Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:03

meggiemeg schreef:
Mijn oude merrie moest altijd aan mijn haar ruiken als ik het gewassen had, blijkbaar vond ze mijn shampoo lekker ruiken.

Mijn ruin doet dat ook. Lekker snuffelen, flehmen en dan nog een keer snuffelen. In de trailer doet hij het ook altijd even; snuffelen aan het voorwandje en raampje en dan flehmen.
Af en toe heeft hij ook een lebber-bui; handen (ook als je handschoenen aan hebt) en ook wel eens in mijn nek als ik hem sta te poetsen. Dan hou ik een likblok voor z'n neus, maar die wil hij dan weer niet.

Ik ga me vanmiddag buiten wagen. Zal wel een regenpakkenmiddag worden, met binnen-buiten dans. Droog: gauw buiten scheppen. Nat: gauw binnen scheppen of hooinetjes vullen of voerbakjes klaar maken. Op de wei mogen ze niet vandaag. Eigenlijk al ruim een week dat ze maar magertjes op de wei mogen; dan gooi ik ze 5-10 minuten op een strookje zodat ik ongestoord de hooinetten in de bakken kan doen. Als ik klaar ben, slinger ik ze gelijk weer van het gras af.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:05

Ik zag de fructaanindex bij Enschede net al op 38 staan, gister heb ik hem naar 42 zien stijgen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:17

DubbelDun schreef:
Ik zag de fructaanindex bij Enschede net al op 38 staan, gister heb ik hem naar 42 zien stijgen.

sakvis heeft een app op haar (android?) tablet die ook een leuk grafiekje weergeeft van de laatste 24 uur. Daar zijn soms ook interessant hoge pieken op te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:19

Stond mijn bijrijdster gister nog te vertellen met een grote grijns op haar gezicht; Dat ze MiniMe aan het poetsen was en die ineens haar hele gezicht begon af te likken. (ik was stiekem al blij dat ze geen tanden gevoeld heeft, het blijft een paasei tenslotte :+ )
En Lona vond het vroegah, toen ik nog uit het werk of zelfs stappen op stal kwam, altijd heerlijk om neus tussen den boobies te begraven. Maar toen deed ik nog elke dag een luchtje op, merk dat sinds ik dat eigenlijk nooit meer doe, parfum op, ze ook nooit meer haar neus tussen mijn borsten begraaft...

AbbyBlues

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:25

Hier idd ok besloten de paarden niet op de wei te zetten. Rachel kan het wel hebben, die is vanaf de winter met het graas mee naar buiten gegaan. Maar Stef kwam zaterdag schoon van stal. :roll: Die heeft er vanaf zaterdag iedere dag een uurtje of wat op gestaan. Rustig aan opbouwen en zo te zien nog geen last van. Rachel vindt het allemaal echt niet grappig. Die staat te mokken bij het hek: Ik wil naar de wei....

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:26

goedemorgen

hier hebben we de afgelopen dagen nog best redelijk weer , zeker in vergelijking met de meeste verhalen.
Het is koud maar toch best nog wel wat zon.
Heb wel medelijden met de kuikentjes die hier geboren worden.
Heb gisteren nog geprobeerd een kip het prieel in te krijgen maar ze ging toch weer naar buiten met haar , geloof wel 10, kuikentjes.

hilary sterkte met je spieren :(:)

fabster gaaf, mooi gebied, leuke foto's! <3

lynn handig quad en paardje beweging :D

monmaster lieve kusjesfoto's! <3

tinky sterkte!

daan ook al zo'n lieve kroelfoto! <3

Ik heb al 29 jaar paarden en er jaren 5 gehad , maar geen enkele kroelfoto.
Ze staan hier altijd gelijk op zogauw ik in beeld kom.

sandra liksteen geven? :P

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:34

spatter schreef:
hilary sterkte met je spieren :(:)

Het is jammer dat we niet dichter bij elkaar wonen, anders was ik even langsgekomen. Hoewel het inmiddels al wel een stuk beter gaat; 's avonds lekker heet douchen en twee keer per dag Omni Gel erop.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:35

Gister met dochterlief naar de HAS geweest in Den Bosch.
Ze studeerd dit jaar af op de landbouwschool in Belgie en zoekt een vervolg opleiding.
Eigelijk is er niet wat ze graag wil, tenminste niet op haar niveau, wildlive, dus wat dan?
Gisteren heeft ze wat uren meegelopen met de eerste jaars en de conclusie.... zwaar onder haar niveau :oo :oo :oo
Ze doet inderdaad op TSO niveau haar opleiding en we zijn er vanuit gegaan dat dat ongeveer havo niveau is in Nederland.
Maar omdat ze natuurlijk vanaf het middelbaar al op de landbouwschool zit , is iedere biologie, scheikunde en natuurkunde les vanaf het begin uitgebreider richting natuur als een gewone school en vanaf het derde ging ze richting natuur en milieu en echt de kant op van de landbouwschool.
We kwamen tot de conclusie dat ze eigenlijk al op het niveau zit van de laatste jaren van de HAS dus daar starten had totaal geen zin.
Morgen heeft ze openlesdag op de Hoge school in Belgie en hopelijk is dat leuker als dat het lijkt vanaf de pc.
Laatst bijgewerkt door spatter op 26-04-16 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:36

hilary geen idee waar jij ergens woont.
Vanuit Noord Holland had ik ook al verschillende aanvragen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:43

spatter schreef:
Ze studeerd dit jaar af op de landbouwschool in Belgie en zoekt een vervolg opleiding.
Eigelijk is er niet wat ze graag wil, tenminste niet op haar niveau, wildlive, dus wat dan?
Gisteren heeft ze wat uren meegelopen met de eerste jaars en de conclusie.... zwaar onder haar niveau :oo :oo :oo
Ze doet inderdaad op TSO niveau haar opleiding en we zijn er vanuit gegaan dat dat ongeveer havo niveau is in Nederland.
Maar omdat ze natuurlijk vanaf het middelbaar al op de landbouwschool zit , is iedere biologie, scheikunde en natuurkunde les vanaf het begin uitgebreider richting natuur als een gewone school en vanaf het derde ging ze richting natuur en milieu en echt de kant op van de landbouwschool.
We kwamen tot de conclusie dat ze eigenlijk al op het niveau zit van de laatste jaren van de HAS dus daar starten had totaal geen zin.
Morgen heeft ze openlesdag op de Hoge school in Belgie en hopelijk is dat leuker als dat het lijkt vanaf de pc.

Kan ze dan geen agro-en biotechnologie gaan doen in België? Sluit mooi aan bij haar vooropleiding, en kan je de landbouwkant mee uitgaan (dus niet de dierenarts-assistent kant) http://www.thomasmore.be/agro-biotechnologie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:45

Meneer heeft een liksteen, maar ik smaak beter blijkbaar. :+

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:46

spatter schreef:

Ik heb de HAS in Den Bosch gedaan; het lag ook onder mijn niveau (ik heb een HAVO-diploma, maar tot 5 gymnasium gedaan, long story). Is Wageningen een idee?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:49

solleke dat is weer de langbouwkant op en ze wil meer richting natuur milieu.
We hebben daar zeker naar gekeken, mijn zoon studeert aan die school ICT en veel leerlingen van Marij haar school die de landbouwrichting of biotechnische wetenschappen(vwo) niveau gestudeerd hebben, gaan daar heen.
Dierenartsassistente wil ze niet worden, labaratorium vindt ze verschrikkelijk en puur de landbouwkant heeft helemaal geen toekomst zonder eigen bedrijf en trekt haar ook niet.

Ze zou zo het kot/kamer van mijn zoon kunnen overnemen want die gaat volgend jaar naar Finland in zijn laatste jaar dus dat was wel zo makkelijk.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:53

hilary okee, dan is ons gevoel dus juist!
Wageningen zie ik niet zitten, dat is waarschijnlijk te moeilijk.

Verder is het probleem dat Marij niet zo'n held is in projecten.
Ze krijgt nu gewoon 32 uur les en daar naast heeft ze kleine projecten waar ze zelf aan moet werken.

Op de HAS zou ze maar 14 tot 18 uur les hebben en veel projecten waar ze zelf aan moet werken, dat verschil is veels te groot, zo zelfstandig is ze nog niet, geeft ze ook zelf aan.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:55

De HAS werkt bijna alleen maar in projecten, knettergek werd ik ervan. Alles in groepjes, zelfstandig werken leer je daar niet.
Wageningen wordt vaak door HAS'sers gedaan na de HAS; het schijnt wel pittiger te zijn, maar ik kan me voorstellen dat de HAS te simpel is, en Wageningen daardoor juist passend of uitdagender.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:00

Haha, ohwjee, niks voor mijn dochter dus, die gruwelt ook van eindeloze projecten met groepjes.

Het makkelijkste is gewoon als ze naar de PXL gaat, daar zit precies de vervolgopleiding die aansluit op haar opleiding nu, alleen de PXL is geen geweldige school.
Mijn oudste dochter zit daar al en veel zieke lererkrachten en gerommel met lessen.
Nu zou Marij wel naar een hele andere afdeling gaan, ander gebouw en andere organisatie, dus hopelijk scheelt dat veel.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:22

Jaja, ik ben stoer geweest... Al zeg ik het zelf... Ik heb een rondje gedaan regen en hagel getrotseerd..
Gauw onder warme douche en klaar! Moet wel zeggen dat het een snel rondje was. 45 minuten... Paarden wilden ook snel naar huis.

Nu ben ik wat minder stoer over morgen, zou op de rommelmarkt gaan staan, maar heb nu toch ernstige twijfels.

Leuke kroelfoto's.

Moeilijk idd vervolgkeuzes maken in opleidingen.ik zit er nu ook middenin met mijn examenkandidaten, maar we mogen tegenwoordig geen advies meer geven alleen opties.... Om het nog makkelijker voor ze te maken :+

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 12:25

AbbyBlues, je kan beter een jong paard kopen met een heel goed karakter dan een ervaren paard die lief lijkt maar stiekem alle truucjes kent. Je moet alleen dan dat jonkie wel de leiding kunnen geven die hij nodig heeft, maar dat kunnen jullie vast! Ik vind hem echt prachtig :)
Overigens kunnen jonge paarden wel een stuk beter tegen het verse gras, gaan ze van groeien. Hoefbevangen komt bij paarden in de groei minder snel voor. Ik had vorig jaar een IS ruin van bijna 6 en een drachtige merrie van 15, raad eens wie er bevangen is geraakt. Juist ja, de merrie. Natuurlijk wel opbouwen, maar ik lees nu vandaag niet op de wei, dat is naar mijn inziens overdreven voorzichtig.

:= Gisteren heel veel paard gezien Pauline, maar vandaag kan je op buitenrit *\o/*

Hoe gaat het met de drachtige merrie Anke, waarom ga je dan ook op vakantie? :P

Heerlijk zo in de duinen Fabster. Rij je met de hack van agradi? Gelukkig helpen de goudkorrels!

Ik denk ook over die kwartierstal, om een of 2 te huren misschien. Mijn paarden zijn 1.50 - 1.55, zou dat passen?

Ah, Nathalie, nu begrijp ik waarom zoveel hooi gekocht. Hongerige Heks :')

Haha Sandra, daarom zijn de knieeen van mijn "nette" spijkerbroek momenteel zwart/groen

Namiro, welkom! Ik gebruik dan deze bij een T splitsing met koord: http://media.weidezaun.info/Artikelbild ... -stuks.jpg

Hier gisteren ook smerig weer met natte sneeuw en hagel. Vanochtend op fb had vriendin van 10 km verderop een mooie witte tuin en wei om de foto. Maar hier (gelukkig) niks wit, wel maar 2 graden, brr.

Ik heb fructaanindex Enschede zelfs op 44 gezien. Echt niet fijn. Gelukkig hier nabij Groningen wat minder extreem.

Spatter, onderwijs in Belgie is sowieso betere kwaliteit. Ik meen dat om op een hogeschool in Belgie te komen je ook nederlands VWO moet hebben, of anders toelatingsexamen. Terwijl voor een nederlandse hogeschool in HAVO voldoende. Hoe oud is jouw dochter? Misschien kan ze op een nederlandse universiteit wel op haar niveau iets passends vinden en dan met een toelatingsexamen toegelaten worden?

Hihi, wij kunnen elkaar de hand schudden qua opleiding Hilary. En ik doe nu een MBO2 opleiding _O-
(vanwege de vakkennis mag ik niet hoger beginnen :( )

Wat vinden jullie, past deze deken of is hij te groot?

Afbeelding

Afbeelding

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:36

Caily, je deken is mooi ruim.... Maar als je paard verder niet echt veel gekkigheid uithaalt, kan het best.
Waarom heb je eigenlijk een deken op? Is je Tinker geschoren?

Nu heb ik makkelijk praten, mijn IJslander heeft het hele jaar geen deken, onze logeerTinker ook niet trouwens. Mijn merrie wordt al gek bij de aanblik van een deken. Heb ooit eens een zweetdekentje proberen om te doen... Nou maar niet meer. Al het grote lanbouwverkeer, vrachtwagens, betonwagens die staan te draaien, windmolen geen probleem... Een dekentje... Dat is pas gevaarlijk!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:37

caily ietsje te groot maar ik zou hem lekker oplaten.

Marij wordt volgende week 18 jaar.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:41

Oh heerlijke foto's Fabster!!
Deken is wat te groot ja Caily. Lekker moddermonster trouwens :D

Heb ik mijn track af krijgen we opeens herfstige winter.. Geeft wel mooi foto's zie ik!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 12:44

Om te passen voor volgend jaar, dan wil ik haar scheren :P ;)
Ze is zo gevoelig, poetsen en teuten is niet haar ding en haartje tussen de singel (of mijn hand ertussen om het te voorkomen), levert een boel narigheid op. Plus dat ik best fanatiek rij.

Een maatje kleiner zou dus kunnen? Hmmm, deze deken voor een prikke gekocht omdat ik hem leuk vond, maar verder nog niks aangeschaft. Ik ben fan van NIKA, die vallen groot. Dan dus 175 bestellen ipv 185 wat ik dacht. Of voor een ander merk kiezen, want NIKA is breed, en mijn paard niet _O-

Ja, vieze modderbende. Gelukkig staan ze nu lekker met de andere paarden op de grote wei:
Afbeelding

Toelating via toelatingsexamen is dacht ik vanaf 23, of misschien dat het voor buitenlandse studenten anders is?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:46

Inderdaad een beetje aan de grote kant, zolang die niet schuurt maakt het in mijn ogen niet Caily.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:48

Ik heb geen idee waar die hack van is, Caily. Ik heb m ooit gekregen, omdat de eigenaar er niks mee deed. Ik heb nu een hele heftige liggen, met dubbel zo lange scharen en een gevlochten leren neusriem ipv bontje. Durf m nog niet te gebruiken. Eerst maar eens het voedselbeleid aanpassen.

Ik baal als een stekker vh weer. Wou ook wat met de paarden doen, maar zo heb ik er weinig lol in. Snel tussen de buien door voeren en dan weer naar binnen. Gatver....

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 12:49

Of hij schuurt weet ik niet in de 10 min dat ze hem op heeft gehad, maar ik denk dat ik dus voor een maatje kleiner ga bij het aanschaffen vd rest!
Ik had haar aan het halster, deken erop. Blijft braaf staan maar snuift wat en doet een pas opzij voor de deken. Ik ben dan echt nonsense en ga gewoon door, maar ik bedacht me wel, volgens mij heeft ze nog nooit een deken op gehad, haha. Brave dame! Jonkie was natuurlijk weer jaloers :+ :(:) Heb haar een mooie roze beloofd, ooit

Hier belooft het droog te blijven en een waterig zonnetje, iemand mag mijn paarden wel komen doen? :D