Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:51

Lijkt me ook een leuke baan tink..
Heb zelf een keer 6 uur zitten wachten tot de paarden uit de boxen mochten omdat er een paard van iemand anders bij 2 (van de 5) van onze paarden stond.
banketstaaf had zich verslapen dus voordat hij met de vrachtwagen op Schiphol was waren we 6 uur verder.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:52

Daan_O schreef:
PPPeet schreef:
Over make-up gesproken.
Laatste was de loonwerker 's ochtends vroeg de sloot aan het uitmaaien (lees om 7 uur). Rond die tijd loop ik altijd buiten in mijn pyamabroek, kaplaarzen een houthakkers overhemd van mijn vriend maatje XXL met de paarden te slepen etc. Had hem natuurlijk netjes gegroet en zag hem wel kijken. Half uur later liep ik weer buiten maar gestyled op hakken klaar om te gaan werken. Zegt die kerel: Je kan wel zien dat je zus meer van het buitenleven en paarden houdt dan jij _O- _O- :D

Geniaal! :')

Robin Hobb in het verleden wel gelezen, goede boeken!

Heel herkenbaar :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:57

palousa dat zeg ik ook altijd :D

tinky wat een gave baan had je.
Hoe rol je daar nu in?
Dat vraag ik me nu altijd af, dat had ik ook wel willen doen maarja, nooit geweten hoe je bij zo'n baan uit komt.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:58

Dit weekend wordt het weer druk in de stallen!
2 paarden en 1 stal vind ik niet echt kunnen met dit weer. De stal is groot genoeg voor beiden maar het is nu niet dat ze elkaar zo gewend zijn om er samen in te staan (ze kennen elkaar net een week). We waren wel al bezig met de tweede stal voor het veulen dat in juni geboren wordt en er zat dus geen haast achter. nu dus wel :+

het is een binnenstal die volledig aan de andere wordt gezet. de muren rondom zijn al gemets + gevoegd en de tralies is er ook al opgezet. Dus dit weekend wordt de tussenmuur uitgebroken (ik wil dat ze elkaar zien), een nieuwe lage muur gemets, gevoegd en daarboven op wordt terug een tralies geplaats. Dan moeten we nog een deur maken en de voederluikjes. We hebben voor voederluikjes gekozen zodat als iemand anders op de paarden moet letten, ze er nooit bij moeten voor te voeren.
Als dat allemaal gedaan is moet enkel nog de eletriek in orde worden gemaakt.

Ga zo blij zijn als het af is , echt elke steen hebben we zelf gezet en daar zijn we wel trots op :D
ik heb zo een geluk dat vriendlief een handige harry is en dat hij er zo gedreven in is, alleen zou het zowiezo nooit lukken!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 15:00

palousa_boy schreef:
Lijkt me ook een leuke baan tink..
Heb zelf een keer 6 uur zitten wachten tot de paarden uit de boxen mochten omdat er een paard van iemand anders bij 2 (van de 5) van onze paarden stond.
banketstaaf had zich verslapen dus voordat hij met de vrachtwagen op Schiphol was waren we 6 uur verder.

Fijn is dat he...je leert inderdaad wel geduld te hebben hoor :+

Was ook leuke baan,wel zwaar zowel fysiek als mentaal.

Geen make-up??Nah... >;)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 15:11

HF5 iedere steen die hier gemetseld is, heb ik zelf gedaan, manlief had daar geen tijd voor.
Muren werden vanzelf steeds rechter en degelijker :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 15:13

ik heb heel saai werk, werk al 18 jaar voor een semi overheid bedrijf. Nu als incident controller op de ICT helpdesk, niet al te spannend, maar zou niet weten wat ik anders zou moeten doen, en salaris en secundaire zijn echt elders niet te vinden.

maar tijden zijn in overleg, werk nu 6 uur per dag, dat is fijn te combineren met kids en 4 stallen per dag.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 15:15

haha Spatter hier is het ook zo hoor :D momenteel zit ik met mijn arm in een brace, schouder uit de kom gehad dus ik ben maar een halve werkkracht momenteel :D't is tenslotte nog altijd 'maar' voor de paarden he. had mijn living zo geweeest....

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 15:19

Hoi dames ik ben weer bij! Heb wel het idee dat ik deze week de enige ben die braaf naar de les en de sportschool ben gegaan :D
Overgens werkt ik 40 uur in de week als visual merchandiser. Voordeel als je in de buitendienst zit is dat je in de middagpauze hier ff bij kan lezen.
Make up doe ik wel voor mijn werk nagellak absoluut niet, wordt ik knettergek van en als het 10 min mooi blijft is dat voor mijn doen lang.
Had ook voor mijn dertigste de paarden aan huis maar dat ligt niet aan mijn verdienste. Vriend is ouder en had geld. Verder herken ik het wel dat de paardenprojecten voorrang krijgen. De keuken functioneert nog maar half maar ja, eerst een schuilstal! En ik wil de kruidentuin voor de paarden meer vorm geven. En daarna heb ik nog wel wat bedacht.
Boeken van Robin hobb zijn goed! Mn de drakenseries al ben ik persoonlijk nog groter fan van Raymond feist en een Duitser op wiens naam ik nu even niet kom.
Inmiddels geen idee meer waar het verder nog over gegaan is dus ga maar weer eens aan het werk. De spoedeisende app is inmiddels ook ontploft.
Tot de volgende keer!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 15:28

lizy29 schreef:
Gypsy schreef:

Niet? :oo >;)

Zeg breng hem niet op ideeën he >;)

Beetje alla Greenday met van die eyeliner...

Antheman wat een leuke kleurtjes hebben die paardjes van jouw. Ik moest ook grinniken om die verwaande shet in zijn sjieke kleed.

Tinky nou zie ik het ook ja, het is een hartje! Vreemde manier om je liefde aan je mens uit te drukken… Zouden al die drollen kadootjes zijn dan?
Die foto's zijn echt gaaf, wat een beroep zeg! Maar kan me ook goed voorstellen dat je daar op en top fit voor moet zijn.

PPPeet zou met die grijze haren misschien ook wijsheid komen? Nuja reken er maar niet op eigenlijk, Modena is helemaal wit en die denkt dat ze in een modderig bos bochten in rengalop kan nemen. Lukt haar nog ook. :x Geniaal dat verhaal over die loonwerker. Die man moet toch gedacht hebben…. :’)

Daan_O dat geeft mij dan weer hoop, ik huur nu nog een weiland maar hoop als ik over 4 en een half jaar m’n studie heb afgerond ook echt een huisje met paarden in achtertuin te kunnen gaan zoeken…

Mallootje dat is gaaf, je eigen zaak. Is dat nou niet veel te verleidelijk, al die mooie spullen? En kun je paarden dan nog wel goed echt als hobby zien, als het er de hele dag over gaat?

Cowgirl83 hou vol, op een dag zijn ze oud genoeg om paardenpoep op te ruimen. De goede tijden komen eraan. :+ Berg tot dan je ladders maar veilig op.

Leuk horsies5 nog een student… :D En Ammiete ook al…. Houden jullie dat een beetje vol, braaf huiswerk maken ipv buitenritten? Ammiete wat lief van die mensen, echt mooi om zo aan je paard te komen.

Caily succes op je werk straks!
Ik moet me er dan eens in gaan verdiepen, welk type hengst etc. Maar nog tijd genoeg gelukkig.
Ik vind ’t ranke juist ook wel weer mooi hoor. Het moet ook praktisch zijn.

Ohjajoh dat klinkt echt heerlijk, heb je goed voor elkaar!

Idefix je kan idd ook eerst eens een loonwerken inhuren. ’t Komt wel goed geen paniek. Hoewel het in de winter wel fijn is als je een stuk verharding voor je paarden hebt. Wat een ruimte op die foto’s zeg, en overal verharding, dat is al heel goed.

Spatter wat een zee van ruimte heerlijk, het ziet er ook mooi droog en stevig uit! Tika word idd al groot. :j
J508 de winter is idd het ergste als je die overleeft komt ’t wel goed.

Kristelhans druk programma, veel plezier en zet morgen je koffie maar met redbull ipv water. :’)

Respect voor iedereen hier in dit topic die ondanks een uur reistijd per fiets, ziekte of andere omstandigheden toch doorzet en iedere dag energie bijeen schraapt om de paardjes de beste verzorging te geven. You go girls!

Hoho Natalie ik ben maandag met 't paard naar 't bos gereden, daar een rondje hardlopen naast het paard gedaan en toen weer terug. :P

AbbyBlues

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 15:32

-O-

Krijg net telefoon dat de koper van ons huis misschien haar hypotheek niet rond krijgt...

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 15:33

Wat gaan jullie snel..
Hier word nog iedere dag druk gekust.
Ik ben vandaag 1000liter vatten gaan ophalen. Die gaat paplief Door slijpen zodat ik hier hooi in kan gaan voeren. Nu lopen ze het door de hele paddock op en verkwisten veel..
Ik ben 21 woon nog thuis met de paarden de bedoeling is dat ik het huis binnen een paar jaar ga overnemen van ouders..

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 15:35

AbbyBlues schreef:
-O-

Krijg net telefoon dat de koper van ons huis misschien haar hypotheek niet rond krijgt...

Nee.... :(:)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 15:36

DoubleVv schreef:
Wat gaan jullie snel..
Ik ben vandaag 1000liter vatten gaan ophalen. Die gaat paplief Door slijpen zodat ik hier hooi in kan gaan voeren. Nu lopen ze het door de hele paddock op en verkwisten veel..
Ik ben 21 woon nog thuis met de paarden de bedoeling is dat ik het huis binnen een paar jaar ga overnemen van ouders..

Tip: Leg er een frame van verwarmingsbuizen in, en vlecht daarin van oud strodraad een net. Anders ligt al je hooi met 1 veeg van de neus alsnog op de grond, kan ik je uit ervaring vertellen. :o Ik heb zoiets dat scheelt;

Afbeelding

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 15:39

Ja. Ben er echt even kapot van. Gaat misschien onze boerderij alsnog niet door...
Ze heeft even vergeten te vermelden dat de bank moeilijk deed om haar uit de hypotheek van haar en haar exman uit te schrijven. Ja dan krijg je geen nieuwe hypotheek nee, nogal wiedes... _-:(
En wij hebben al een nieuw huis gekocht (uiteraard onder voorwaarden) een aannemer in de hand genomen, noem maar op.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 15:40

Gypsy schreef:
DoubleVv schreef:
Wat gaan jullie snel..

Tip: Leg er een frame van verwarmingsbuizen in, en vlecht daarin van oud strodraad een net. Anders ligt al je hooi met 1 veeg van de neus alsnog op de grond, kan ik je uit ervaring vertellen. :o Ik heb zoiets dat scheelt;

[ [url=m/MwHeTj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dank je voor de tip :)

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 15:40

AbbyBlues schreef:
Ja. Ben er echt even kapot van. Gaat misschien onze boerderij alsnog niet door...
Ze heeft even vergeten te vermelden dat de bank moeilijk deed om haar uit de hypotheek van haar en haar exman uit te schrijven. Ja dan krijg je geen nieuwe hypotheek nee, nogal wiedes... _-:(
En wij hebben al een nieuw huis gekocht (uiteraard onder voorwaarden) een aannemer in de hand genomen, noem maar op.

Oh nee :(:)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 15:41

AbbyBlues schreef:

Dat is mooi poedersuiker...
Als het goed is kun je bepaalde kosten wel aan haar doorberekenen als het niet doorgaat toch? Iig kennissen van mij hebben dat wel eens gehad.
Adem in adem uit, het kan nog goed komen.

Edit: Wat een domme trut. Dat moest nog even gezegd worden.
Laatst bijgewerkt door Gypsy op 19-11-15 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 15:42

@Idifix: dat dak moet idd ondersteunt worden want dat zakt behoorlijk door. Kan met een flinke sneeuwbui al gebeuren.

@AbbyBlues: dat is balen ;( is een half-jaar overloop geen oplossing?? Of verhuren ??

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 15:42

AbbyBlues schreef:

Oh nee. Hoop dat het alsnog in orde gaat komen.

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 15:44

Ik meld mij ook.

bij mijn ouders stonden mijn paarden al aan huis en vorig jaar juni een oud huis gekocht met mijn vriend stallen gebouwd en sinds 2 mei wonen wij samen met shet kwpn hond en kat.
heerlijk!

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 15:47

Gypsy schreef:
Edit: Wat een domme trut. Dat moest nog even gezegd worden.

Lol, daar moest ik toch even om lachen, dank je wel. :')

Nee, een half jaar overlap is geen optie. Dubbele hypotheek kunnen wij gewoon niet ophoesten. Ik heb geen idee hoe lang mijn huis nog te koop gaat staan, nu stond het 10 maanden in de verkoop. Stel dat we een half jaar konden uitzingen op ons spaargeld, maar dan? Kom je misschien zo ver in de sjit te zitten dat je daarna beide huizen moet verkopen. Nee dank je.

verhuren kan nog met de leegstandswet. Maarja, dan moet je wel huurders vinden. En je bent altijd afhankelijk van anderen om je hypotheek bij elkaar te sprokkelen.

Denk trouwens eerlijk gezegd dat met beide bovenstaande opties de bank vraagt of we wel helemaal lekker zijn.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 15:49

Verhuren zou ik ook niet durven, je weet nooit of ze wel betalen en hoe je je huis weer aantreft...

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 15:56

Ahhh AbbyB! Wat een rotstreek zeg. Het lijkt wel of ze het er express om doen!
Welkom Uforio!
Veel plezier bij Douwe Bob Kristel. Niet te hard springen daar, anders heb je straks nog een gat in je hoofd :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 16:06

AB zoiets hebben wij ook aan de hand gehad, verschrikkelijk, gelukkig hadden wij nog een koper.
Ik hoop dat die vrouw het opgelost krijgt.