Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
anneliesdj schreef:Airnt schreef:Ik zie absoluut niet in waarom het zo moeilijk is om voldoende competentie op te bouwen om een hengst de baas te kunnen, ook niet voor kinderen vanaf , zeg, 7...
Waarom zou je dat willen als je gewoon met een braaf fjordenruintje door het bos rijd?
Dat voegt toch helemaal niets toe?
En waarom moet je willen dat een 7 jarige met een hengst overweg kan? Ik vraag me nu echt af of jij kinderen hebt, danwel de ervaring methengstenPaarden??? hebt die je zegt te hebben. Ik heb ze beide en ik vind het ronduit onverantwoord.
Tulandro schreef:Ik vind hengsten negen van de tien keer gewoon zielig.
En dat heeft maar 1 reden: eigenaren durven hun hengst vaak niet bij andere paarden te zetten. En dat heeft als gevolg dat de hengst de rest van zijn leven solitair moet blijven. Dus castreren? JA!!!
Wij hebben nou 3 hengsten op stal en die staan gelukkig allemaal met ruinen of met een andere hengst. Gaat ontzettend goed.
Maar die mensen die zo nodig een hengst willen en vervolgens hem alleen houden.. Dat vind ik echt heel akelig.
anneliesdj schreef:Airnt schreef:Ik zie absoluut niet in waarom het zo moeilijk is om voldoende competentie op te bouwen om een hengst de baas te kunnen, ook niet voor kinderen vanaf , zeg, 7...
Waarom zou je dat willen als je gewoon met een braaf fjordenruintje door het bos rijd?
Dat voegt toch helemaal niets toe?
En waarom moet je willen dat een 7 jarige met een hengst overweg kan? Ik vraag me nu echt af of jij kinderen hebt, danwel de ervaring met hengsten hebt die je zegt te hebben. Ik heb ze beide en ik vind het ronduit onverantwoord.
Varekaj schreef:Heb het zelf gedaan met 2 banen beoband en onderaan 2 banen stroomdraad, denk dat het nu ergens tussen 1m20 en 1m40 hoog is, zou het eens moeten meten. Maar voor pakweg €1000 was ik wel klaar, inclusief opsplitsing van het weiland in 2. Daar nu nog extra verhoogde isolatoren op zetten waar ik ijzerdraad of metaaldraad doorheen wil (koperdraad is binnen een week gestolen lijkt me), wat zou dat kosten? €250 max? Komt dan op grofweg gezegd, heel ruim geschat, op €1500.