Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
enjoymyhorse schreef:vendake schreef:Land is hier veel schaarser dan in nederland, staat hier landje te koop : 80.000 euro voor 1000 vierkante meter. Kan niet eens 1 paard op. Laat staan dat je dat zou moeten gaan draineren. En voor land kan je niet lenen , dus tenzij erg rijk vergeet het maar. Heb net voor 10×10 meter zand laten komen , 2500 euro maar liefst.Ik vindt het allemaal prima klinken op papier hoor.
Je bent niet verplicht een paard te houden.
Schaarser, geen ruimte, geen geld = geen paard.
best makkelijk.
vendake schreef:Land is hier veel schaarser dan in nederland, staat hier landje te koop : 80.000 euro voor 1000 vierkante meter. Kan niet eens 1 paard op. Laat staan dat je dat zou moeten gaan draineren. En voor land kan je niet lenen , dus tenzij erg rijk vergeet het maar. Heb net voor 10×10 meter zand laten komen , 2500 euro maar liefst.Ik vindt het allemaal prima klinken op papier hoor.
Rolfje schreef:En wat gaan we doen aan de mensen die echt beroerd paardrijden? Bedoel, das ook niet echt bevordelijk voor de welzijn van het paard.
M_D_H schreef:Rolfje schreef:En wat gaan we doen aan de mensen die echt beroerd paardrijden? Bedoel, das ook niet echt bevordelijk voor de welzijn van het paard.
Maar dat is toch geen reden om je ogen te sluiten voor de paarden op stal?
Het een sluit het ander niet uit hoor.
Vind dit ook altijd zo typisch, meteen naar andere misstanden wijzen zodat je je eigen misstanden niet onder ogen hoeft te zien.
Toen ik jaren geleden een paard kreeg van mijn ouders was mijn vader al een vooruitstrevend man. Hoewel ik diegene was met ervaring met paarden maakte mijn vader een afvinklijst voor de verschillende optionele pensionstallen. Boven aan stond: Weidegang meer of minder dan 8 uur...
In die tijd nog best ongebruikelijk, de meeste stallen boden stalling aan en een paar uurtjes buiten, in de winter zelfs helemaal niet.
Ik vind inderdaad dat als jij je paard niet minimaal 8 uur BUITEN kan houden dan moet je geen paard nemen.
Rolfje schreef:En wat gaan we doen aan de mensen die echt beroerd paardrijden? Bedoel, das ook niet echt bevordelijk voor de welzijn van het paard.
Gini schreef:Gimme_Joy schreef:Dan zijn er dus heel veel paardeneigenaren die hun paard weg kunnen doen. Mij incluis
Hoezo dat? Jouw paard staat 's zomers 24/7 buiten en in de winter 5 uur. Dan vind ik -naar mijn bescheiden mening- dat je nog wel aan de goede kant zit.
Rolfje schreef:M_D_H schreef:
Maar dat is toch geen reden om je ogen te sluiten voor de paarden op stal?
Het een sluit het ander niet uit hoor.
Vind dit ook altijd zo typisch, meteen naar andere misstanden wijzen zodat je je eigen misstanden niet onder ogen hoeft te zien.
Toen ik jaren geleden een paard kreeg van mijn ouders was mijn vader al een vooruitstrevend man. Hoewel ik diegene was met ervaring met paarden maakte mijn vader een afvinklijst voor de verschillende optionele pensionstallen. Boven aan stond: Weidegang meer of minder dan 8 uur...
In die tijd nog best ongebruikelijk, de meeste stallen boden stalling aan en een paar uurtjes buiten, in de winter zelfs helemaal niet.
Ik vind inderdaad dat als jij je paard niet minimaal 8 uur BUITEN kan houden dan moet je geen paard nemen.
Mijn misstanden? En welke misstanden doe ik aan dan?
M_D_H schreef:Nog zo iets typisch... Je meteen aangevallen voelen...
Gimme_Joy schreef:Gini schreef:
Hoezo dat? Jouw paard staat 's zomers 24/7 buiten en in de winter 5 uur. Dan vind ik -naar mijn bescheiden mening- dat je nog wel aan de goede kant zit.
Dankje, ik ook. Echter gaat de stelling uit van minimaal 8 uur. Ook in de winter
Rolfje schreef:M_D_H schreef:Nog zo iets typisch... Je meteen aangevallen voelen...
Tja, jij quote mij en begint dan over mijn misstanden. Moet je toch eens uitleggen hoe iemand zich dan niet aangesproken voelt![]()
Ik vind het allemaal erg zwart wit. We leven in een land met best vreemde weersomstandigheden en daar zou ik mij in aanpassen qua het buiten staan van een paard. Dat betekent de ene dag 12 uur op de wei, en de andere dag 2 x 2 uur in de paddock. En vooral naar je paard kijken, de ene staat nou eenmaal liever buiten dan de andere.
En vooral roeien met de riemen die je hebt. En niet zo vreselijk veroordelend zijn als iets niet helemaal is zoals jij dat wil. Of jezelf enorm op de borst kloppen dat je het in je eigen beleving heel goed doet.
Rolfje schreef:En vooral roeien met de riemen die je hebt. En niet zo vreselijk veroordelend zijn als iets niet helemaal is zoals jij dat wil. Of jezelf enorm op de borst kloppen dat je het in je eigen beleving heel goed doet.