Dragan2008 schreef:Even over wat het beste voor mijn paard is. Denken mensen dan werkelijk dat het goed is voor mijn paard om hem veel op de wei te laten? Mijn paard rent zo veel langs de draad dat daar een hele geul vol modder zit. Hij galoppeert in volle vaart, maakt een slidingstop, draait op zn achterbenen om en herhaalt dit weer. Dit kan zo gerust 2 a 3 uur doorgaan met als gevolg dat hij de volgende morgen stijf van stal komt en de kans op blessures heel erg groot is met dit gedrag.
Ga mij dan alsjeblieft niet vertellen dat ik mijn paard tekort doe door hem op stal te zetten, waar ie rustig in zn paddock hooi gaat staan eten.
Dat deed de mijne ook, en toen dacht ik dus ook "Hey, ik laat hem gewoon op stal want daar is hij blijer". Daarna erachter gekomen dat hij gek werd van de vliegen en ook niet alleen kon staan (door omstandigheden kon hij toen nog niet met andere paarden op de wei). Nu gaat hij in de zomer met zijn deken de wei op samen met zijn maatjes en is hij gelukkiger dan ooit. Misschien kom je er bij die van jou ook nog wel achter