Ik zou => alles<= schrijven van mijn Sherlock Holmes activiteiten, maar ik heb ondertussen zoveel gedaan dat het dan wel een erg lang verhaal gaat worden. (en ik ben nou eenmaal niet zo kort en bondig..
) En niet al mijn acties hadden even bevredigende resultaten, en de meeste lopen nog.Daarom nu alleen de highlights.
Allereerst moeten we van de naam “tussenpersoon” af. Dat maakt het zo onpersoonlijk allemaal.
Bij deze: Ze heet Mandy Riedel en haar man Ted/Thaddäus Driesch.
Omdat de rechtsbijstand geen actie ondernam zolang er geen andere gedupeerden waren ben ik daarmee begonnen:
Als eerste de stamboeken. Omdat het Kinsky ras 1 van de zeldzaamste ter wereld is, bestaan er maar 2. Eentje in Engeland en eentje in Tsjechië.
Met het engelse stamboek had ik contact per mail. (onder een andere naam en met een smoes dat ik een paard van Mandy wilde kopen. Duhhhh.)
Hun reactie: Ze was een oplichtster, ze waren zelf ook op zoek naar Mandy want ze kregen erg veel klachten over haar binnen. Ze bezorgt het ras (door het verkopen van zieke paarden en ‘gewone’ paarden met valse Kinsky papieren) een slechte naam. Ze waren pislink op haar.
Ze hadden recentelijk weer 2 klachten gekregen uit de USA, van mensen die voor veel geld opgelicht waren. Ze gaan proberen hun contact info te achterhalen zodat ik met ze in contact kon komen om mee te doen met een rechtszaak. En als ze ergens mee konden helpen dan hoorden ze het graag, want Mandy moest gestopt worden.
Dus ik kon niet wachten om met het Tsjechische stamboek te bellen. Vond ik wel erg eng, maar het gaat sneller dan mailen. Daar kreeg ik een mevrouw aan de lijn die slecht engels sprak, maar ze was de enige die het tenminste een beetje sprak. (met nadruk op een BEETJE.) Ik vroeg haar of ze goede ervaringen hebben met Mandy. Vervolgens komt er een hortende en stotterende stortvloed aan woorden uit waaruit ik kan opmaken dat het antwoord een resoluut NEE was. Mandy was een slecht mens, verkocht bewust zieke paarden en paarden met valse papieren waar ze belachelijk hoge bedragen voor vroeg en het stamboek kreeg dus steeds gedoe aan de telefoon met ontevreden belazerde klanten die verhaal kwamen halen bij het stamboek. Ze waren bezig om artikelen in diverse Duitse paardenkranten/magazines te plaatsen om te waarschuwen voor Mandy’s praktijken. Ze spraken schande van haar activiteiten en ze zijn bezig overal negatieve publiciteit te maken. Nu communiceren we verder per email, en in haar laatste mail schreef ze me te helpen zoeken naar meer gedupeerden. Ze wilde met alles helpen en hoopte op een succesvolle rechtszaak tegen Mandy want zo schreven ze: quote: “It is horror with Mandy”.
Dank u wel, Tsjechisch stamboek!
Toen ben ik opzoek gegaan via internet naar mensen die een paard van Mandy gekocht hebben. Die schreef ik vervolgens weer onder een andere naam aan, om te vragen of ze wisten waar Mandy gebleven was. Zo vond ik er ook 1 in Oostenrijk. De volgende dag was ik haar emailadres kwijt en zocht via google op de naam van haar paard. Kwam zo (dacht ik..haha) bij dezelfde website in Oostenrijk aan, zocht het emailadres, en stuurde haar een mail met de strekking: Ik wil graag een paard van Mandy kopen maar ik kan haar niet bereiken, hopelijk kunt u me helpen. Kreeg al vlot een mailtje terug dat ik vooral niet in zee moest gaan met deze Mandy! Zij was namelijk een oplichtster. (what’s new?) Alleen dit keer bleek het van een hele andere orde te zijn. Onze Mandy is namelijk gewoon een mini-crimineeltje! Ze vervalst cheques!! Dat je zieke paarden of paarden met valse papieren verkoopt valt onder ‘oplichting’, maar zodra je cheques gaat vervalsen begeef je je in het criminele circuit. Je kon me echt wegvegen toen ik dat hoorde!!
Wie weet wat ze allemaal op haar kerfstok heeft! Geen wonder dat ze met de noorderzon vertrokken is! Wat voor een beerput heb ik opengetrokken?Toen ik haar vertelde dat Mandy in Canada zat geloofde ze me niet, want ze had net een nieuw huis met stallen en auto in Duitsland gekocht, en dan vertrek je niet op stel en sprong naar de andere kant van de wereld.
En beste bezorgde boze bokkers!!! Zet de Bokt-Bus maar alvast klaar, lunchpakketjes mee, popcorn, cola, autodropjes, spandoeken en ratels: we vertrekken 13 september naar Dusseldorf voor de rechtszaak tegen Mandy!
Ze zei namelijk dat wanneer Mandy in Canada zou zitten ze het geweten zou hebben want de rechtszaak van haar tegen Mandy stond gepland op 13 september, dus zou dat wel doorgegeven zijn door de advocaat van Mandy.
Ik zei dat ik het niet geloofde, (mijn vertrouwen is een beetje weg in de welwillende medemens, hoe aardiger ze zijn hoe minder ik ze vertrouw), en vroeg om bewijs. Toen stuurde ze me 4 ingescande documenten waaronder de dagvaarding, een brief van haar duitse advocaat met zijn contact gegevens, een brief van de duitse advocaat van Mandy, en de vervalste cheque ter waarde van 8000,- euro…. AAAHHH!!!
Ook is er een getuige opgeroepen die gaat verklaren dat mandy een oplichtster is en er nare praktijken op nahoudt. Ze vroeg of ik ook naar de rechtszitting wilde komen. Ik natuurlijk meteeeen bellen naar de rechtsbijstand, heb de documenten verstuurd, en toen werd ik vorige week gebeld met de mededeling dat ze met mijn toestemming contact zouden opnemen met de duitse advocaat van deze Tsjechische vrouw met de vraag of hij ook mijn zaak (op hun kosten) in behandeling wilde nemen zodat die misschien ook op de 13de zou kunnen voorkomen. Hoefde ik niet over na te denken:”JA HOOR!! Mijn zege heb je!” Maandag belde ze al terug met de mededeling dat deze advocaat een hele snelle was en al gereageerd had dat hij mijn zaak erbij wilde doen. Hij had als voorstel om niet te wachten tot 13 september, maar om meteen een gerechtelijk bevel tot betaling te sturen. Hij zei alleen wel dat de huidige woon- en verblijfplaats van mevrouw Riedel hem niet bekend was, en dat hij het daarom naar haar adres in Duitsland zou sturen. Mijn rechtsbijstand meldde dat wanneer zou blijken dat ze echt in Canada zou zitten en mijn zaak niet op de 13de zou kunnen voorkomen (als ze alsnog niet betaald) de rechtszaak in Canada moest plaatsvinden, en zij dan geen rechtszitting gaan betalen.
(waarom moet zoiets in het land van de oplichtster plaatsvinden????, ik ben de gedupeerde en ik woon in Nederland, en ten tijde van het contract zat ze nog in Duitsland, dus dat contract is Duits recht lijkt me. Op deze manier kun je altijd wel onder een rechtszaak uitkomen! Daarbij is ook nog uitgevonden dat merouw Riedel gestudeerd heeft aan de jurridische faculteit van Dusseldorf dus vast gezorgt heeft dat ze buiten schot blijft op een of andere wijze.)
Maar het begin is er.
Ik zie me daar al helemaal zitten in die rechtbank!! Baal alleen dat het om 10.00 uur in de ochtend is, dan moet ik de dag ervoor gaan want met de trein red ik dat niet. Komt mijn zaak dan ook voor betaald de rechtsbijstand mijn reis en verblijf kosten, ga ik alleen om te genieten en haar ijskoude smoelwerk te zien dat moet ik het zelf betalen. Ook goed. Ik ga wel op de publieke tribune zitten hoor. Jammer dat je geen foto's mag maken in de rechtszaal. Anders kon ik die ter illustratie erbij doen, jullie zijn vast wel benieuwd hoe zo'n paardonvriendelijke crimineel en oplichtser eruit ziet. Ga ik lekker "BOOOOEEEEEE SWINDLER" roepen in die zaal. Laat ik me met geweld eruit zetten door de parketwachten. Schijnt dat de "publieke opinie" ook uitmaakt in het vonnis van de rechter. Tenzij iemand daar al teveel door geschaad is, dan zijn ze namelijk al door de "publieke opinie" gestraft. Zoals Marco Bakker toen hij iemand doodreed.
Mandy moet zelf ook op komen dagen, dus dan kan ik haar pootje haken als ze langs loopt naar het beklaagde bankje. Maar ik denk niet dat ze komt, (ookal moet dat wel anders wordt je dacht ik per verstek veroordeeld) maar als ze echt verdwenen is… Zou ze uit Canada komen vliegen voor dit? Deze advocaat is overigens Mandy's tweede in deze zaak, dat was te lezen in die gescande brief die ik gekregen had. (interessssssant!! Zou wel willen weten waarom!)
En weet je wat de grap is? Een stukje terug schreef ik dat ik het emailadres kwijt was van die persoon in Oostenrijk, en met de naam van het paard “haar” gevonden had, maar dat bleek achteraf helemaal niet dezelfde persoon te zijn!l Die ik de tweede x gevonden had was de eerste eigenaresse van dat paard (die is Tsjechisch en niet Oostenrijjks), en daardoor kwam ik op haar website terecht!! En was dus helemaal niet de Oostenrijkse vrouw die ik de dag ervoor gevonden had. Gewoon toeval. Hahaha! Hilarisch!
Maar het wordt nog erger:
Deze Tsjechische vrouw deed vroeger zaken met Mandy maar is daarmee gestopt omdat Mandy niet eerlijk handelde. Ze vertelde dat een paard wat kreupel liep door vocht in de knieën toch op het vliegtuig naar de USA gestuurd werd en de nieuwe eigenaren meteen het paard moesten laten opereren. Het paard wat ze zelf zonder papieren aan Mandy verkocht had (toevallig het paard op wiens naam ik gezocht had….) dook meteen erna in Duitsland op met papieren. Zo had ze talloze verhalen!!
Toen vroeg ze of ik wilde vertellen om welk paard het bij mij ging, want wie weet kende ze die wel. En jaaaaa hoor~!!! Dak kende ze wel! Dat was dat valse monster wat Mandy aan de straatstenen niet kwijt raakte. En hoewel het een goed rijpaard was en hoge ogen scoorde op jachten maakte het niet uit hoe laag ze met de prijs ging zitten, want hij was toch veels te vals. Ze snapte niet dat ik hem nu op stal had. Ze gaf wel aan dat het paard gewoon nog jachten liep, en dat ze niet wist dat hij zo ziek was. Waarschijnlijk ingespoten. Mandy had aan haar gevraagd of zij Dak niet wilde bemiddelen en dat ze hem mocht hebben voor 2.500,- euro. Maar dat had ze te duur gevonden, zelfs wetende dat het een geweldig sportpaard was.
Kun je nagaan!!(maar als je die zijn stal niet uitkrijgt…heb je er weinig aan.)
Ik moest aan Mandy een borg betalen van 6500,-… en dat was speciaal voor mij extra laag omdat we elkaar “kenden” .Yeah right!
Die vrouw zei ook dat Mandy mensen belazerde die ze een beetje kende en waarvan ze wist dat ze zich zoveel aan het paard zouden hechten dat ze hem/haar toch niet terug zouden sturen… (hoezo intens vals kreng!!) Moet wel zeggen dat ze vond dat het mijn eigen schuld was. (ik wilde nog zeggen: “En jij dan met je valse cheque…?!?!?” maar dat heb ik niet gedaan. Ze vond echter dat ik echt dubbel de pineut was omdat Dak nu eenmaal zo’n ondragelijk gecompliceerd paard was, en schijnbaar ookal niet geschikt als rijpaard. Andere gedupeerde hadden tenminste nog iets op om te rijden, of tenminste een lief paard.) Ze kende de vorige eigenaresse van Dak ook, dat was een bekende internationale ruiter ofzo, die “spedition” paarden “maakte”. (geen idee wat dat zijn) Ook vond ze dat ik Dak terug moest sturen. Mij helemaal begrijpen deed ze dus niet… Maar goed, ze is wel mijn “partner in het feest der gerechtigheid”. Wat een fuifnummer..)
Verder heb ik nog veel meer mensen aangeschreven, die op hun website Mandy beschrijven als “mijn lieve vriendin” , etc. etc. En bij allemaal krijg ik dezelfde reactie: Ze heeft ons haar nieuwe adres en telefoonnummer niet gegeven, ze is plots vertrokken naar Canada. Ze weten allemaal niet waar ze uithangt. Ze was ineens binnen 2 maanden weg, etc.etc.
Duister..
Als toegift heb ik ook naar Mandy gemaild onder een valse naam. Ze mailde terug dat ze in Canada zat (al is mandy van origine niet zo'n betrouwbare bron,
ik vond het wel grappig het op deze manier van haarzelf te horen), ook schreef ik een keer dat je met internet nooit wist wie je tegenover je had, hilarisch als je bedenkt dat ik me ook tegenover haar als “iemand anders” voordeed, hihi, zo houd ik het voor mezelf ook leuk, vond het een geslaagde inside joke. We mailde dagelijks en we zouden adressen uitwisselen, ik stuurde haar mijn fake adres, en vroeg om die van haar, vanaf dat moment heb ik niets meer van haar vernomen... Dat zegt ook weer genoeg.Deze Sherlock heeft vervolgens al haar mailtjes van de laatste tijd incl. mijn neppers naar mandy nagetrokken op IP nummer. De mails voor eind juni komen uit Duitsland, en na eind juli komen vanuit Canada op 2 na. Die kwamen respectievelijk uit de USA en Australië.. Beetje vreemd. Haar man zit in de ICT dus wie weet kan hij ze omleiden, of is ze in geen enkel land veilig, of zat ze in een internetcafe met een rare provider.
Op mijn actielijstje heb ik nog veeeel meer dingen staan, en ik doe er elke week een paar. Anders hou ik het niet meer bij. (met al die fake namen, smoezen, info, enzo…)
Heb het telefoonnummer van de vorige eigenaresse van Dak ontfutseld, en die van de advocaat van Mandy. Heb alleen beide nog niet gebeld. Wat zeg je tegen de ex-eigenaresse annex dierenbeul en tevens oplichtster? Alsof zij mij alles eerlijk gaat vertellen, ik denk het niet. En de advocaat van Mandy gaat mij ook niet haar adres geven. Wel heb ik van iemand een GSM nummer gekregen van Mandy's man, waarop hij ‘enkele weken geleden’ haar nog gebeld had. Was een duits nummer, maar die gsm dingen werken ook in Canada, Tokio, Verweggiestan of waar ze dan ook uithangt... (misschien ge-es-emmetje traceren? Kan iemand dat hier? Werkt er hier iemand bij de KPN?)
Ik wacht nu op antwoord die de rechtsbijstand gaat ontvangen van de duitse advocaat van de Tsjechische vrouw van die rechtszaak. Hij heeft dat bevel waarschijnlijk al gestuurd.. En ze zou laten uitzoeken of Dak nu echt van mij is of dat ik daarvoor de beruchte contracten nodig heb.
Heb helemaal op zijn Sherlocks nog meer acties openstaan, maar die lopen nog, of ik wacht nog op antwoord. (heb bijvoorbeeld het emailadres van het huidige/vorige bedrijf van haar man welke ook een vestiging in VERASSING Canada hebben.) Ik kom steeds dichterbij, ze moet mijn hete adem vast al in haar nek voelen..
You can run, but you can’t hide!
The game continues..
(heb er nog lol in ook! Kost wel veel tijd en energie, maar als Dak’s mamma eenmaal boos is, dan heb je de poppetjes aan het dansen hoor.. Net als mijn paard ben ik erg vasthoudend. *HAP*)
(Anders moeten ze achteraf alsnog het nummer traceren om haar in een protection-programma op te nemen, dus het lijkt me efficienter dat de politie haar gewoon nu opspoort.)