paard naar de slacht gebracht en nu is hij op marktplaats???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Vue

Re: paard naar de slacht gebracht en nu is hij op marktplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:17

Daarom willen veel mensen ook graag het paard zien nadat hij geslacht is, zodat je zeker weet dat hij inderdaad niet meer hoeft te lijden.

Mellow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:18

slimmerik schreef:
TongeR schreef:
GATVERDAMME.

echt bokt weer hoor, ik meng me nooit ergens in maar dit vind ik toch wel heel erg..

Ruim 3500 posten zonder je eigen ergens in te mengen???? Hoe krijg je dat voor elkaar??

als je hier al langer zit en je hebt een boktverslaafde vriendin die wel eens op jou naam zit kom je er wel aan hoor.

meestal houden mijn berichtjes niet zo heel veel in en gaat het meestal over mij en mijn eigen paard

en tussen nooit hoort bijna te staan, heel af en toe zoals nu meng ik me er wel in.

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:19

niks geen pardon als je alles niet heb doorgelezen waarom reageer je dan.

ik heb verteld dat hij alleen maar wou springen dat er dan door adrinaline pijn verlicht werd dat hij zelf veroorzaakte door het vele bokken en steigeren als je je niet in alles verdiept waarom zeik je me dan af?

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:19

Ik heb steeds meer het idee dat de TS door haar eigen onkunde en onwetenheid niet uit de voeten kon met dit paard. Wat de slager heeft gedaan is niet correct, maar ik hoop desondanks dat dit paard een nieuwe kans krijgt bij een eigenaar die wel met hem kan omgaan.

Verder krijgt de TS een reactie op wat ze zelf heeft gepost. Als dat niet is wat ze lezen wil, so be it. Zij is met een schuilaccount en een warrig verhaal gekomen.

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:20

Ruim 3500 posten zonder je eigen ergens in te mengen???? Hoe krijg je dat voor elkaar??
[/quote]

als je hier al langer zit en je hebt een boktverslaafde vriendin die wel eens op jou naam zit kom je er wel aan hoor.

meestal houden mijn berichtjes niet zo heel veel in en gaat het meestal over mij en mijn eigen paard

en tussen nooit hoort bijna te staan, heel af en toe zoals nu meng ik me er wel in.
[/quote]

ik ga me niet verlagen tot jou niveaw. maar waarom ga je nu mensen afzeiken die mij proberen te helpen deze toppic is gestart voor hulp niet voor afkrakerij. dus blijf dan weg.[/quote]

Mellow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:23

ow, ik kan er wel om laChen,

zoek maar op mijn berichten.
gaat meestal over mij en mijn eigen paard.
hoef niet zo nodig mijn grote mond open te trekken maar ik volg dit al een paar dagen en ik vind het nu de spuitgaten uitlopen.

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:23

TongeR schreef:

Oejj een account is eigenlijk strikt persoonlijk....lees de boktregels maar eens na.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:24

Jemig,ik heb mezelf door alle pagina's heengeworsteld en snap er nog niks van.
Als ik het goed begrepen heb is er door de slager iets ondertekend waarop staat dat je paard geslacht zou worden,maar hij heeft hem gewoon doorverkocht?
Hoe kan je het hier dan in godsnaam bij laten zitten?
Ik zou echt alles uit de kast trekken om dat recht te trekken en hoe die slager het moest doen zou me worst wezen,maar dat paard kwam terug.

listiglistje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:25

Hij zal maar uitvalsbeginselen boven de sprong krijgen SLIK....

Knap hoor dat je zelf wel het paard over een hindernis kreeg , terwijl er eerst geen land mee te bezeilen was, steigeren, slaan en zich laten vallen enz enz. en dan toch de hele tijd springen...

En trouwens alleen maar springen met een pas beleerd paard met ataxtie lijkt mij zowiezo niet zo'n strak plan......dat snapt natuurlijk een leek nog wel!

XUlyssesX

Pipi schreef:
Jemig,ik heb mezelf door alle pagina's heengeworsteld en snap er nog niks van.
Als ik het goed begrepen heb is er door de slager iets ondertekend waarop staat dat je paard geslacht zou worden,maar hij heeft hem gewoon doorverkocht?
Hoe kan je het hier dan in godsnaam bij laten zitten?
Ik zou echt alles uit de kast trekken om dat recht te trekken en hoe die slager het moest doen zou me worst wezen,maar dat paard kwam terug.

er verandert dan niks meer aan de zaak

slimmerik

Re:

Ik geloof nu dat TS een beetje over de rooie gaat......

En hebben je moeder en je instructrice al navraag gedaan of komt nu alles toch uit je grote duim ????

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:26

listiglistje schreef:
dat snapt natuurlijk een leek nog wel!

niet alle .....

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:27

Ann schreef:
Ik heb steeds meer het idee dat de TS door haar eigen onkunde en onwetenheid niet uit de voeten kon met dit paard. Wat de slager heeft gedaan is niet correct, maar ik hoop desondanks dat dit paard een nieuwe kans krijgt bij een eigenaar die wel met hem kan omgaan.
.

Juist ja, onkunde was het eerste wat in mij opkwam. Het tweede was: lichamelijke problemen, waar verder niet naar gekeken is. Voor het paard fijn dat er iemand nog wat in hem heeft gezien, en ik hoop dat hij wel een baasje krijgt die hem aankan.

Overigens heb ik inmiddels het hele topic gelezen, mag ik nu wel wat zeggen?

Wat betreft het paard wat op de marktplaats te koop staat: ze kunnen ze het bedrag wel vragen wat er op de marktplaats staat, maar voorlopig is hij daar nog niet voor verkocht, dus waar maak je je druk om? Als hij echt zo snel weg moet als ze in de advertentie zeggen, moeten ze toch ook met de prijs zakken.

En paarden kosten geld. Veel geld. Als je al loopt te miepen over het geld wat je nu kwijt bent, zou je er maar beter aan doen er meteen mee te stoppen. Cavia's houden is veel goedkoper

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:27

wauw hier leer ik nog eens iets !!!!

paarden met pijn en ataxi moet je elke dag springen

goed om te weten

Mellow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:28

slimmerik schreef:
TongeR schreef:

Oejj een account is eigenlijk strikt persoonlijk....lees de boktregels maar eens na.

zal ik dat eens doen juf
is eigenlijk vaak als ik bij haar thuis ben dat ze ff op die van mij zit.
maar ze is zelf ook gewoon een bokker.
ik zie het probleem niet zo, maar zal sde regels eens even doorlezen

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:29

ik ga helemaal niet over de rooie.

ik ben er nog gewoon hoor gewoon mezelf.

lezen jullie wel voordat jullie iets plaatsen.

mijn instructrice zit achter het verhaal van de slager aan. en mijn moeder had dus een advocaat ingeschakeld maar die hebben we niet nodig want we kunnen niks tegen de slager beginnen.

dat dachten we maar nu mijn instructrice de slacht zwart op wit heeft.

zit het verhaal anders. we kunnen wel dergelijk iets tegen de slager doen. maar nu komt het .

heeft het zin?

als ufarno doorverkocht worden hebben we er niks aan.

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:30

het paard kon heus wel springen door veel lol in het springen te hebben stroomde er genoeg adrenaline door hem heen om de pijn te verlagen de pijn die kwam door al zijn gebok en gesteiger. ( staat een paar pagina's terug) de dieren arts verklaarde dat.!
hij zei dat adrenaline de boel verdoofd.

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:31

TongeR schreef:

zal ik dat eens doen juf

Ook op een andere computer kun je met je eigen boktnaam inloggen hoor meisje..

Mellow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:32

slimmerik schreef:
TongeR schreef:

zal ik dat eens doen juf

Ook op een andere computer kun je met je eigen boktnaam inloggen hoor meisje..

je meent het?
maar dit gaat erg off topic.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:32

XlucienneX schreef:
ik ga helemaal niet over de rooie.

ik ben er nog gewoon hoor gewoon mezelf.

lezen jullie wel voordat jullie iets plaatsen.

mijn instructrice zit achter het verhaal van de slager aan. en mijn moeder had dus een advocaat ingeschakeld maar die hebben we niet nodig want we kunnen niks tegen de slager beginnen.

dat dachten we maar nu mijn instructrice de slacht zwart op wit heeft.

zit het verhaal anders. we kunnen wel dergelijk iets tegen de slager doen. maar nu komt het .

heeft het zin?

als ufarno doorverkocht worden hebben we er niks aan.

Heeft het zin?? Natuurlijk ......Nagel hem ook buiten bokt aan de schandpaal !!!!! Offuh klopt er iets niet aan je verhaal??
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 29-12-05 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmiepimmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:33

weet je wat ik ervan vind ik vind het verscxhikkelijk voor je dat het zo is gegaan allemaal maar wat ik wel heel brutaal en gemeen van jou vind id dat als het jou niet lukt om je paard te kalmeren maar beslist dat hij afgemaakt moet worden schaam je, jij noemt je zellf een paarden vriend na je mag het jezelf gemneens noemen want ik zou het nooi maar dan ook nooit kunnen wat jij gedaan heb hoor. egt jij bent een egte moordenaar vind ik zo dat was mijn stukje van het verhaal en nogmaals ik vind het heel erg maar z had het niet hoeven aflopen.

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:33

Ik heb het hele toic nog niet gelezen(ga ik wel doen maar moet nog werken enzo )
wil allen eve dit zeggen, mijn paard is afgekeurd op ataxie maar bleek een scheef bekken te hebben, iets totaal anders dus, en kwam ook flink in verzet zoals het paard van de TS

maar, hij was verzekerd als sportpaard, bij afkeuren werd hij afgekeurd als sportpaard en kon ik kiezen wat ik deed
afstaan aan de verzekering
terugkopen voor 800,- en hem dan thuis de wei op gooien
de verzekering zei er meteen bij da als het paard nog enigsinds bruikbaar was, hij verkocht werd als recreatiepaard, as ik zeker wilde zijn dat hij afgemaakt werd moest ik hem terugkopen en zelf laten slachten/inslapen en er bij blijvne tot hij dood was

als verzekeringen zoiets al openlijk toegeven kan je er vanuit gaan dat slagers deze dingen ook doen...

zo ken ik nog een belachelijk verhjaal van mn hoefsmid, hij kwam altijd bij mensne thuis die ene hoefbevangen pony hadden, pony is naar de slacht gegaan en een goed jaar later toen hij weer bij die mensen was zeide ze, kijk eens in de wei bij de buren...en daar liep die pony die geslacht zou zijn
had een jaar op een wei in zeeland gestaan en was toen naar de paardenmarkt gegaan waar de buren hem hadden gekocht, niet wetend dat ze de oude pony van de buren hadden teruggekocht!
tot de smid hem ging bekappen, toen zagen ze idd dat hij goed hoefbevangen was geweest...pony is gebleven tot hij pijn kreeg en toen afgemaakt waar ze bij zijn gebleven...

ik zou iig als ik de TS was gaan kijken bij het paard wat te koop staat, of het echt je paard is en aan de verkoper vragen hoe hij aan t paard is gekomen..

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:35

XlucienneX schreef:
het paard kon heus wel springen door veel lol in het springen te hebben stroomde er genoeg adrenaline door hem heen om de pijn te verlagen de pijn die kwam door al zijn gebok en gesteiger. ( staat een paar pagina's terug) de dieren arts verklaarde dat.!
hij zei dat adrenaline de boel verdoofd.

ja en ataxi zijn uitvalsverschijnselen, staat gelijk aan tijdelijke verlamming.
Verlamming wil zeggen dat je nix voelt...dus...jawel..ook geen pijn.
Zou dan die ataxi de reden geweest zijn dat jou paard zo dwars was?????
je zei (aantal pagina's terug) dat ie ook last had van zn rug! daar had ie dus wel pijn.....dan lijkt volop springen me helemaal niet zo'n goed plan

pfff nu snap ik het helemaal niet meer waarom ging hij nou precies naar de slacht????

ik denk dat er meer aan de hand was en dat dat niet alleen een medische reden had.....las ik hier niet al een paar x het woord onkunde???????

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:36

er hebben echt verschillende mensen naar gekeken.
dus ik denk niet dat het zo maar een beslissing is geweest om hem naar de slacht te brengen.

at renske.

we proberen het nu uit te zoeken. maar met de verzekering kon het niet.

justabokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:36

Najaa zeg!!

Wat een gelul zeg.. een paard moet als hij geen verder normaal leven kan lijden en jij er voor besloten heb hem naar de slacht te brengen, die man zijn woord houden.
Echt absurd gewoon ! ,
Heb je mssn een het adres van die advertentie op i.net ?
Ben ikw el benieuwd naar nl. ....