De ene helft wel (medio april)en de andere helft niet gedaan.

Je kan duidelijk verschil zien dus inmiddels de andere kant ook maar gedaan. Nu hopen dat het binnenkort weer gaat regenen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
palousa_boy schreef:Inmiddels ben ik ook begonnen met hooien. Omdat ik niet zeker ben van hoe de staat is van de machines die we hebben overgenomen ben ik maar met 3ha begonnen.
Dat bleek maar goed ook want na het aankoppelen van de schudder bleek deze maar half uit te klappen.
Waar ik hem gisteren met een sjorband open moest trekken, ben ik nu zo ver dat het gelukkig met de hand kan en heb dus een dag later dan gepland de eerste keer schudden erop zitten.
Zaterdag geven ze wat kans op regen dus hoop dat het snel genoeg droogt.
Voor die tijd moet ik ook nog even de hark en pers nakijken![]()
Daarna heb ik nog maar 40ha om te hooien.
Hoop dat ik op tijd genoeg ben zodat ik nog een keer kan hooien.
palousa_boy schreef:Inmiddels ben ik ook begonnen met hooien. Omdat ik niet zeker ben van hoe de staat is van de machines die we hebben overgenomen ben ik maar met 3ha begonnen.
Dat bleek maar goed ook want na het aankoppelen van de schudder bleek deze maar half uit te klappen.
Waar ik hem gisteren met een sjorband open moest trekken, ben ik nu zo ver dat het gelukkig met de hand kan en heb dus een dag later dan gepland de eerste keer schudden erop zitten.
Varekaj schreef:1 weitje wat half april gekalkt is staat er hier echt prachtig bij! Heel tevreden mee. De andere stukken zou ik willen bemesten met kunstmest maar zonder regen is dat wel lastig. Ga 1 van de komende dagen om spuitproduct en iig de strijd aan met jkk... Liever nu alles nog relatief kort staat en ik de kruinen makkelijk kan vinden.
Uitsteken en verbranden vind ik nu te riskant met de droogte van de grond. En mijn rug is al naar de kl*te van mijn werk in de zorg de voorbije maanden, die wil ik graag wat rust gunnen.
Shenavallie schreef:palousa_boy schreef:Inmiddels ben ik ook begonnen met hooien. Omdat ik niet zeker ben van hoe de staat is van de machines die we hebben overgenomen ben ik maar met 3ha begonnen.
Ben positief jaloers op je wat de grootte van je land betreft!
Hutcherson schreef:Hoe werkt dat met zo'n verbod? Wij hebben twee grond water punten met 1 vaste pomp en 1 losse pomp om te sproeien. Iedereen rondom sproeit gewoon nog en dat is ook echt nodig want het gras gaat echt snel naar een bruine tint anders. Mag je bij zo'n verbod helemaal niet meer sproeien? Of alleen bv met grondwater of juist niet met grondwater?
vur schreef:Een sproeiverbod van grondwater is er soms wel geweest. Vaak gold dan dat overdag, bijvoorbeeld van 11 tot 17 uur niet gesproeid mocht worden. Vaak gold dat dan ook alleen voor pompen met een bepaalde capaciteit en/of met vergunningen. Ergo, je moet dus de site van je waterschap goed in de gaten houden.