Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 19:10

CHasey, wat gaaf! Kun je niet de voorkant zo doen voor de sier en met 1 grote opening en dan de achterzijde wat meer open? Of een zijkant?
Ik merk dat ze onze stallen wat te donker vinden. Ze staan er wel in, maar staan liever om de boom en hebben wat meer overzicht.
Ik hoop een grote schuur tot inloopstal te kunnen bombarderen ooit of half met windbreekgaas te gaan werken.

Ik heb gellak gekocht om zelfde advies. Bleven je nagels mooi en sterk van. Maar bij mij komt het overal met opbrengen. Ik krijg het niet mooi strak en glad en het is na een dag weer vol krassen. Het zou 14 dagen moeten blijven zitten.........

mentjuh, je hebt stroom op het draad?? Ik had het ook zo gedaan, maar dan een ibc vat met water onder het draad gezet en stonden ze samen te drinken. Mn quarter was lang hengst geweest en bleef erg aanvallen. ( helaas bleek het echt een fysieke oorzaak te hebben en is hij ingeslapen ) maar het idee erachter was wel goed.
Ik denk dat je moet wachten tot het lijkt alsof het lijntje niet meer uitmaakt. Dat ze ook buiten het eten een soort kudde lijken te vormen, contact zoeken etc.
Dat weekje meer is ook geen ramp denk ik en kan wel schelen om ellende te voorkomen.

Net gewandeld, was nog mooi. Maar wat doe je aan? Een vest is weer warm als je beweegt, maar een shirtje is best fris. Lastig..........

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 20:16

Mag ik mijn afwezigheid weer afkopen met foto's :+ jullie gaan deze week echt te hard voor mij Y;(

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ilyn is een kinderpony in opleiding :D
Afbeelding
(Ja hij loopt op slippers :+ met Ilyn vertrouw ik dat niet, maar Arwen is echt de liefste goedzak ooit <3 )

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 20:59

Djoena, leuke foto’s. Alleen je zegt het zelf al de slippers, ik ken ook zo’n goedzakbeestje maar desondanks is er wel een ongeluk geweest met iemand die slippers droeg bij de paarden en dat is niet goed afgelopen helaas. Ik loop ook met voeren altijd op dichte schoenen daardoor, ook als ik de stal niet denk in te gaan.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-18 06:59

Wat heerlijk Karin. Kun je nog lopen? :D

Hier laagjes superpony maar meestal na 10 Minutemen ik mijn vest al uit.

Ah wat lief Djoena. Op de een of andere manier zijn die shetten toch goud waard. Ilyn is erg knap! Over slippers zeg ik niks. S zomers loop ik op teenslippers tussen de paarden. :o

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 08:15

Klompen niet wat? Kun je ook zo instappen, maar wel steviger en dicht. Mijn dochter had Crocs aan toen de shetlander van PonyparkCity even een flinke stap opzij deed op haar voet. Dat was krijsen maar de schade op de huid viel mee. Ze wilde daarna alleen niets meer van die pony weten :(:) Durfde en wilde er niet meer op. Diep gekrenkte gevoelens en vertrouwde haar niet meer... Missie pony geslaagd O:)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 10:38

Selka schreef:

Gelukkig nog wel :D
Jewel ook zo te zien maar die ga ik zo wel even longeren just in case haha.

Heb vanmorgen uitgeslapen tot half 9 :oo
Toen voelde ik me schuldig tegenover de paarden maar die hadden nog hooi zat dus dat was ook nergens voor nodig :Y)

Hier ook laagjes. Draag ook een bodywarmer maar dat is meer om mn telefoon en sleutels in te doen inderdaad.

Hier loop ik ook op slippers in de zomer :o
Kind wel altijd laarsjes aan maarja die rubberen regenlaarsjes beschermen ook niet veel als de paarden erop staan denk ik..

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:06

Zo, Kim is verkocht.
Het is wel even eng maar de timing is super en ze krijgt een heel fijn huisje.

Nou nog "even" gezelschap voor Diva regelen.
Heb het liefst een B tot D pony in pension, eens zien of ik dat geregeld krijg.
Merk dat ze hier in de buurt nog vrij flinke prijzen durven vragen, zelf verzorgen, hooi regelen en mest afvoeren en dan een weitje van een kwart hectare waar je er 1 op mag zetten (geen bak erbij oid, gammel stalletje) en dan betaal je 100 euro per maand kaal.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:12

Selka schreef:

Hier laagjes superpony maar meestal na 10 Minutemen ik mijn vest al uit.

Ah wat lief Djoena. Op de een of andere manier zijn die shetten toch goud waard. Ilyn is erg knap! Over slippers zeg ik niks. S zomers loop ik op teenslippers tussen de paarden. :o

Ik ook :+ en hij heeft inderdaad wel lekkere dikke boots, maar als het zo warm is wil hij die echt niet aan :+

Ja ze is echt zo lief <3 echt zo'n liever lui dan moe pony. Ook als ze met buiten wandelen echt onder de indruk is van iets, blijft ze gewoon stilstaan en kijken. Loop ik of Djim dan door gaat dat hoofdje weer naar beneden en sukkelt ze braaf mee :+

Klompen heeft hij wel, maar die staan meer als decoratie in zijn slaapkamer :') hij heeft ze ooit 5 minuten aan gehad

Azmay gefeliciteerd!! *\o/*

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:19

Dat is snel gegaan azmay. Bruikleen ook heen optie tijdelijk?
En wil je er zelf wat mee doen of echtnpuur gezelschap.

Van acht op stap geweest en om 3 uur op bed, vanmorgen toch om 8 uur weer wakker en de paarden gedaan. Rest van de dag uitgebrakt op de bank en bed. Echt een ouderwetse luie zondag. Kwam pas rond 2 uur op gang.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:23

belle_boef schreef:
Dat is snel gegaan azmay. Bruikleen ook heen optie tijdelijk?
En wil je er zelf wat mee doen of echtnpuur gezelschap.

Van acht op stap geweest en om 3 uur op bed, vanmorgen toch om 8 uur weer wakker en de paarden gedaan. Rest van de dag uitgebrakt op de bank en bed. Echt een ouderwetse luie zondag. Kwam pas rond 2 uur op gang.

Zijn die mensen geweest die begin zomer ook kwamen kijken. Uiteindelijk stonden de planeten in de juiste lijn voor beide en vandaag hebben ze toch de knoop doorgehakt na de 2e keer kijken.
Heb nog even voor ze gehaald word waarschijnlijk, dus als het even kan regel ik het liever meteen goed.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:33

Dat is wel fijn. Ik ben uiteindelijk voor een jonkie gegaan. Peperoni was net geen 1,5. Kan haar helemaal zelf opvoeden en dat bevalt me wel. En ik goed er nog niks mee te doen. Af en toe poetsen of wat grondwerk/opvoedkunde.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:34

zal wel wennen worden zo zonder Kim. Ik hoop dat je een fijne pensionklant vind. ik heb gemerkt dat dat erg lastig kan zijn. Zeker met een kleinere pony is de kans op een kind als ruiter groot en dan heb je ook vaak meer mensen in je tuin. maak daar echt goede en duidelijke afspraken over zeker als diegene ook alleen wil komen en je eigen paard er ook nog rondloopt

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:52

Ja, ik zou met pension klanten ooj heel voorzichtig zijn. Heb er nu wel eentje, of eigenlijk 2. Een daarvan is mijn collega die Samson heeft gekocht, dus die staat hier totdat hij afbetaald is en zij hun eigen stallen af hebben. En de nieuwe eigenaar van Nordic wil hem hier graag laten staan tot de lente, maar die wonen in NY dus daar heb ij verder geen 'last' van...

Grootste problemen die we hier hadden waren het niet op tijd betalen, zonder communicatie. Vreemde mensen mee brengen, honden mee brengen, troep achterlaten/niet opruimen, etc. Allemaal kleine dingetjes, waar ik me gigantisch aan ging ergeren na verloop van tijd. Dat wilde ik niet meer. Dus als ik weer besluit om een pension oaard aan te nemen na Samson, dan heb ik een duidelijk idee van wat ik wel en niet wil. Geen kinderen, iemand met een goed inkomen, paard wat niet sloopt, etc.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:56

Zo eentje die wel eigenaar is maar die nooit komt, dat zijn de beste pensionklanten :D

Toch snel gegaan dat Kim verkocht is, ben benieuwd wat er voor in de plaats komt :)

Pony heeft een zeer been :( kan een heel klein wondje vinden, hoop dat dat het is dan is hij er zo weer bovenop.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:00

MizzMontana schreef:
Zo eentje die wel eigenaar is maar die nooit komt, dat zijn de beste pensionklanten :D

In mijn ervaring ook niet, want je hebt er wel altijd werk van. Zou fijn zijn als ze gewoon meedoen in het werk (mesten, voeren, klusjes tussendoor, etc) en de verantwoordelijkheid nemen voor de verzorging van hun paard.

Edit: tenzij je daar natuurlijk je prijs op aanpast.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:22

Hier staat er zo een van een vriendinnetje, ze woont aan de andere kant van het land. Prijs is idd voor volpension. Ik vind het heerlijk! Geen gezeur over meer/minder/korter/langer/wisselen/met/zonder etc etc.
Verder is ze altijd welkom, ook onaangekondigd want ik zorg voor haar paard zeker zo goed als voor de mijne. Maar echt alle dagen een ander hier op het erf zouden wij niet fijn vinden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:29

Hilary schreef:
MizzMontana schreef:

In mijn ervaring ook niet, want je hebt er wel altijd werk van. Zou fijn zijn als ze gewoon meedoen in het werk (mesten, voeren, klusjes tussendoor, etc) en de verantwoordelijkheid nemen voor de verzorging van hun paard.

Edit: tenzij je daar natuurlijk je prijs op aanpast.

nee ik heb ook liever iemand die ver weg woont en gewoon betaald maar verder niks. mee laten helpen is toch altijd iets mee, hier in elk geval wel.
Korting op stalgeld bij 2 avonden "dienst" overnemen en worden de paarden vergeten, of maar half opgeruimd etc etc

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 23:34

Dat is goed nieuws Azmay en zo te horen ook bij een fijn, bewust baasje.

Vanmorgen ging ik op de fiets naar de paarden en vond het best fris, dus shirtje, vest en jackje aan. Op stal direct jack uit, maar ook al heel snel mn vest.
Einde van de dag naar een hondenveldje geweest en had ik wel weer vest en jack aan, maar was best warm. Lastig inschatten steeds en scheelt wel waar je bent en wat je doet.

Weekend is weer veel te snel gegaan, maar wel nuttig gebruikt.

Pension klanten lijkt me ook lastig. Bij 1 persoon wordt de scheidslijn tussen eigen en vreemd op je terrein soms wat vaag voor mensen. Niet altijd alleen bij 1, maar je ziet toch dat de eigenaren zich snel irriteren en de klant ook in een lastige positie komt.
Ben zelf ooit bij een kennis aan huis gaan staan en ging echt heel snel goed mis. Zij was totaal niet geschikt om anderen op het erf te hebben en we deden niks goed. Ik weet van mezelf dat wij echt netjes zijn, maar ze is gewoon heel onredelijk geweest.
Vanaf de zijlijn op stallen of bij mensen aan huis waar ik les kwam geven ook veel mis zien gaan en meestal echt wel van 2 kanten schuld. Als het niet werkt komen mensen in een neerwaartse spiraal en gaat ook echt niks meer goed.

Als je echt de juiste treft, het apart kan houden en echt goede afspraken kan maken, kan het vast goed gaan. Die ken ik ook, waar het wel goed gaat en mensen juist veel aan elkaar hebben, maar vindt elkaar maar.

Er zijn wel regelmatig mensen die een pre pensioen plekje zoeken voor hun paard, misschien is zoiets wat?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:22

Eigenlijk zou ik hulp erg waarderen maar ik voorzie dat ik uiteindelijk toch veel zelf doe, want ja voeren doe ik om vaste tijden, mest wil ik toch van de stalvloer hebben in de ochtend. Als ik dan toch bezig ben etc.
Dus ik denk dat ik gewoon volpension aan bied in de eerste instantie. Kan daarna altijd nog kijken. Vreemde mensen heb ik niet echt een probleem mee, verzorgster gaat ook goed maar het moet wel een beetje iemand zijn waar je je niet continu aan ergert natuurlijk.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:25

Ohh Kim verkocht, dat zal even wennen zijn!
Ik denk dat je met goede, duidelijk afspraken een heel eind komt.

Ik denk dat het voor en nadelen heeft... je kan soms iets uit handen geven wat misschien wel even fijn is. Maar aan de andere kant is iets uit handen geven ook heel moeilijk! Ik heb het daar heel moeilijk mee, maar als ik dan thuis kom en de paddock is netjes uitgemest dan is dat ook wel weer heel fijn.

Er zijn al meerdere mensen bij ons geweest of ze hier een pony mogen neerzetten, ik durf het niet aan... ik ben erg op mijn rust gesteld. Dat is namelijk best schaars met 2 jonge kinderen. David en Marloes zijn super lieve, rustige kinderen. Maar het blijven kinderen en je bent er altijd mee bezig.
Als ik dan ook nog andere mensen op mijn erf heb... dat word me in mijn hoofd te veel. Ik ben namelijk heel prikkelbaar. Ben zo overprikkelt. En dan ben ik één bonk frustratie en chagrijn. Voor niemand leuk.
Ik durf er dus niet aan te beginnen.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:57

@Libera, toch voor degene uit NY gegaan? Dat was de 2e kijker toch?
Nog snel gegaan!

@Azmay, Kim verkocht, spannend!

Een pensionklant kan ik niet over meepraten. Eerst maar een zelf routine krijgen nu ze aan huis staan :D

Al lijkt het me wel fijn om back up te hebben.
Ik ga bv volgende week 2 dagen + 1 overnachting naar de sauna met mn beste vriendin.
Voor de kids alles geregeld en toen dacht ik ineens: ohja de paarden moet smiddags wel naar binnen (mn man werkt die dag van 08.00-23.30).
Het is maar 1x maar toch kon niemand haha.

Nu laat ik ze die dag in de paddock en komt mn schoonmoeder ze smiddags voeren. Die durfde ze niet van de wei naar de paddock te brengen haha.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 23:25

Ik heb 6 pension klanten,de meeste kende ik al van toen ik zelf nog op andere pensionstallen stond.Eentje stond er al toen ik de boel overnam.Dat is ook de gene waar ik het minst mee heb en ik het liefst zou hebben dat ze weg ging,het is ook het paard waar ik het meeste last van heb.Aan de andere kant is ze niet een lastige klant en betaald ze op tijd en ik denk dan ze staan hier al zo lang.De andere daar heb ik gewoon lol mee.Ze staan bij mij op basis volpension ,maar helpen altijd wel even mee als ik bezig ben of voeren als ik eens weg moet.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 23:41

Diva zal wel moeten wennen als Kim echt weggaat.

Hopelijk vind je een fijne pensionklant zonder gedoe.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 07:38

Hier ook geen pension klanten.
Geen behoefte aan en nu ook geen plek meer voor.
Ik heb ook mijn bedrijf aan huis en daarbij ren grote raam (was ooit een garage deur) met uitkijk op de bokkentuin, achter de bokkentuin ligt de rijbak. Het zou voor ongemakkelijke situaties kunnen zorgen als er heel de dag mensen over het erg kunnen lopen e.d. Dan zou ik altijd met screens dicht moeten werken voor de privercy van de klant. (Vaak moeten klanten toch kledingstukken uit om getatoeëerd te worden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 08:49

Hier ruimte genoeg voor pensionklanten.... Heb zeker 6 boxen over en ruim voldoende land, maar ik moet er niet aan denken :D .

Gewoon lekker mijn man en ik en onze beestjes.

Pensionklanten lijkt me echt vreselijk :o