[INFO] Slowfeeders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirim

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 16:20

Musketonhaken werken prima maar....
Gisteravond zat mijn paard met zijn deken vast aan een haak. Het is stom toevallig dat net een bies van de loopsplit blijft hangen achter het 'openklaphaakje', maar mijn paard overkwam dat...en natuurlijk net op een avond dat ik niet thuis ben :( (wij kijken vanuit de huiskamer op de stal, dus was ik thuis geweest had ik het direct gezien)
Hij stond redelijk rustig totdat ik de deken van voren losgooide om de spanning eraf te halen en hem los te kunnen klippen. Dat was niet helemaal handig!
Hij schoot in paniek naar achteren , maar zijn deken zat nog vast aan de haak, buiksingels nog vast en de bilkoorden ook. Pffff...op een paar vierkante meter staan met een paard wat volslagen in paniek is en om zich heen slaat en uiteindelijk zichzelf klustert met de bilkoorden is even heftig.
Hij heeft er niets aan overgehouden gelukkig, zelf de deken is nog redelijk heel. De dikke musketonhaak was wel verbogen :D .
De musketonhaken heb ik nu zo gedraaid dat de klippen naar de stalmuur wijzen, maar dat is weer niet handig om de zak open te maken en te vullen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 16:26

@mirim: scary, maar een bekend fenomeen.
Ik heb al mijn openingen/haken altijd naar de muur toe wijzen.
Vroeger wilde er nog wel eens een sluiting van een deken in een net komen, maar ik heb toen de sluitingen van de dekens afgeplakt met duc-tape. Ik doe die dingen toch altijd over de hoofden af.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:50

Marjo89 schreef:
DubbelDun schreef:
Hier heb je de directe link naar 3x3 netten van een meter breed
http://www.heunetzshop.de/Heunetze-alle ... m::41.html

Dit zijn de gewone, niet de extra sterk. Deze had ik inderdaad gevonden.
Ik ga ze proberen mail te sturen over info voor de extra sterk.

Bij Equiculinair heb je ook extra sterke hooinetten in verschillende maten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:14

Ja, daar hebben ze het over 8 mm !! materiaaldikte. Maar dat geloof ik niet zo. Of ze moeten de afwerkrand bedoelen :)

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:38

tamary schreef:
Marjo89 schreef:

Dit zijn de gewone, niet de extra sterk. Deze had ik inderdaad gevonden.
Ik ga ze proberen mail te sturen over info voor de extra sterk.

Link naar extra sterk :
http://www.heunetzshop.de/High-capacity ... ::226.html
wel enkel in 2m breed

Deze heb ik inderdaad al :')
Zou graag nog 1 erbij willen van 3 m breed en een van 1 m breed

Volgens mij is de site waar ik bestelde en van Equiculinair hetzelfde bedrijf, dat las ik tijdje terug ergens.
Zij hebben inderdaad wel kleinere maten.
Heb op de duitse site wel kleinere gevonden.
maar is mij nog niet duidelijk of deze meer vorm hooikussen of met zo'n flappie.
http://www.heunetzshop.de/Heunetze-aller-Art/Engmaschige-Standard-Heunetze/Mini/mini-3-extra-stark-knotenlos-Maschenweite-3cm::232.html

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:28

Marjo89 schreef:
tamary schreef:
Deze heb ik inderdaad al :')
Zou graag nog 1 erbij willen van 3 m breed en een van 1 m breed

Volgens mij is de site waar ik bestelde en van Equiculinair hetzelfde bedrijf, dat las ik tijdje terug ergens.
Zij hebben inderdaad wel kleinere maten.
Heb op de duitse site wel kleinere gevonden.
maar is mij nog niet duidelijk of deze meer vorm hooikussen of met zo'n flappie.
http://www.heunetzshop.de/Heunetze-aller-Art/Engmaschige-Standard-Heunetze/Mini/mini-3-extra-stark-knotenlos-Maschenweite-3cm::232.html

1m breed is gewoon eentje van 2 meter in 2en knippen. Je zou dat extra deel vervolgens aan een 2e 2m net kunnen maken voor je 3m.
Die kleine netjes uit je link zijn meer hooikussenvorm, sluiten met een doorgeregen touwtje zodat ze aan 1 punt opgehangen kunnen worden, maar aan 2 kan ook al zit er geen flap aan.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:34

:p dan klopt het niet, ik wil er een van 2 m breed, een van 1 m breed en een van 3 m breed.. Gewoon kant en klaar zonder dat ik er nog mee moet prutsen. Hun kunnen dat beter dan mij.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:40

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:44

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:45

Ik zou wel eens willen weten of iemand die heeft en of die dikte wel klopt :)

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:49

Dat zijn dezelfde als ik nu heb, of dat 8 is. Kan morgen is opmeten maar denk het niet.

Overigens wat ik wel bij elke site erg spijtig vind dat de foto,s zo beroerd zijn.
En de kleuren dus ook niet kloppen zo heb ik nu een beige..

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:51

Op de foto's ziet het er wel dik uit. En het zou met 2x zoveel materiaal zijn gemaakt als de gewone versie.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:25

Maar 8 mm is dik hoor :)

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:26

Het is gelukt,de paarden hebben de afgelopen 24 uur continu eten gehad en net was niet leeg.
Barefoot net hangt nog netjes

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 14:42

Ik las dat sommige van jullie aanhangwagen net gebruiken. Dit wilde we ook proberen met onze houten kader. Maar hoe hebben jullie dat gedaan? Op moment van knippen zijn er natuurlijk op dat stuk geen knopen meer?

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:27

Dubbel vouwen.
De net van 1.60 bij 2.50 hebben wij gekocht en dubbel gevouwen.
Dmv sleepkabels aan de zijkant van de stal gehangen en zo heb je een hele brede hooinet.
Met touw hebben we de zijkanten dichtgeknoopt en dmv karabijn/musketon haken sluiten wij de bovenkant van het net.

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 16:27

Ik heb een net van equiculinair die om een grote ronde baal past. Is een mooi dik net, dikker dan die van de paardendrogist, en veel dikker dan een aanhangernet.

Ik heb 2 paarden en een grote pony en rol nu 1x per 1,5 week een grote ronde baal de loopstal in.
Net eromheen en aan de onderkant met een spanband dicht maken.
1 a 2x per week trek ik het net weer strak om de baal en weef de spanband er opnieuw in.

Ik hoef daardoor geen hooi te voeren met kruiwagens en dat scheelt me heel veel tijd.
Wat nog wel afwachten is, is hoe dik ze hier van worden, maar tot nu toe lijkt het mee te vallen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:47

Cassagrande schreef:
Ik las dat sommige van jullie aanhangwagen net gebruiken. Dit wilde we ook proberen met onze houten kader. Maar hoe hebben jullie dat gedaan? Op moment van knippen zijn er natuurlijk op dat stuk geen knopen meer?

Aanhangernetten zijn er ook zonder knopen en die wil je hiervoor hebben, al gebruik ik liever het echte spul nadat ik de groene draden in de mest terug zag. Kwaliteit is niet bestand tegen de manier van eten van mijn pony's.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:24

Ohh ik ben nog steeds ongelofelijk blij met mijn net !!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:29

Ik heb de action netten. Die hangen nu goed. Ik heb ze 2 weken. De eerste dagen wat gaten. Maar dat kwam meer doordat ik het net te vast had hangen. Nu alleen de bovenkant vast en geen gaten er meer in gemaakt.

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:22

Mijn aanhangernet met mazen van 3x3 doet het ook nog steeds enorm goed.
Ik gebruik hem nu een aantal weken en er zit nog totaal geen slijtage aan. Hij is sterker dan ik eigenlijk verwacht had. Maar deze is dan ook wel iets dikker van materiaal als de standaard gamma of action netten die ik hiervoor ook gebruikt heb.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:52

mirim schreef:
Musketonhaken werken prima maar....
Gisteravond zat mijn paard met zijn deken vast aan een haak. Het is stom toevallig dat net een bies van de loopsplit blijft hangen achter het 'openklaphaakje',

Daarom gebruik ik altijd karabijnhaken met schroefsluiting. Iets meer werk met open en dicht doen, maar wel veel veiliger. Nu zat je paard met de deken vast, maar het zou ook aan het halster kunnen zijn of erger; zijn lip. https://www.kleinmetaalshop.nl/119-kara ... efsluiting

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:27

Wij hebben houten kaders die in kunststofbakken liggen. Vandaag zijn er aanhangnetten van van cranenbroek aan vast gemaakt. Nu maar hopen dat deze wat beter zijn dan de vorige.

Jaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 16:37

Ik wil ook een slowfeeder net kopen maar welke kan ik het beste kopen? Ik zie ze bij ruitersportzaken maar ze worden ook hier op bokt aangeboden en welk formaat is het meest hanig? Het is de bedoeling dat hij in de schuilstal komt te hangen.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 16:44

Ik heb een paar maanden ook die beige extra sterk netten van Heunetzshop. Die zien er behoorlijk hufterproof uit :D . De tijd zal het leren hoeveel langer ze uiteindelijk meegaan dan de standaard groene netten.