Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Stelvio schreef:We hebben een slowfeeder in elkaar geknutseld, ben erg blij met het resultaat.
We wilden een slowfeeder die makkelijk te vullen is, waar een grote hoeveelheid in kan en waar het voer zo droog mogelijk in blijft. Zoals het er nu uitziet is dit gelukt.
Alleen had ik hem graag evenwijdig aan de omheining gehad, want de paarden staan er nu schuin voor ipv recht, maar dat is een klusje voor volgend weekend.
Buitenzinnig schreef:Citaat:En met de auto weg vind ik spannend, maar ik halveer mijn snelheid en rij goed terug op de motor. Dan gaat t prima hoor.
Ik had het over paardrijdenDie jongens van mij zijn zo gek als een bos uien en hier en daar is de ondergrond glad (en schuin of bonkig) Ik ben als de dood dat we vallen, of dat Bram uit glijdt en die heeft al een heupprobleem... Dus ze kunnen lekker hun eigen gang gaan in de PP en een half dagje op een vlakke wei....vermoedelijk wordt het wel een keer beter en kunnen we weer lekker in de bossen rijden.
DubbelDun schreef:Als je dit systeem zo tussen 2 palen ophangt zo je een kantelsysteem kunnen maken zodat ie makkelijk te vullen is.
wuswa schreef:Nog even heel iets anders (ik keek nog even naar je plaatje): geven die knopen in je lint niet een enorm stroomverlies??
En het voordeel van schuin to evenwijdig aan het lint is wel dat ze er nu aan twee kanten bij kunnen dus ik zou 'm zo lekker laten staan!
Zidore schreef:stelvio je kunt ook van die aansluitstukken kopen, http://www.topdiervoeders.nl/schriklint ... -1310.html zoiets, weet even niet hoe ze heten is idd beter voor je draad. zie ook dat het gedraaid zit, is ook niet heel goed ervoor
Dinopino schreef:die slovfeeder ziet er leuk uit. Hoeveel hooi kan er nu in en kan je het makkelijk vullen hij lijkt zo hoog te hangen.
DubbelDun schreef:En verder ben ik benieuwd waarom je voor deze konstruktie gekozen hebt ivm een maxi-hooinet ??
DubbelDun schreef:@Stelvio : zou je een voorbeeld van het klemprofiel kunnen plaatsen, want daar heb ik nog niet zo'n beeld bij.
DubbelDun schreef:Thanks, had ik toch het juiste ding voor ogen
Maar nu snap ik nog even niet hoe je de kombi waterslang.profiel hebt verwerkt.
Ik snap dat het profiel aan de ton zit, maar waar dient de waterslang dan nog voor??
Stelvio schreef:De waterslang leg je in het profiel, om te voorkomen dat de schroefjes uitsteken. De uiteindes van de schroefjes verdwijnen zo in de waterslang en is alles mooi afgewerkt.