Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:57

Ik heb kinderen, een van mijn 3 wekkers gaat meestal tussen 6 en 7, ook in het weekeind :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 12:06

Ik was echt een avondmens maar ik werk pas sinds 2 jaar regelmatig. Nu duik ik rond 21.30 mijn bed in en om 6.30 moet ik eruit.
Heeeeeel soms ben ik voor de wekker wakker maar dat is meer uitzondering dan regel.
Sindskort kan ik in het weekend dan ook niet echt langer slapen dan tot 9.00 u, tenzij we echt een feestje hebben gehad ofzo. Dan duik ik er in de middag nog een paar uurtjes in.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 12:09

Ik lig van 9 tot 9 op bed en ben overdag ook moe :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 12:13

Dat ken ik van vorig jaar, ben zo blij dat ik dat niet meer heb.
Als ik had gereden stapte ik trillend van vermoeidheid af.
Bleek ook pfeiffer te hebben _O-

Nog steeds wel meer moe dan ik van mezelf gewend ben maar heb ook nog nooit eerder in de regelmatigheid gewerkt dus voor mijn gevoel veel minder vrije tijd.

Even mijn blijdschap delen hier hoor, morgen ga ik de trouwjurk die ik heb uitgezocht weer aandoen en de goede maten laten bestellen :D

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 12:44

Ir1ne schreef:
ik ben een dagmens.... niet te laat naar bed, niet te vroeg eruit, maar zeker niet aanspreekbaar voor half 8 ahhahaha. ik kan wel dingen doen voor die tijd, alleen niet gezellig :+

Waar heb je de lampen gekocht ss?

Oef, dat durf ik zo even niet te zeggen. En kan het zo snel ook niet terug vinden :o

Brrrr wat een verhaal Lynn!

Ik ben echt een ochtendmens *D

Mandy73_unes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 13:22

belle_boef schreef:
Jeetje Lynn. Sterkte en hopelijk red hij het.

Komen jullie ook wel eens zulke plekken tegen. Deze was in de schuilstal.
In de hooischuur kom ik ze vaak tegen dat er een dikke kat heeft gelegen.
We hebben nogal wat wilde katten lopen.

[ [url=m/VVkUyl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Belle_boef, is dat geen muizen/ratten doorgang? Dit heb ik ook in onze stal en ik verdenk deze engerds ervan....door steeds door een ruimte heen en weer de stal in en uit te lopen krijg je zo'n gangetje..

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-19 17:19

@ mandy nee gelukkig niet het is echt alleen in het hooi

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 18:10

Lynn hopelijk loopt het goed af met het veulen. Sneu zeg.

Bb geen stalkat oid?
Ons aanlopertje maakt ook holletjes in mijn hooi.
Ik kan hem/haar trouwens inmiddels aaien en oppakken en heb het van de week ontwormd.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 18:57

ZO DAN! Even wat pagina's bijlezen!!!
Hoop verhalen over routines, kleding, ongedierte, brave kinderpony's, het weer en de blubber :') Hier daardoor ook al een flinke tijd niets gedaan... voeren en uitmesten kost nu 10x zoveel tijd, door het baggeren, en dan ben ik al zo verwaaid, verkleumd en nat, dat ik lekker voor de open haard een serie wil kijken. Paarden doe ik er ook geen plezier mee om ze uit hun schuilstalletje of onder hun warme dekentje vandaan te plukken :n

Jes schreef:
Utopia die buiten kerst verlichting die jullie hebben werkt die op netstroom of op batterijen?
Ik wil zo graag een licht slang, maar het liefste op batterij (en met een afstandsbediening te bedienen)

Onze kerstverlichting buiten is op netstroom, en je kan van die systemen kopen dat je ze inderdaad met een afstandsbediening aan/uit kan doen, vanuit huis :D Maar of dat ook met een batterij-systeem bestaat, dat weet ik niet...

Verder zag ik nog een vraag voorbij komen over verlichting. Wij hebben ook 2 stoppenkasten, een voor in huis en een voor de schuren. Alle buitenverlichting zit op een aparte groep, zodat als daar eens kortsluiting ontstaat, niet gelijk andere dingen er ook uitvliegen. Zo zal ook het solarium een eigen groep krijgen enz. :P Wij nu ook LED-verlichting, overal, dus ook bij de bak en dat werkt eigenlijk prima :j

Kopers van paarden zijn echt vreselijk ClaudiaHS... Je moet er vaak een lange adem voor hebben... :') Maar het vinden van een juiste match is alles waard <3

Robijntjah schreef:
Ik ben een winterslaap mens :+

:') :')

Robijntjah schreef:
Even mijn blijdschap delen hier hoor, morgen ga ik de trouwjurk die ik heb uitgezocht weer aandoen en de goede maten laten bestellen :D

:):) :):) :):)

Hier ook een echt avondmens... Na 16h wordt ik pas echt wakker :') Maar door het vroege opstaan voor werk, kan ik tegenwoordig ook niet meer uitslapen.. dus eigenlijk ben ik nu ook chronisch moe, want om 1 uur ben ik nog klaar wakker.. maar om 5 uur gaat wel m'n wekker weer :')

Zo... ik ben bij :D

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 19:35

Ik ben nu wel een beetje klaar met de regen. Zag er net na het voeren zo uit
Afbeelding
Zag een plas niet zo goed met het hooi in mijn handen := dus ik zit al in mijn pyjama. Zo kids naar bed en dan lekker bij de houtkachel onder een dekentje op de bank

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 20:48

Maartje, dat valt gelukkig mee! En nu gelukkig warm binnen. Ik heb vandaag mijn heavy duty regenlaarzen tevoorschijn gehaald want die van Ariat zijn niet meer helemaal waterdicht

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 21:00

Maartje dat is hier standaard :oo
Ik trek steeds mijn oude broek aan als ik naar de paarden ga, scheelt een hoop was.
Ik zet trouwens een petje op om geen hooi in mijn haar te krijgen.

Die van mij staan zo te eten :=

Afbeelding
De merries krijgen inmiddels hun portie in dezelfde bak :=
Laatst bijgewerkt door Jes op 13-12-19 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 21:04

Hier normaal ook oude broek maar ik ging nu voeren op een ongepland moment :+

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 21:10

Lynn wat een verhaal joh!! Fijn dat jullie nu voor het veulen zorgen, hopelijk gaat ie het redden!!

Hier een ochtendmens, lig ook echt om 22 uur in bed doordeweeks.

Wat een dramaweer vandaag, mensenkinders!! Morgen schijnt het nog erger te worden!!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 21:38

Ratjetoe schreef:
Wat een dramaweer vandaag, mensenkinders!! Morgen schijnt het nog erger te worden!!

Morgen droog en waterig zonnetje toch?

Wij hebben geprobeerd het shetveulen van de buren in te scharen. Ging allemaal hartstikke leuk, totdat Charly doorhad dat hij bleef en niet naar huis ging. Toen ging hij jagen en hem door de draden jagen. Ik heb de omheining in de schemer/donker tig keer moeten fixen.....
Vandaag hebben we besloten dat mijn shetjes morgenmiddag gaan proefdraaien bij de buren. Hun andere shet wordt nl een week opgenomen en misschien wel ingeslapen ivm erg veel zand. Ik hoop voor het veulen dat het morgen goed gaat, dan gaan ze maandag een week uit logeren naar de overkant.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 23:03

Lynn hoe gaat het met het veulen? Altijd triest zoiets.... ik hoop van harte dat het helemaal goed komt!

Wat een geweldige plaatjes Chasey. Gezellig dat het hele gezin zo betrokken is <3

Wanneer ga je trouwen Robijn? Heel veel plezier gewenst bij de voorbereidingen!

Ben ook echt zat van de modder inderdaad.... :(
De regen mag nu wel stoppen. Steeds als je denkt dat het weer droog wordt, begint alles weer opnieuw.
Als ik zie hoe de paddock op stal er uit ziet versterkt dit echt mijn plan op op z’n minst direct na sleuteloverdracht te beginnen met het investeren in een goede paddock en een ruim bestraat stuk. :j

Jes: wat een lief plaatje zo! Fijn dat ze op deze manier zo samen staan te eten. Met mijn oudere merrie lukt dat helaas niet. Ondanks onbeperkt hooi blijft ze last houden van voernijd (slecht verleden). Ik moet echt meerdere (uit elkaar liggende) voerplekken creëren anders delft mijn kleine echt het onderspit.

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 23:21

Hoi hoi,

Sorry dat ik hier zo binnen kom vallen. Ik heb een vraag en ik ga er vanuit dat jullie hier wel ervaring mee hebben. Ik ben namelijk benieuwd hoe je weet hoe veel paarden je mag houden? Is dit per gemeente vast gelegd? Heeft dit te maken met hoe veel grond je hebt? En hoe zit het met milieu regels?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 23:26

Is per gemeente vastgelegd en is volgens mij verder nergens van afhankelijk. Als je in vergunningsplichtige hoeveelheden komt zal dat wel anders zijn.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 23:32

Ik kijk niet uit naar het vieze weer haha.

Nog even genieten van onze laatste avond in bikini hier!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 08:26

Je kunt hier ook in bikini hoor Karin. Scheelt een hoop was met deze modder :j

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 09:53

Maartje_M schreef:

_O- _O-

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 10:36

Maartje_M schreef:

Je kwalificeert je wel ergens voor met deze opmerking :')

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 11:47

JudithO schreef:
Maartje_M schreef:

Je kwalificeert je wel ergens voor met deze opmerking :')

Oh ja :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 12:01

neile schreef:
Lynnikita wat voor werk doe je? Wat een vreselijk verhaal. Ik duim voor het kleintje.

Ik werk in Belgie op een grote fokkerij waar zowel eigen paarden als paarden van klanten staan vooral van grote internationale springstallen. Ik werk daar vooral als dierenarts assistent maar nu het rustig is vervoer ik er ook veel. Gisteren mijn eerste deuk gereden in de baas zijn pick up, op vrijdag de 13e) Er stond een boom achter die ik niet gezien had,. was een gevallletje, boem is ho

veulen leefde nog, is gisteren ook niet meer gaan liggen, denk te stijf ivm alle kneuzingen en schaafwonden. Als die gaat liggen kan die niet meer omhoog komen en moet ie dus getakeld worde. Ik ben nu vrij al heb ik de neiging om "even "erheen te rijden om te kijken.
Arts komt meerdere keren per dag en anders dien ik de medicatie toe. is nog steeds erg spannend, ondertemperatuur ( 33 graden) is gelukkig nu normale temperatuur geworden maar hij is echt vel over been, ogen zitten dichtgeplakt door de pus en zwelling, overal schaafplekken en je weet niet wat voor schade die inwendig heeft opgelopen ( bloedworm)
1 van de ergste gevallen die ik ooit heb gezien en gewoon niet te bevatten.
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 14-12-19 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 13:23

Heftig Lynn

Het gaat hier ontzettend hard ja, haha

Hier altijd een droge bak waar de pony's staan, maar hij is veel te los om te kunnen rijden of longeren. Hard aan het sparen om 'm op te kunnen knappen.

Ook weer fijne tips over het licht. Dat wil ik graag vd zomer gaan aanleggen, mits we een vergunning krijgen..