Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dreamybol schreef:Op een stal kun je elkaar veel beter aanspreken op verantwoordelijkheden dan elders, je kent elkaar en moet er samen voor zorgen dat je je aan de regels houdt.
Lindy, als dat deel van NOC-NSF zo is, dan snap ik het wel wat beter, dank voor het verruimen van mijn blik. Maar ook dan nog vind ik het wel heel simpel gesteld. Het is niet alleen een kwestie van de huur die betaald moet worden bij dieren.. Kijk naar circus Renz die geholpen is door boeren omdat zij zonder inkomsten hun voerleveranciers niet konden betalen. De meeste maneges zullen gevestigd zijn op het woonadres en komen ook niet in aanmerking voor die 4000 euro steun. En arbeidstijdverkorting is op stallen ook niet echt een behulpzame steun, aangezien het grootste gedeelte van het werk gewoon door zal gaan. Kun je je personeel naar huis sturen en daar 90% in tegemoet gekomen worden, maar ja, je verzorging zal toch ook moeten gebeuren.
Een manege met flink wat pension zal het hoofd nog wel even boven water kunnen houden, maar er zijn natuurlijk ook maneges die het enkel op manege-inkomsten moeten doen. Ik houd mijn hart vast voor die bedrijven.
Edit: het probleem met dierverzorgers en meer kosten dan alleen huur geldt natuurlijk voor meer sectoren. Dierentuinen hebben het bijvoorbeeld ook vaak al moeilijk rond te komen, die zien natuurlijk nu ook hun eigen vermogen verdampen waar ze bij staan.
Dreamybol schreef:Benzz, waar vind je dat, want het is niet wat ik in mijn omgeving hoor.
Dreamybol schreef:Waarom staren jullie je zo blind op de fnrs? Die maken de regels niet hè? Leuk dat zij zeggen dat er niets mag, maar dat is niet waar en zolang ze niet zoals de knvb met geld over de brug komen voor de verenigingen vind ik ze wel heel simpel met hun 'nee'.
Maar goed mijn antipathie mbt deze club zal mijn mening ook ietwat gekleurd maken, maar ik denk dat ze het nu wel heel simpel stellen met dat er niets meer mag en mogelijk is.
Utixo schreef:Ik blijf dan alleen niet snappen dat het wel toegestaan is om nieuwe klanten binnen te halen. Ik laat ze nu, onder strikte voorwaarde wel weer toe, maar snappen doe ik het niet.
Ruitje, je krijgt een lief mens binnen eind deze maand. De pony heeft afentoe een Chinese gebruiksaanwijzing, maar verder is er niets mis mee.
Benzz schreef:Dreamybol schreef:Waarom staren jullie je zo blind op de fnrs? Die maken de regels niet hè? Leuk dat zij zeggen dat er niets mag, maar dat is niet waar en zolang ze niet zoals de knvb met geld over de brug komen voor de verenigingen vind ik ze wel heel simpel met hun 'nee'.
Maar goed mijn antipathie mbt deze club zal mijn mening ook ietwat gekleurd maken, maar ik denk dat ze het nu wel heel simpel stellen met dat er niets meer mag en mogelijk is.
Dit dus, hoe halen ze het in hun hoofd om zelf regels te bepalen die afwijken van de richtlijnen van het RIVM. Die privelessen kunnen juist een aantal mensen het hoofd boven water houden.
Apple schreef:Onze stal is sowieso niet groot, dus iedereen kan elkaar een beetje ontlopen![]()
Er is een stalgenoot die in een risicogroep hoort en zij is al weken lang niet buiten geweest. Ook de anderhalve meter afstand vindt zij te riskant. De stal heeft het nu zo geregeld dat ze in de weekenden na sluitingstijd toch kan rijden op haar paard en 1 ochtend doordeweeks is iedereen gevraagd om niet te komen. Stalhouders lopen ook niet door de stal als zij er is.
Op deze manier kan ze toch 3 keer per week naar haar paardje toe zonder dat ze het risico loopt ook maar iemand tegen het lijf te lopen