Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kvulden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:52

Ok dat kost 25euro. Ik ga nog even verder vragen. Ik weet misschien nog 1 iemand om te vragen, en anders moet ik het er toch maar op wagen.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:56

Eventueel zou je het nog bij de gemeente na kunnen vragen. Als je mazzel hebt en een aardige medewerker treft wil die misschien wel voor je kijken.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:58

Dat zou ik ook nog kunnen proberen. Heb het in het verleden wel eens gedaan, maar dat is al jaren gelden. Misschien deze keer.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:20

Elan_GV schreef:
Waar zit iedereen dat het zo nat is? Ik zit echt helemaal in het noordelijke puntje van Ned (Friesland) het is hier niet heel nat.

Hier Zuid Oost Friesland en heb gisteren en vandaag echt weer een heleboel water gehad. Dankzij de drainage in paddock en bak wordt het ook weer afgevoerd, maar dan heb je wel een uurtje of 8 droog weer nodig... ls het net opgedroogd is en er komt weer een bak water overheen is het gelijk weer nat uiteraard!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:32

Fabster schreef:
Dat van dat voer klopt helemaal hoor. Ik heb 5 paarden staan en ik draai er 2,5-3 balen hooi per dag doorheen. 1,5ve baal voor 4 paarden en die andere baal gaat naar de Belg. <<) . En met mest natuurlijk hetzelfde. 4 hopen van de Belg en he kruiwagen is vol. :=

Balen? Heb je het dan over kleine pakjes hooi van een kilo of 15?

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:54

Hier zit er 1 natte hoek in de bak, dacht nog zal even een geultje graven en toen begon het toch te hozen! 8)7

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:54

Hier midden Friesland en veel te nat.... gisteravond stond alles (erf, paddock, etc) blank..

Boek van vrijheidsdressuur heb ik ook, momenteel ligt het bij een vriendin die er veel uit gebruikt voor haar pony. Ikzelf wil in het voorjaar ermee beginnen. Heb hem al wel grotendeels doorgebladerd en lijkt erg leuk

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:57

Hihi, dat vind ik dus nou weer net niets...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:21

Anke schreef:
Fabster schreef:
Dat van dat voer klopt helemaal hoor. Ik heb 5 paarden staan en ik draai er 2,5-3 balen hooi per dag doorheen. 1,5ve baal voor 4 paarden en die andere baal gaat naar de Belg. <<) . En met mest natuurlijk hetzelfde. 4 hopen van de Belg en he kruiwagen is vol. :=

Balen? Heb je het dan over kleine pakjes hooi van een kilo of 15?

Ja. Van die 400 kg balen redt zelfs de Belg niet op een dag... :+

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:23

Hier West Brabant. Het is nog weinig zó bar geweest. Het is nu droog. Vannacht gaat het weer regenen en volgens de voorspellingen houdt het vrijdagmiddag weer op met regenen... -O-

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:27

Ik heb dat boek toevallig nu ook thuis, gewoon geleend bij de bieb! Ook die andere boeken over gedrag die je laatst noemde hebben ze staan. Via internet te reserveren, makkelijk.

Hier zw drenthe, super zandgrond, maar nu toch echt heel erg nat. Morgen weer regen blehhh..

Op agrarische grond mag je niet zo veel, dus heb mijn vraagtekens bij dat beplantingsplan.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:42

Heb thuis 2 D-pony's, 1 E-pony en 1 shet. Die eten drie pakjes hooi per dag weg.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:42

Wat betreft dat boek. Die heb ik ook...wellicht ooit....

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 23:00

Ik heb drie paarden staan schoonspuiten en staarten wassen. Naast de bak heb ik een stuk afgezet, dikke drukzooi, maar goed dan kunnen ze er allemaal tegelijk uit, ook een deel in de bak. Kan ik de stallen even doen enzo.

Nou, wilde twee op de foto zetten.. dikke drek in de staarten ingedroogd van de dagen ervoor. :P Kreeg het er bijna niet uit, maar met warm water en shampoo lukte het. Toen mijn eigen ook maar even gedaan.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 23:08

Oeh de paarden wassen met dit weer? Je gebruikt dan wel warm water, maar hoe doe je het daarna om ze te drogen? Zou het witte vachtje van Rosie ook wel eens weer willen zien haha

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 23:12

Als ze geschoren zijn, drogen ze redelijk snel.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 07:06

DubbelDun schreef:
@dynamiek: ik ben ook wel benieuwd wat voor zand dat is en hoe duur het was. Ik wist overigens niet dat er in Harskamp ook een loonwerkersbedrijf zat. Ik heb altijd V.Dijk uit Wekerom.

Schriek en hol is een puin zand verwerkings bedrijf, afval kan je daar ook brengen.
mijn overbuurman heeft het voor mij gehaald ik was 120 euro kwijt om de paddock op te hogen, wat voor zand het is? Het is wit ;) hoeveel kub? Zal ik aan mijn buurman moeten vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 07:07

Heb net even op BR gekeken.....

Sterkte allemaal, zwemvliezen, snorkels en zwemvesten bij de hand houden. :D

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 07:23

Nee he! Ik moet hoognodig zon lange rij regenjas kopen :o zag leuke aanbiedingen bij Ooteman. Het is dat het zo ver rijden is anders was het een leuk uitje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 07:25

dynamiek schreef:
Nee he! Ik moet hoognodig zon lange rij regenjas kopen :o zag leuke aanbiedingen bij Ooteman. Het is dat het zo ver rijden is anders was het een leuk uitje.

Is redelijk dicht bij mij in de buurt! Ik ga ook weer eens op zijn site kijken.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 07:37

Dat boekje heb ik ook :j vind m erg leuk,ben een tijdje met VD bezig geweest.Fax vond het geweldig :D
Je kunt ook veel tutorials op you-tube vinden,als je goed selecteerd want er staat ook tinnef tussen :=

Hier was het gister (op een bui na) overdag droog,rond een uur of half 5 ging het zeiken al had het 's nachts wel voldoende geregend.Voor vandaag staat een megabui op de planning,ik denk dat ik de jongens maar wat eerder op het gras doe.Anders moet ik hooi voeren en dat is weer extra werk en ben al moe zat.

Ik heb diverse lange regenjassen,de klassieke lange wax-jas maar ook een van waterdicht katoen,die is fijn als het niet te koud is :)
Vind het geweldige jassen en heb er al heel wat plezier mee gehad,momenteel wachten ze geduldig in de zadelkamer :\

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 07:46

Tinky12 schreef:
Ik heb diverse lange regenjassen,de klassieke lange wax-jas maar ook een van waterdicht katoen,die is fijn als het niet te koud is :)
Vind het geweldige jassen en heb er al heel wat plezier mee gehad,momenteel wachten ze geduldig in de zadelkamer :\

Ik zat zelf aan die waterdichte katoen te denken en dan evt. Een fleasejasje er onder te doen voor de warmte. Ik vind ze soepeler en fijner eruit zien dan die zware stuge Wax jas.
al jaren wil ik zon jas maar nooit in geinvesteerd.
zit zon jas je niet in de weg met opstappen en rijden?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 08:02

Nee hoor,valt enorm mee.De flappen zitten met beenbanden aan je benen vast,als je zit even de boel rechttrekken en gaan met die handel.Met rijden ook nooit problemen gehad,goed model blijfr prima zitten.Bedekt je hele lichaam en je zadel blijft ook fijn droog :)

Die lichtere jassen zijn idd erg fijn maar moet zeggen,ik heb een ouder model (zal eens kijken wel merk)...daar zit een deel flanel voering in.Die is zo fijn als het koud is <3
Je moet ze ook even aantrekken,er zit enorm verschil in draagcomfort en gewicht.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 08:28

Thanks Tinky voor de info

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 08:30

[***] schreef:
dynamiek schreef:

Is redelijk dicht bij mij in de buurt! Ik ga ook weer eens op zijn site kijken.

Ik ben ook meteen gaan kijken op de site van Ooteman, maar zag geen lange regenjassen. Kijk ik verkeerd?