelf kunnen pakken als ze willen. Doe ik met de brandnetels ook. Die mik ik op het stoepje en na een paar dagen is dan alles op.
Inderdaad zaad niet te lang laten liggen, dan gaat het niet meer. Hoewel ik nu in de kas dille en peterselie heb gezaaid die toch al wel 3 jaar minstens lag, en die ook uitgekomen is
_Penotti schreef:Ik heb het niet zelf gezaaid, gewoon lui uit de winkel
Al vermalen. Blijft het voor mij beter te bewaren.
Ik heb dus geen plantjes in de emmer, alleen een eetlepel van die kruiden. Uit de winkel
Kleefkruid vers pluk ik ook regelmatig, vinden ze heerlijk!!!!
belle_boef schreef:Kleefkruid heb ik ook. Zijn ze gek op.
Distel laten ze liever staan.
belle_boef schreef:Kleefkruid heb ik ook. Zijn ze gek op.
Distel laten ze liever staan.
Zag laatst mijn ene smullen in zevenblad.
Ze zijn gek op blad van berkenbomen en populier en wilg. Die snoeien ze ook van min
Antheman schreef:Ik meld me af hier. Ik vind het spuiten verhaal iedere keer terug komen. Ik kan daar helemaal niets mee. We maken de aarde kapot door te spuiten. Wees lief voor jezelf, wees lief voor de aarde. Alle goeds voor jullie.
xXutopiaXx schreef:Antheman schreef:Ik meld me af hier. Ik vind het spuiten verhaal iedere keer terug komen. Ik kan daar helemaal niets mee. We maken de aarde kapot door te spuiten. Wees lief voor jezelf, wees lief voor de aarde. Alle goeds voor jullie.
En als ik dan een vraag stel hoe je je kruiden knipt en hoe dat überhaupt in z'n werk gaat, reageer je niet![]()
Jammer dat je gaat.. Ik vind juist ook alle verschillende insteken enorm leerzaam, heeft toch al wel gezorgd voor een aantal aanpassingen in hoe ik m'n paarden nu houd..
Ik zag ook kruiden in emmers groeien hoorDus je bent niet alleen serenity
Zal even een foto maken van de zakjes. Liggen nu enkele weken pas hier, in het donker, nog steeds verpakt dus zal nog wel goed zijn toch?!
Nou, foto was niet zo spannend, dus even de website opgezocht:
https://www.123natuurproducten.nl/produ ... q8QAvD_BwE
8% Walstro
8% Wilde peen
3% Gewone pastinaak
11% Gewone duizendblad
13% Peterselie
12% Cichorei
13% Smalle weegbree
14% Venkel
18% Karwij
Maar... als ik een strook inzaai met de kruiden, waaien dan de zaadjes niet de wei in en krijg ik alsnog een weiland vol (on)kruiden? Of zijn ze zo teer dat ze dat toch niet overleven....?