Dierenbescherming op bezoek!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjaM

Re: Dierenbescherming op bezoek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 16:16

Esperanza schreef:
ik hoop dat je geen hoogovenslakken bedoelt maar gewoon puin?

Volgens mij is het gewoon puin. De slakken zijn rood, bruinig en wit van kleur. Hoogovenslakken zijn toch donkergrijs?

Wat is het probleem van hoogovenslakken eigenlijk dat je dit zo vraagt?

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:21

ja en de komende tijd gaat het nog meer regenen helaas dus dat bertaten natasja zal momenteel niet veel worden vress ik , sparky staat op het grote land nou en het andere land zijn we aan het afbreken word omgespit en spetter staat binnen omdat die gecastereerd gaat worden dinsdag , maar verder moesten we bij sparky nu wel een plaat neerlegeen voor het voer water en kuil, omdat de stal nu nog op het oude land staat en je die niet 1 2 3 af kan breken ,
ik hoop voor ons beide en de andere die er ook zo een last van hebben op volgend jaar toch echt een strenge winter ipv een regenwinter , maar ja we zien hoe het verder loopt ,
en ik heb nooit gezegd overigens dat ik het land er pima uit vond zien van mezelf en ook niet dat ik het vriendelijk ect vond. ik keek er ook naar van o god hoe kan dit nu gebeuren en hoe moet ik dit oplossen met een boer die het probleem niet ziet? nu na dat de db was geweest kon de boer wel plek maken dus aa nde enne kant ben ik ze dankbaar dat ze zijn geweest, voor mijn paardjes maar nu aan de andere kant staat er 1 toch 24/7 op stal en dat is een 2 jarige die dus niet meer buiten kan omdat het andere land niet spetter proof is zeg maar , maar goed volgend jaar hopende op betere tijden ook voor andere die er last an hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:29

Doe wat aan dat land ipv hopen op beter weer
Kom op, dat is toch niet realistisch in ons kikkerlandje

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 16:36

Drastische veranderingen kosten vaak veel geld en niet iedereen heeft dat zomaar in zijn/haar achterzak zitten! Ik denk dat er meer mensen zijn die dat niet zomaar hebben dan wel.

Bij mij op het land is inmiddels e.e.a. in gang gezet en dan nog duurt het even voor alles klaar is. Dat is gewoon realistisch. Heeft niks te maken met wat voor weersomstandigheden waar en wanneer dan ook. Ik ga ervan uit dat dat voor de meeste mensen geldt en dus ook voor spetter.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:37

simpelste oplossing: geultjes laten graven door een loonbedrijf zodat het water beter afloopt naar de sloot met als gevolg: een drogere wei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:38

Klopt, maar dan moet je bedenken of je op die manier wel paarden mag blijven houden
Paarden kosten geld, veel geld Ja

Jij doet er wat aan, spetter niet, die gaat hopen op ander weer volgend jaar.
Kom op zeg, dan stop je toch je kop in het zand, sorry blubber

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:42

Welshcobfan schreef:
simpelste oplossing: geultjes laten graven door een loonbedrijf zodat het water beter afloopt naar de sloot met als gevolg: een drogere wei.

Wij zijn heir inderdaad ook mee bezig, werkt inderdaad vrij goed

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 16:48

Welshcobfan schreef:

Er liggen drainagepijpen in mijn weiland, dus ik had gedacht dat dat voldoende zou zijn Bloos In mijn oude wei had ik dat namelijk niet en daar was het uiteindelijk minder blubberig dan in de nieuwe wei. Ik ga de drainagepijpen in ieder geval door laten spuiten, zodat ik zeker weet dat ze niet verstopt zitten.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:54

runningkawa schreef:
Klopt, maar dan moet je bedenken of je op die manier wel paarden mag blijven houden
Paarden kosten geld, veel geld Ja

Jij doet er wat aan, spetter niet, die gaat hopen op ander weer volgend jaar.
Kom op zeg, dan stop je toch je kop in het zand, sorry blubber

als jij nu eens je bril op zet kan je zien dat ik er wel wat aan doe maar jij probeert dit topic geloof ik te verzieken , ik heb eerder gezegd sparky staat op een ander land het oude land word momenteel afgebroken en omgespit en ingezaaid en spetter staat op stal maar natuurlijk weet jij bij deze alles beter en vind je het op een of andere manier leuk om te zieken en blijven zeiken ,
ik heb de maatregelen nu getroffen voor mijn paarden en de rest moeten we bekijken hoe we het aan gaan pakken eerst spitte nslepen en zaaien vanuit daar kan je pas bekijken wat het beste is

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:56

NatasjaM schreef:
Welshcobfan schreef:

Er liggen drainagepijpen in mijn weiland, dus ik had gedacht dat dat voldoende zou zijn Bloos In mijn oude wei had ik dat namelijk niet en daar was het uiteindelijk minder blubberig dan in de nieuwe wei. Ik ga de drainagepijpen in ieder geval door laten spuiten, zodat ik zeker weet dat ze niet verstopt zitten.

Drainagepijpen moet je volgens mij elke 3 jaar laten vervangen/doorspuiten omdat ze snel verstopt raken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:57

Als opkomen voor een dier verzieken is?
Daarom is de DB bij jou ook niks zeker

Ja 1 paard staat nu binnen
Maar je zegt in je vorige post, ik wacht op een strenge vorst volgend jaar omdat je er niets aan doet.
Je zegt het zelf, schuif dat dan niet op een ander af, maar durf eens wat aan je eigen ding te doen!
Ipv de DB af te katten en mij af te katten

Spitten, slepen en zaaien is leuk voor dit jaar, heeft toch helemaal niks met de volgende winter te doen??

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:59

RK: Misschien even beter lezen? Ze zegt duidelijk dat ze hoopt op een strenge winter volgend jaar in plaats van al die regen, er staat nergens dat ze daar op wacht!

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 17:00

Welshcobfan schreef:
Drainagepijpen moet je volgens mij elke 3 jaar laten vervangen/doorspuiten omdat ze snel verstopt raken.

Ik heb dit weiland half juni 2006 pas gekocht en volgens de huurder van de vorige eigenaar waren de drainagepijpen het najaar daarvoor nog doorgespoten. Hoe lang de drainage er al in ligt weet ik niet Bloos . Ik zal het eens navragen bij de vorige eigenaar. Bedankt voor de tip.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:02

Ik lees goed
1 paard op stal, ander in andere wei omdat DB is geweest
En ze hoopt op andere tijden volgend jaar voor haar en haarzelf

Nergens staat dat er iets aan het land gedaan gaat worden.
Als spitten en zaaien, maar dat is gewoon klaar maker voor de lente, dat word van de winter net zo nat

Dus ik weet niet wie hier niet leest, maar ik ben het iig niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:02

Doorspuiten moet idd regelmatig.
En de verkoper kan daar natuurlijk wel eens een jaartje langs zitten Knipoog

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 17:07

runningkawa schreef:
Doorspuiten moet idd regelmatig.
En de verkoper kan daar natuurlijk wel eens een jaartje langs zitten Knipoog

Voor het bedrag dat ik voor dit weiland heb betaald mag ie best de waarheid vertellen hoor! Knipoog

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:16

ehm, om nog even op de hoogovenslakken terug te komen. Als ze in aanraking met water gaan ze ´lekken´. Dan liggen binnen de kortste keren de vissen op zijn kop in je sloot...

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 17:19

Esperanza schreef:
ehm, om nog even op de hoogovenslakken terug te komen. Als ze in aanraking met water gaan ze ´lekken´. Dan liggen binnen de kortste keren de vissen op zijn kop in je sloot...

Kan me niet voorstellen dat het hoogovenslakken zijn. Ik zit hier naast een natuurgebiedje, dan had de vorige eigenaar behoorlijk problemen gekregen denk ik zo Haha! Ik heb ook nog geen vissen zien drijven gelukkig Knipoog

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:26

Denk het ook niet, maar omdat je dat zo zei...slakken

jannekevol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 18:03

Wat je ook kan doen is een bordje ophangen, zoals:
De dierenbescherming heeft dit goegekeurd, of iets dergelijks

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 18:30

nah, geloof dat de slakken van natasja idd kleingeslagen puin is ipv h o slakken
de natuur doet het prima daar

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 18:45

nou ja zeg mijn weiland ziet er nog vele erger uit. Echt klasse dat ej weiland er nog zo netjes uit ziet. Mijn weiland si echt een ramp. Maar ze lopen nog wel buiten maar als ik ze buiten laat is het een ramp. Echt aplausje voor jouw weiland

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 18:47

kaj schreef:
Inderdaad RK dit hoort echt niet zo. Mijn paardjes staan al jaren 24/7 buiten maar ze hebben nog nooit zo gestaan als op de foto's in dit topic. Het heeft nu al vanaf gistermiddag geregend en het land ziet er bij lange na nog niet hetzelfde uit. Als je teveel paarden op een klein stukje zet dan heb je uiteraard dit probleem. Maar zorg en dan voor dat er een droog stuk komt. Desnoods door bestraten of gooi er een paar containers zand overheen.

Mmm als ik eraan denk zal ik vanmiddag eens foto's maken van hoe mijn land er nu bijligt. En dan gaat iedereen vast roepen dat ik op zandgrond zit (wat eerder in dit topic al een keer geroepen werd) maar dit is niet het geval. We hebben hier rivierklei. Dus tijdens zo'n regenbui blijft er inderdaad vlug water staan, maar dat wil niet zeggen dat je zo'n modderpoel hoeft te krijgen als hier getoond werd....

Maar niet elke plaats of weiland is hetzselfde!!!! Er is nog wel een verschil of er dreinage onder ligt of hoe heet dat of niet of er slootjes om heen liggen of niet of het een hoog weiland is of niet en mijn weiland is nog erger. daar doe je gewoon niks aan. Ik ga ze echt niet opsluiten

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 18:49

verveelend..maar wel logisch..
sorry maar als mijn paarden in de blub zouden staan zal ze zeer zeker weg halen Bloos
tevens is er wel kans van in beslagname als paarden in de modder staan als te erg word..aangezien mok en rotstraal dan grote kansmakers zijn..
ik ken iemand waarbij ze paardne dus gewoon in beslag genomen zijn wegens in de modder staan.
ligt eraan hoever ze erin staan zijn alleen de hoefjes is al minder erg..

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 18:53

nee het is in hun eigen wei soms iets erger maar daar breng ik ze over het verharde pad naar het iets drogere weiland. maar als ze s nachts zelf naar buiten gaan i nhun eigen wei kan i ker niks aan doen.