Stalgeld omhoog vanwege prijsstijging stro??!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Stalgeld omhoog vanwege prijsstijging stro??!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:48

Ik vind het niet zo gek dat de prijzen omhoog gaan.
Ik betaal voor een baal stro inmiddels 1 euro meer dan verleden jaar om deze tijd!

Neem daar de verhogingen van het hardvoer ook nog eens bij, dat ook zeker 1 euro per zak duurder geworden is en de kosten van paarden houden schieten de lucht in.
Ik denk dat ik het niet eens red met 15 euro per paard per maand aan extra kosten.

ilovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:49

Ik sta thuis maar de manege waar ik altijd rijd, gaan ook alle prijzen omhoog.

Ons stro,hooi, biks, granen gaan ook allemaal omhoog in prijs.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:52

bij ons is het nog steeds 200 euro, zijn helemaal niets omhoog gegaan, maar dat mag ook wel want we zijn maart 2007 al 20 euro omhoog gegaan, toen was het nog 180.. ben benieuwd of we nog een stijging gaan krijgen, als ik dit zo lees is alles duurder geworden

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:55

Wij laten onze klanten sinds januari 10 euro meer betalen dan daarvoor ivm stijging voer. We doen dit 1 x per jaar. Vind het sowieso geen vetpot, paarden houden van anderen. Men vergist zich wel eens in het werk wat er in zit en de kosten die je maakt. Als je weinig met paarden hebt is het volgens mij niet eens vol te houden. We zijn erg kleinschalig, vind het dan ook leuker zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:57

Als je de werkelijke uren gaat tellen die je er mee bezig bent (tenminste als de paarden volpension staan) dan verdien je echt niks.
En dan heb ik het niet eens over bijkomende tijd (en kosten) van een draad die weer eens kapot is maken en dat soort dingen Lachen

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:57

Bij ons is ook alles duurder geworden maar wij staan op vlas of zaagsel. Ze willen geen stalverhoging dus moeten ze nu alles zelf betalen en krijgen ze geen 4 pakken in de maand meer.,

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:02

stal beukers is nu ook met 20 euro in de maand omhoog gegaan. is nu 315 euro in de maand, geloof ik.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:21

runningkawa schreef:
Als je de werkelijke uren gaat tellen die je er mee bezig bent (tenminste als de paarden volpension staan) dan verdien je echt niks.
En dan heb ik het niet eens over bijkomende tijd (en kosten) van een draad die weer eens kapot is maken en dat soort dingen Lachen

Precies, ik denk dat een hoop pensionklanten zich daar echt niet van bewust zijn. Knipoog

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:54

Tierania_ schreef:
Bij ons is ook alles duurder geworden maar wij staan op vlas of zaagsel. Ze willen geen stalverhoging dus moeten ze nu alles zelf betalen en krijgen ze geen 4 pakken in de maand meer.,

4 pakken in de maand?Nou zoveel is dat ook weer niet,toen die van mijn op vlas stond had ik 10 pakken in de maand nodig en hield er wel eens 1 over,betaalde toen 5,=euro per pak.
Je hebt al 3 of 4 pakken nodig om een goede ondergrond te creeren!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:56

10 pakken in de maand!!
Stond hij dan heel veel op stal?

Als je eenmaal een goede bodem hebt hoeft er helemaal niet zo veel meer bij bij mij.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:02

Bij jou niet, die van mij heeft minimaal een baal per week nodig. Liefst nog meer. Daarom ga ik weer terug op stro. Het ligt ook een beetje aan hoe groot je stal is en hoe schoon je paard is.
En misschien heeft Perenboompie wel meer paarden op vlas. Dan kom je wel aan 10 pakken pm.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:09

maar 1 baal per week is toch heel wat minder dan zeker twee per week! Scheelt de helft.

En zoals ik al zei: Het scheelt wel heel veel hoelang de paarden op stal staan.
Ik neem aan dat we het over 1 paard hebben, anders is het een beetje moeilijk vergelijken. Knipoog

KailehS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:11

Wij zijn van 315,- naar 335,- gegaan sinds januari

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:13

10 pakken per maand is 2,5 per week.

Ik kan mij best voorstellen dat de stallen schoner zijn als de paarden langer buiten staan, maar dat is met stro ook. Met elke bodem denk ik wel. Haha!

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:18

Ik gooide er 3 pakken in was een stal van 3x4m,en dan iedere dag drollen eruit halen,om de drie dagen moest er een pak bij,het is inderdaad een vullak en plassen doet ze alleen maar in d'r eigen stal,ze stond 4uur per dag buiten en ik ben dan ook nog ongeveer met poetsen,rijden en heel de reutemeteut 2 tot 3 uur met haar bezig en aangezien het een bonte is wilde ik de stal toch wel een beetje schoonhouden,al is de stal nou helemaal schoon en ligt er 1 hoopje moet ze daar perse in gaan liggen met dr nek en knieen,heb toen half om gedaan vond ik ook fijner omdat ze dan ook wat te knabbelen had.

Maar 4 pakken per maand is echt weinig of ze moeten heel de dag buitenstaan dan maar dat is bij ons alleen vanaf maart t/m oktober ivm kapotlopen van de wei,ze staat nu alleen op stro omdat we verhuist zijn en men daar geen vlas wil ivm het afvoeren.

Zelf geef ik de voorkeur aan 2/3 vlas en 1/3 stro.
Maarja wanneer je je paard niet zelf aan huis hebt moet je je aanpassen aan de stalregels.
Wij zijn van 200,= naar 215,=gegaan dus ik vind onze verhoging nog wel meevallen en acceptabel.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:19

Idd.
Ik kan dus met gemak met 1 pak vlas per week doen, maar als ze een keer een dagje binnen moeten blijven staan dan moet er meteen een heel pak bij!

Gelukkig is de zomer lekker goedkoop Haha!
De helft minder vlas en de helft minder hooi!
Kunnen we in de winter weer wat extra gebruiken.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:21

PERENBOOMPIE schreef:
Maar 4 pakken per maand is echt weinig of ze moeten heel de dag buitenstaan dan maar dat is bij ons alleen vanaf maart t/m oktober ivm kapotlopen van de wei,ze staat nu alleen op stro omdat we verhuist zijn en men daar geen vlas wil ivm het afvoeren.

Ze gaan om half 8 naar buiten, en pas `s avond weer naar binnen, scheelt idd enorm!
De wei is hier ook wel kapot, maar dat vind ik niet zo`n ramp. Kan ook niet anders ivm werk.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:24

Oh ja en om de drie weken trok ik heel de stal leeg omdat ik geen made in de stal wilde en nu nog steeds niet natuurlijk,maar nu worden ze iedere dag opgestrooid met stro en 1x per week machinaal leeggetrokken.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:27

Made! Ieuw!!
Ik pot wel best lang, maar heb nog nooit een made gezien! Moet er niet aan denken!!

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:30

asjemenou schreef:
Made! Ieuw!!
Ik pot wel best lang, maar heb nog nooit een made gezien! Moet er niet aan denken!!

Nou szomers kunnen ze toch wel lekker gaan zitten broeien onderin wanneer je lang pot,dat wilde ik maar al te graag voorkomen moet er inderdaad niet aan denken!! Misselijk

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:40

Hoe lang is lang?
Het gaat er toch wel zeker elke twee maanden een keer uit.
In de zomer doe ik ook bijna niet potten, dan staan ze nog langer buiten en wordt de stal toch niet vies.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:45

Dan moet je af en toe even controleren door met je riek of schep de onderlaag/koek die er dan ligt omgooien en wanneer het donkerrood/donkerroze is vanonder dan zou ik niet te lang meer wachten met leeghalen

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:48

Ik merk niets van de prijsstijging aangezien mijn paard na de stijging pas komt.
Wij betalen 98,- kale huur, stro, kuil en biks moeten we zelf betalen. Nu ben ik geloof ik 5,50 aan stro kwijt per baal, 29,- onbeperkt kuil en biks ongeveer 10,-
Al met al sta ik voor ongeveer 200,- gestald en dat is al 150,- minder dan op de manege in almere.
Mij hoor je niet klagen maar ik ben ook niet anders gewend

Nu las ik dat er iemand in dit topic was, die heel weinig stro verbruikte vanwege de matten maar dat valt toch tegen?

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:57

ja zijn van die drainage matten,bij sommige stallen staan ze zelfs op matten zonder stro of iets eroverheen maar persoonlijk vind ik het niets,soms struikelen ze ook over een punt of flap omdat ze daarop hebben staan schrapen en er dus een vouw of scheur in komt.

julie_flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:56

Bij mij gaat het wel omhoog door de hoge prijzen van het voer..maar dit is maar 5,00 euro dus het valt nog mee Knipoog